שתף קטע נבחר

אופל זפירה: לא יגיע

אופל מציגה דור חדש לזפירה, המיניוואן הקומפקטי ששינה את התמונה. אלינו הוא אינו אמור להגיע, עקב מחיר גבוה מדי. זה לא מפתיע

שבע שנים לאחר שנחשף כמכונית תצוגה (פרנקפורט 1997), וחמש שנים לאחר שהגיע לכבישי אירופה, מציגה אופל את יורשו של המיניוואן הקומפקטי שלה - הזפירה. דגם שייזכר בספרי ההיסטוריה לא רק כאחת ההצלחות הגדולות של אופל בתקופה קשה, אלא גם ככזה שגרם לביטול פרויקטים דומים של פורד ופולקסווגן. האגדה הרי מספרת כי חשיפת הזפירה המקורית גרמה למתחרים למחוק לחלוטין תכניות למיניוואן, ושלחה את המהנדסים בחזרה לשולחן השרטוט.


 

אבולוציה

 

עם הצלחה כידוע לא מתווכחים, ואופל ממשיכה באבולוציה לנוסחה ששרתה אותה כל-כך טוב בדגם היוצא. למעשה, הדגם החדש מבוסס על רצפת קודמו (בעצמה פיתוח של רצפת האסטרה). הזפירה הביא לאירופה את תפיסת ה"שבעת מושבים במיניוואן קומפקטי", תחת השם "פלקס 7", רעיון שהפך לאחד מסמלי ההיכר של אופל.

 

אופל לא נוטשים את הרעיון, אך מבטיחים גם קלות תפעול ורב-גוניות גדולים מבעבר, יחד עם גג פנורמי יוצא דופן, המשלב ארבעה חלונות זכוכית, ביניהם - לאורך תקרת תא הנוסעים - קונסולה עם חמישה תאי אחסון. יהיה גם עיצוב חדש לסביבת הנהג, איכות והידור מרשימים מבעבר.

 

מידות דומות

 

מבחינת ממדים, השינוי הגדול ביותר בזפירה הוא צמיחה לאורך ב-15 ס"מ (447 ס"מ). שאר המידות גדלו רק במעט, עם רוחב של 177 ס"מ וגובה של 164 ס"מ. בסיס הגלגלים צמח ב-0.8 מ"מ ל-270.3, והוא זהה כעת לזה שבאסטרה סטיישן.

האסטרה הנוכחית תרמה לא רק מאפייני עיצוב, אלא גם את מערכת ה-IDS, שכוללת כיוון משתנה לבולמי הזעזועים ולכיול ההגה והמצערת.

 

גם מבחר המנועים מוכר ברובו, ומורכב מארבע יחידות בנזין ושלושה לוגמי סולר. באגף הבנזין מתחיל המבחר במנוע ה-1.6 ליטר טווין-פורט (105 כ"ס), וממשיך ב-1.8 ליטר חדש שמייצר 140 כ"ס. מעליו מוצע מנוע ה-2.2 ליטר (150 כ"ס) ובראש גרסת ה-2.0 ליטר טורבו (200 כ"ס) שהוצעה בעבר. בתחום הדיזל שולטת יחידת ה-1.9 ליטר של פיאט עם הספקים של 100, 120 ו-150 כ"ס. הזפירה תוצע עם תיבות ידניות (חמישה, או שישה הילוכים) אוטומטיות (ארבעה ושישה הילוכים) וחצי-אוטומטיות רובוטיות (חמישה הילוכים).


 

ואצלנו ?

 

הזפירה נחתה אצלנו במקור באיחור מה (שנתיים וחצי לאחר השקתה), ולא זכתה להצלחה בשוק המקומי. זאת בעיקר עקב בעיית מחיר חריפה, שהלכה והפכה קשה יותר עם השנים. לכן לא ממש מפתיע שבינתיים אין בכוונת UMI, יבואני אופל, להביא אלינו את הזפירה החדשה. ואם כבר, לא רבים שמו לב שייבוא הזפירה היוצאת הופסק כבר בשנה שעברה, ודגמי 2005 של הרכב הזה כלל לא נחתו בארץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אופל זפירה, דור שני
שיפור באיכות ופתרונות מעניינים בתא הנוסעים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים