מזראטי ופרארי נפרדות
פיאט החליטה להפריד בין מותגי העל שלה, ותשדך בין אלפא רומיאו למזראטי. מנכ"ל פיאט: "זהו מהלך הכרחי להתפתחות אלפא"
פיאט תפצל את חטיבת מכוניות הספורט - פרארי-מזראטי - ותשדך את מזראטי לאלפא רומיאו. "המהלך הזה הכרחי להתפתחות העתידית של אלפא רומיאו", אמר מנכ"ל פיאט סרג'יו מרציונה בהודעה שפורסמה מטעם היצרנית.
ההחלטה על שינוי ארגוני מקיף בהיררכיית המותגים התקבלה זמן קצר לאחר ביטול הסכם ההתקשרות עם ג'נרל מוטורס, במסגרתו ישלם הקונצרן האמריקני שני מיליארד דולר לביטול החוזה. בזמן ההתקשרות עם ג'נרל מוטורס, נמנעו בפיאט משינויים גדולים שיפגעו בתנאי החוזה. כעת הם חופשיים לפעול כרצונם, ומייד מנצלים זאת.
מותג אלפא רומיאו, הספורטיבי בשלישיית לנצ'יה-פיאט-אלפא רומיאו, סובל בשנים האחרונות מרמת מכירות נמוכה. בשנת 2004 לבדה צנחו המכירות בשוק הביתי החשוב בקרוב ל-7%. לדברי פיאט, שידוך אלפא למזראטי, חטיבה מפסידה לכשעצמה, יכול לסייע לא רק בקיזוז עלויות פיתוח ובהתאמת מותגים לפי אופי, אלא גם להקל על התוצאות הכלכליות של פרארי. זו האחרונה סבלה מהפסדי מזראטי ועלויות הפיתוח הגבוהות שנדרשו למכוניותיה.
למרות הפרידה, ימשיכו פרארי ומזראטי בשיתוף פעולה נרחב בכל הנוגע לפיתוח יחידות כוח ושיווק.