שתף קטע נבחר

דודג' נגד מאזדה 3

זוכרים את קרייזלר ניאון? גם בדיימלר-קרייזלר לא שכחו, ומכינים לה יורשת עבור אירופה. על הכוונת: מאזדה 3, פורד פוקוס, רנו מגאן ואחרות.

תערוכת ז'נבה הקרובה עשויה לסמן נקודת מפנה חשובה עבור המותג דודג', חלק מקונצרן דיימלר-קרייזלר. זאת בעקבות הצגתה המתוכננת של מכונית התצוגה קליבר (Caliber, שיעור קומה), משפחתית קומפקטית חדשה שתהפוך ליורשת הניאון המוכרת לנו. המבנה המקורי מיועד עבור אירופה, גרסת סדאן שתוצג מאוחר יותר, מתוכננת לכבוש את השוק האמריקני, וכנראה גם להגיע אלינו.


 

העתיד מגיע

 

יותר מכל ממד או נתון טכני אחר, חשוב לדעת כי מדובר במכונית העשויה לעורר מהומה של ממש בשווקים רבים, גם אם לא במדי דודג' עצמה - מותג לו מייעדים רנסנס של ממש בשוק האירופאי. כך למשל מציגה המכונית הזו את הבסיס ללאנסר הבאה, שתעשה שימוש באותה פלטפורמה. היא גם עושה שימוש במנועים פרי הפרויקט המשותף למיצובישי-קרייזלר ויונדאי. במילים אחרות, באלה של הסונטה. וחשוב מכל, גרסת סדאן של המכונית בתמונה אמורה לשטוף את כבישי ארה"ב בעתיד הלא רחוק, וכנראה גם להגיע אלינו.

 

הקליבר מעוצבת ב"שפת דודג'" עכשווית, הבאה לידי ביטוי באופן מובהק במגנום, למשל. ולמרות שלא בטוח כי העיצוב האגרסיבי הוא בדיוק מה שיקלע לטעם אירופאי, מדובר במוצר מרשים והרמוני. שימו לב לכך שלמרות סבכה קדמית גדולה ומאיימת, לא שכחו שם גם את החלק האחורי. מה שאי אפשר לומר על כל היצירות האחרונות שמאמינות כי חרטום אגרסיבי, עונה על הכל.


 

ממדי המכונית הזו "מתברגים" ישירות לפלח שוק קומפקטיות אירופיות. כך עם בסיס גלגלים באורך 263.5 ס"מ, רוחב של 174 ס"מ ואורך כללי של 441 ס"מ. ממד גובה של 153 ס"מ מלמד כי לא צפויות טענות על מרווח ראש לא מספק.

 

כך או אחרת, הקליבר (תחת שם אחר כנראה) צפוי להגיע לאולמות התצוגה בשנה הבאה. גרסה סדרתית צפויה לכן כבר בתערוכת פרנקפורט הקרובה. תחילת שיווק בראשית 2006 - במסגרת תוכנית "הפלישה לאירופה" של המותג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דודג' קליבר. מוחצנת
ומעניינת
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים