שתף קטע נבחר

מאזדה מיאטה - איך היא במציאות?

אלי שאולי, נציג ynet בתערוכת ז'נבה, התרשם מהמיאטה ורץ לספר. בישראל נקבל אותה ככל הנראה בספטמבר, ותהיה בעתיד גם קופה-קבריולה

כמה זמן חיכינו לרגע הזה, וכמה פחדנו ממנו. לראות, לפגוש ולגעת במיאטה החדשה, שמחליפה אגדה שכל-כך אהבנו. בשלב הזה תרשו לנו להיות שטחיים, ולהתייחס רק לעיצוב ולאיכות שהמכונית משדרת, בכל זאת, על הדוכן בז'נבה עדיין לא הרשו לנו לנהוג במכונית...


 

הרושם הראשוני חיובי. משמח אפילו. היא אמנם נראית שרירית יותר מבעבר, אבל אין כל ספק - היא לא גדלה באופן חסר טעם, ונותרה נאמנה לנוסחה המצליחה - רודסטר קטנה עם עיצוב פשוט. מלפנים היא מזכירה לי את מכונית התצוגה איבוקי, מאחור נראית כמו התפתחות של המיאטה הוותיקה.

 

פתיחת הדלת מגלה מנגנון איכותי יותר מבעבר, וכבר ברגע הראשון שאני מתיישב בפנים קל לזהות את הבטחות מאזדה. מצד אחד, הם עמדו במילתם, והמיאטה אכן נשארה פשוטה - אולי אפילו פשוטה מדי - כשחלק מהחומרים בסביבת הנהג נראים מעט זולים ואפרוריים. אבל אלה באמת זוטות במכונית שגדולתה בהנאה מנהיגה שהיא מעניקה.


 

אז אני מתפנה להתרשם מדברים נוספים, ומגלה שתנוחת הנהיגה "אינטימית", דוושות שנדבקות לרגל ובורר הילוכים קצרצר - שלפחות בעמידה הרגיש מצוין. ובמילים אחרות - הדברים שאהבנו במיאטה היוצאת - חוזרים בשנית.

 

בקונסולה ישנם אזכורים ל-RX-8 הרוטורית, וקיימות גם נגיעות מודרניות פה ושם. לוח השעונים, לעומת זאת, שומר על קלאסיות. ובכלל, ברושם ראשוני נראה לי שכל חובב MX-5 ירגיש כאן בבית. ג'ו בקאי, מנהל פיתוח מוצרים במאזדה, מבטיח שלמרות המראה הפשוט מדי של תא הנוסעים, יש כאן למעשה תכנון אווירודינמי יותר מבעבר, כזה שיהפוך נסיעה בחורף לנעימה הרבה יותר. אחרי השיחה איתו, כמעט ושוכנעתי שאפשר לנסוע עם הגג פתוח גם בגשם בלי להירטב. כמעט.


 

ואם כבר הזכרנו את הגג, הרי שזה נותר ידני כמו בעבר, אבל לדברי בקאי המנגנון יעיל יותר כעת ומאפשר פתיחה וסגירה בנוחות ומהירות משופרת. לא ניסיתי, מודה ומתוודה. תא המטען, לעומת זאת, דווקא נפתח חשמלית.

 

מתי אצלנו?

 

המיאטה החדשה צפויה להגיע לישראל בסביבות חודש ספטמבר, ולהימכר כדגם 2006. מחירה יהיה ככל הנראה גבוה במקצת מזה של המיאטה הנוכחית, אך אנשי היבואן מרגיעים אותי וטוענים כי ההפרש לא יהיה גדול מאד. בשלב ראשון, תוצע המיאטה בישראל עם תיבה ידנית בלבד, זאת משום שהאוטומטית לא עברה תקינה אירופית. במאזדה פשוט לא ממהרים לעשות זאת, אומרים אנשי היבואן, משום שממילא אין לגרסה כזו ביקוש ביבשת הקלאסית. האם תהיה בעתיד? ככל הנראה שכן, אבל לא בתקופה הקרובה מאד.

 

בנוסף לכך, מאשרים באוזניי כי גרסת קופה-קבריולה אופנתית, עם גג קשיח-מתקפל, נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים. אם אכן תקבל אישור ייצור סופי, היא עשויה להיחשף בשנה - שנה וחצי הקרובות, ולהיות ממוצבת מעל המיאטה הרגילה. אנשי מאזדה אומרים שהם מודעים לכך שאין בגרסה כזו התאמה מלאה לרוח המיאטה האמיתית - פשטות ומחיר נמוך - אבל הביקוש לכך להערכתם בכל זאת גדול.

 

אז אפשר לנשום לרווחה?

 

עושה רושם שבהחלט כן. במאזדה לא פישלו עם עיצוב המיאטה ועם האיכות שהיא משדרת, למרות מה שנראה כמו נפילה קלה פה ושם. בסך הכל נדמה שיש כאן פוטנציאל טוב למכונית נהיגה טובה. ועכשיו, נותר רק למצוא איפה החביאו אנשי מאזדה את המפתחות...


המיאטה החדשה - מפרט ראשוני

המיאטה החדשה - מפרט ראשוני
ממדים   מנוע 2.0 ליטר מנוע 1.8 ליטר
אורך 399.5 ס"מ הספק מרבי: 160 כ"ס ב-6,700 סל"ד 126 כ"ס ב-6,500 סל"ד
רוחב 172 ס"מ מומנט מרבי: 19.2 קג"מ ב-5,000 סל"ד 17 קג"מ ב-4,500 סל"ד
גובה 124.5 ס"מ תיבה: שישה הילוכים, ידנית חמישה הילוכים, ידנית
בסיס גלגלים 233 ס"מ    

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המיאטה החדשה
מנועי 1.8 ו-2.0 ליטר
סביבת הנהג מזוהה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים