אינטל שואפת להפוך כל מחשב למרכז מדיה ביתי
ענקית השבבים הודיעה כי בכוונתה להשיק בקרוב את טכנולוגיית Desktrino, שצפויה להפוך את המחשב השולחני מקופסה אפורה ומגושמת למרכז מדיה ביתי מתוחכם
אינטל תנסה להחיות את שוק המחשבים השולחניים החדגוני בעזרת טכנולוגיה חדשה שתחשף במהלך השנה, במטרה להפוך את המחשבים הביתיים למרכזי בידור דיגיטליים. זאת, למרות שמומחי פרסום וטכנולוגיה סבורים כי יצרנית השבבים תתקשה בשיווק מוצר כזה.
אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, טרם חשפה את כל הפרטים אודות הטכנולוגיה החדשה, אשר צפויה להופיע בשוק תחת שם מותג חדש ברבעון השלישי של 2005.
על פי אנליסטים, הטכנולוגיה תכלול סדרת שבבים ותוכנה מובנית, שיהפכו כל PC למכשיר מולטימדיה רב שימושי, שמיועד לשמש כנגן DVD ו-CD, מקליט וידאו דיגיטלי (PVR), קונסולת משחקים, וכמובן, גם לשימושים רגילים, כמו גלישה באינטרנט וכו'.
כלל לא בטוח שהצרכנים ימהרו לוותר על המחשב השולחני הזול שלהם בעבור ההתקן החדיש. "מדובר בשוק בהתהוות, אבל הוא עדיין בגדר הבטחה", אמר ג'ק טראוט, יועץ פרסומי שעבד עם אינטל ו-IBM. "מישהו בכלל משוכנע שהצרכנים באמת רוצים לבצע את כל הפעולות הללו על גבי ה-PC?", תהה.
מתחרה בסוני
אינטל שואפת לכבוש את שוק המדיה והאלקטרוניקה הבידורית, המוערך בכ-200 מיליארד דולרים, ותוקפת במספר חזיתות, בהקשר זה. החברה גיבשה באחרונה קבוצת "בית דיגיטלי", שתתמקד בפיתוח שבבים למוצרי אלקטרוניקה ביתית, וכן השיקה מסע פרסום בשיתוף מיקרוסופט, תחת הכותרת "Digital Joy" (הנאה דיגיטלית), שמטרתו להציג התקני בידור מבוססי PC במרכזי קניות ברחבי ארה"ב.
ענקית השבבים גם גייסה לאחרונה לשורותיה את אריק קים, מנהל לשעבר בחברת סמסונג, למשרת מנהל השיווק. נוסף על כך, החברה נפרדה מחברת הפרסום איתה עבדה בשנים האחרונות, Euro RSCG. משרדי פרסום מהגדולים בעולם מתחרים על תקציב הפרסום של החברה, בשווי כ-300 מיליון דולרים, ומקורות מקורבים לחברה דיווחו כי אינטל בוחנת את המועמדים על פי יכולתם לקדם את מוצרי הבית הדיגיטלי שלה.
מתחריה של אינטל בשוק הזה הן יצרניות האלקטרוניקה המסורתיות, כדוגמת סוני, אשר פלייסטיישן 3 העתידית שלה, אמורה להיות, כך על פי השמועות, הרבה יותר מקונסולת משחק, ותשמש גם לביצוע משימות שבדרך כלל משויכות למחשב אישי.
אתגרים גדולים
מנהל שיווק באינטל, ג'ף טריפאלדי, אמר לאחרונה כי החברה תבסס את המותג החדש שלה על פי הדגם של סנטרינו, השם המסחרי של ערכת השבבים עבור מחשבים ניידים. אגב, השם שניתן לטכנולוגיית מרכז המדיה החדשה באינטל הוא "Desktrino".
Desktrino יכלול בוודאי את מעבדי הליבה הכפולה של אינטל, המאיצים את ביצועי המחשב על ידי שימוש בשני שבבים על גבי מעבד אחד. מעבדי Dual Core יאפשרו למחשב לבצע מספר משימות מורכבות במקביל. כמו כן, ייתכן והיא תכלול במוצר יכולות של נתב אלחוטי, תכונה שניסתה, ונכשלה, בשיווקה בשנה שעברה.
אנליסטים בתעשיה סבורים, כי ה-Desktrino מציב בפני אינטל אתגרים גדולים יותר מאלו של סנטרינו, שהציע פתרונות לבעיות קיימות בשוק הניידים, כמו הגדלת זמן העבודה של הסוללה ותמיכה בחיבור אלחוטי.
"זה לא להיט בטוח", אמר רוצ'רד דוהרטי, אנליסט בחברת הייעוץ הטכנולוגית Envisioneering. "בתור מחשב שולחני, במה זה שונה מהמחשבים הקיימים? זה מתחמם פחות במשרד? זה תופס פחות מקום על השולחן?", הוא שאל.
לא סתם קופסה מגושמת
יש הטוענים כי עם המותג החדש אינטל תנסה גם לשנות את התפיסה של מחשב ביתי כקופסה מגושמת, שאוספת אבק על השולחן. "אינטל מנסה להציג את ה-PC כיותר רלוונטי, כאביזר שיהווה שיקול חשוב בעת עיצוב הבית, ושהעיצוב שלו עצמו משמעותי ", אמר צ'רלי גלאווין, אנליסט בתחום המוליכים למחצה בחברת Needham & Co.
אך יש מי שסבור שהרעיון של מרכז בידורי עשוי בהחלט לתפוס את אותם הצרכנים, הנוהגים לרכוש מוצרי טכנולוגיה אופנתיים, ומתבססים על טרנדים. "מכשיר ייעודי שעושה פעולה אחת בצורה מצוינת, נוטה לעבוד טוב יותר מאשר המכשירים הרב שימושיים", אמר טראוט. "זו הסיבה שאנשים רוכשים גם פאלם פיילוט וגם iPod".