שתף קטע נבחר

לנצ'יה משחקת בספורט

לנצ'יה תציג בתערוכת ז'נבה הקרובה גרסה ספורטיבית לאפסילון הקטנה. בינתיים רק לתצוגה, אפשרות לייצור תשקל בעתיד

לנצ'יה, "אגף היוקרה" בקונצרן פיאט שכמעט וחדל להתקיים, תציג בתערוכת ז'נבה גרסה ספורטיבית חדשה לאפסילון תחת הכינוי "ספורט", בשלב זה לתצוגה בלבד. אלא שפוטנציאל הייצור נראה מבטיח. הנוסחה העומדת מאחורי הספורט, שפותחה בשיתוף סדנת העיצוב האיטלקית זגאטו, היא שילוב בין מנוע טורבו-דיזל רב-עוצמה למרכב קטן וקל יחסית של מכונית מיני.


 

התוצאה היא מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.9 ליטר והספק מרבי של 150 כ"ס, המוכר מדגמי קונצרן פיאט השונים. הוא זה העשוי להאיץ אותה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.9 שניות בלבד, עד למהירות מרבית של 212 קמ"ש. אם נוסיף לכך תאוצות ביניים "רשמיות" מ-80 ל-120 קמ"ש ב-5.3 שניות (הילוך חמישי) בלבד, או 7.3 שניות בהילוך השישי, הרי שמדובר בפוטנציאל מבטיח במיוחד. ההנעה היא כמובן קדמית, כמו באפסילון רגילה, ואילו את הקשר לכביש במכונית התצוגה מספקים צמיגי 205/40 עם חישוקי "17.

 

כדי להתמודד עם תוספת הכוח המשמעותית (95 כ"ס באפסילון החזקה ביותר עד כה) מבטיחים בלנצ'יה שדרוג מהותי להתנהגות הכביש. בין היתר תודות לכיול מתלים חדש עם בולמי זעזועים ייעודיים, מרכב מונמך ב-15 מ"מ, מוט מייצב עבה יותר וכיול משופר להיגוי החשמלי. בלמי דיסק גדולים - 320 מ"מ מלפנים ו-240 מ"מ מאחור - יסייעו לנהג בבלימה ממהירויות גבוהות.


 

מלבד ההבדלים הטכניים, מבטיחים בלנצ'יה גם מראה המתאים ליומרה הספורטיבית, תודות לעבודת שדרוג מבית זגאטו. מבחוץ ניתן לציין פגושים חדשים ואגרסיביים יותר, פתחי איוורור משושים מלפנים (סימן היכר של זגאטו), ניפוחי מרכב לבתי הגלגלים ופתחי מפלט גדולים מאחור. האיטלקים מתגאים גם בתא נוסעים שונה, שם בולטים מחוונים אנלוגיים בצבע אדום במקום דיגטליים במקור, מושבים ספורטיביים ושילוב צבעים שחור-כתום בדומה לצבעי המרכב. התוצאה מרשימה ומגרה כאחת.

 

האם נוכל לנהוג בקרוב בגרסה ספורטיבית שכזו לאפסילון הקטנה? בואו נתחיל בשיווק של ממש למכונית החביבה בישראל, אחר כך אפשר יהיה לדאוג לגרסה ספורטיבית יותר... באירופה, אגב, סיכויי שיווק של גרסה כזו נראים גבוהים למדי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים