שתף קטע נבחר

תחרות מרוקנית לפרארי

תערוכת ז'נבה מאכלסת בדרך-כלל מגוון עוצר נשימה של מותגים ודגמים, חלקם איזוטריים יותר וחלקם פחות. אחד מהם, היה לאראקי המרוקני, שחשף מכונית ספורט חדשה

הנה סיבה טובה לקנא בתעשיית הרכב של מרוקו. מדובר בבוראק (Borac), מכונית ספורט חדשה שתוכננה ותיוצר על-ידי יצרנית מכוניות הספורט המרוקנית לאראקי (Laraki). אחרי שהציגה אשתקד את הפולגורה הבכירה, עם ארבעה(!) מגדשי טורבו ו-680 כ"ס, מיאוץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות בלבד ו-350 קמ"ש מרביים, מתפנה לאראקי גם למשהו צנוע יותר.


 

אבל לא בהרבה

 

לקרוא לבוראק "צנועה" יעשה עימה כמובן עוול. כבר ממבט ראשון ניתן לראות כי מדובר במכונית אגרסיבית מאוד שכמעט צועקת "מהירות". ומהירות היא אכן מספקת - 310 קמ"ש מרביים ו-4.5 שניות קצרצרות הנדרשות להאיץ מעמידה למהירות המרבית המותרת בכביש 1. אגב, העיצוב האחורי מזכיר לנו באופן חשוד במקצת את הקונטיננטל GT של בנטלי. וכן, זו מחמאה.

 

הבוראק מצוידת באותו מנוע V12 בנפח 6.0 ליטר של הפולגורה, אך ללא סיוע מגדשי טורבו ועם הספק נמוך יותר של 540 כ"ס "בלבד". כמו אחותה הוותיקה, גם הבוראק מצוידת בתיבת שישה הילוכים סיקוונסיאלית (ידנית ללא דוושת מצמד). נתונים אלה מכניסים אותה לקטגוריה שנשלטת על-ידי מכוניות כמו פרארי F430 ולמבורגיני גייארדו.

 

בלאראקי מספרים שהבוראק ארוכה יותר מהפולגורה, למרות בסיס גלגלים קטן יותר. היא גם כבדה מהפולגורה משמעותית. הנתונים לפניכם:


בוראק מול פולגורה

בוראק מול פולגורה
הנתון בוראק פולגורה
אורך 462.5 444
רוחב 199 206.5
גובה 126 120
בסיס גלגלים 260 270
משקל (יחס משקל-הספק, ק"ג לכ"ס) 1,500 ק"ג (2.8) 1,250 ק"ג (1.8)
הספק מרבי 540 כ"ס 680 כ"ס
100-0 קמ"ש 4.5 שניות 3.4 שניות
מהירות מרבית 310 קמ"ש 350 קמ"ש

 

בשלב זה לא ידוע מהן תוכניות השיווק של הבוראק ומה יהיה מחירה. ובכל מקרה, לא היינו מצפים בכליון עיניים לשיווק בישראל.


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים