שתף קטע נבחר

אודי מאמינה בכוח

זמן לא רב לאחר מתיחת הפנים ל-A4, מציגה אודי את גרסת ה-RS4 הכוחנית, עם 420 כ"ס. לצדה הוצגה גרסה מיוחדת ל-TT, עם יותר כוח ופחות משקל

לקראת תערוכת ז'נבה הקרובה, משחררת אודי שני תותחים כבדים וחדשים. בפינה אחת של הדוכן הענק תעמוד אחת ממכוניות הסדאן המהירות בעולם, הרי היא גרסת השרירים לאודי A4, תחת השם המבטיח RS4. ומה שלא פחות חשוב, עם 420 כ"ס, לפחות מבחינת הספק מרבי היא מכה את ב.מ.וו ומרצדס במגרש הספורטיבי. בפינה השנייה של אותו דוכן תתייצב ה-TT, מכונית הקופה הנאה בגרסה סופר-ספורטיבית מבטיחה - פחות משקל, יותר כוח, ואבזור הולם. 


 

כפי שכבר סיפרנו לכם בעבר, ה-RS4 תצויד במנוע V8 בנפח 4.2 ליטר, עם הספק מרבי של 420 כ"ס ו-43.8 קג"מ. לדברי אודי, מנוע ההזרקה הישירה מציע קו אדום ב-8,250 סל"ד גבוהים. ויחד עם יחס הספק-נפח של 100 כ"ס לליטר, מדובר ביחידת כוח מרשימה מאד. אגב, תוך מתן תשובה מוחצת ליחידת שישה הצילינדרים של ב.מ.וו M3, המתחרה הגדולה ביותר, שמציעה 343 כ"ס "בלבד" ממנוע בנפח 3.2 ליטר. בינתיים כמובן, עד שתוצג ה-M3 החדשה...

 

העליונות של ה-RS4 ממשיכה גם בנתוני ביצועים רשמיים - תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות בלבד לעומת 5.2 שניות ב-M3. שתי המכוניות מוגבלות אלקטרונית ל-250 קמ"ש, תודות להסכם הג'נטלמני בין יצרני רכבי היוקרה הגרמניים - חוץ מפורשה, אגב.


 

ה-RS4 עושה כצפוי שימוש נרחב באלומיניום, הן במרכב והן במערכת מתלים ספורטיבית-אקטיבית בשם DRC (ר"ת של Dynamic Ride Control), במטרה לחסוך ככל הניתן במשקל ולשפר את האיזון בין שני הסרנים. ואפרופו, כמו בגרסה היוצאת, גם ה-RS הנוכחית מצוידת בהנעה כפולה, דור-חדש לטענת אודי עם "חלוקת מומנט א-סימטרית דינמית", באמצעות דיפרנציאל טורסן מרכזי. יש גם הנמכת מרכב של 30 מ"מ ותהיה "התנהגות כביש ספורטיבית ברמה גבוהה ביותר" - כך אודי.

 

ועיצוב?

 

אין חשש. באודי דאגו שברחוב לא יטעו לחשוב כאילו רכשתם "סתם" A4. לכן יש ל-RS4 חישוקים חדשים, פגושים שונים ותגי RS4 מזהים מלפנים ומאחור. מפסק סרנים גדול יותר והנמכת המרכב האמורה, יתרמו אף הם לאווירה המתבקשת. מה עוד? תהיה מערכת עזר לחניה, מושבים ספורטיביים חובקי גוף, אלומת אור העוקבת אחר ההגה ובקרת יציבות דינמית.

 

גרסה חדשה גם ל-TT

 

מכונית הקופה הנאה של אודי כבר לא ממש צעירה. למעשה, בהתחשב בחשיפתה הראשונה עוד לפני שבע שנים (1998), מדובר ב"זקנה" של ממש במונחי תעשיית הרכב. ולמרות שהמחליפה נמצאת רק מעבר לעיקול, באודי מוסיפים כעת גרסה חדשה למכונית הנוכחית.


 

גרסה זו מכונה "TT קוואטרו-ספורט", והיא מיועדת למיצוב מתחת ל-3.2 החזקה בהיצע (250 כ"ס). הגרסה החדשה מצוידת במנוע ה-1.8 ליטר, ארבעה צילינדרים המוכר, אשר משחרר בסיוע מגדש הטורבו הספק מרבי של 240 כ"ס, 15 יותר מהגרסה החזקה ביותר שלו בעבר. וכן, ההנעה כמובן כפולה.

 

ה-TT קוואטרו ספורט מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות בלבד, ואף היא מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. באודי מספרים שהספורט משתמשת במכללים שונים של ה-3.2, דוגמת חלק הרצפה האחורי ומכללי תיבת שישה ההילוכים של האחות הבכירה. השימוש ברצפה המוכרת אפשר לשפר את חלוקת המשקל - כך היצרן. לטובת שיפור התנהגות הכביש העבירו הגרמנים את ה-TT גם דיאטת משקל, ואלה אולי החדשות הטובות מכולן - לא פחות מ-75 ק"ג הושלו לעומת 1.8-טורבו רגילה.


 

הקוואטרו-ספורט תוצע עם מושבי ריקארו ספורטיביים, צמיגי 235/40 שעוטפים חישוקי "18 גדולים, פנסי קסנון וגלגל הגה, ידית בלם יד וידית תיבת הילוכים מצופים באלקנטרה, כדי להתאים למושבי העור-אלקנטרה. המחיר? 41,000 אירו (208,000 שקל לפני מיסים), אם אתם חייבים לדעת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי RS4 חדשה
אגרסיבית
לא קשה לזהות
וגם - אודי TT קוואטרו ספורט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים