שתף קטע נבחר

ועדת הכלכלה בעד ספורט מוטורי

חוק הספורט המוטורי ממשיך לצעוד לאיטו במסדרונות הכנסת, בדרך מההצעה הראשונית לאישור בקריאה שלישית. היום בוועדת הכלכלה: כולם בעד, אבל אין החלטה

חוק הספורט המוטורי הובא היום לדיון בפני ועדת הכלכלה של הכנסת, לקראת אישורו להצבעה בקריאה שנייה ושלישית. זאת, לאחר שבסוף חודש ינואר אושר החוק במליאת הכנסת בקריאה ראשונה.

 

במסגרת הדיון, שהתקיים בנוכחות נציגים ממשרדי האוצר, התחבורה והחינוך, הסכימו חברי הכנסת והנציגים השונים על כך שהנושא חשוב וכי ראוי לקדמו במהירות. עם זאת, הדיונים בנושא צפויים להמשיך במועד שעדיין לא נקבע והחוק עדיין לא אושר לקריאה שנייה ושלישית.

 

חדשה טובה אחת לפחות בכל זאת צומחת מהדיון היום: הסכמה ראשונית בין משרדי התחבורה והאוצר לתקן את הצעת החוק, כך שתאפשר תחרויות עממיות לחובבים ("ימי מסלול").

 

מעבירים אחריות

 

מחלוקת מסוימת נרשמה במהלך הדיון בסוגיית האחריות לקיום ארועי הספורט המוטורי. נציג משרד האוצר, יונתן רגב, אמר בישיבה כי משרדו מתנגד להקמת רשות להסדרת הספורט המוטורי, שתאוייש בעובדי מדינה, וכי די בהקמת התאחדות. רגב הוסיף עוד כי לדעת האוצר, אם בכל זאת מוקמת רשות יש להכפיפה למשרד התחבורה ולא למשרד החינוך, כדי למנוע סרבול וכפל תפקידים. עו"ד שרית זוכוביצקי, מהלשכה המשפטית במשרד התחבורה, טענה מנגד כי הכפפת הנושא למשרד החינוך נעשתה מכיוון שדיני התעבורה אינם חלים בתחרויות ספורט.

 

משרד החינוך, כפי שהבהירה נציגתו בדיון, עו"ד רינת שפרן, תומך בהצעת החוק למעט סייגים קלים שיתואמו עם משרד התחבורה. לא ידוע באילו סייגים מדובר. עם זאת, עו"ד שפרן ציינה כאמור כי בין המשרדים הושגה הסכמה, לפיה יוכנס תיקון להצעת החוק שיאפשר גם לבעלי רכב פרטי רגיל להשתתף בתחרויות חובבים, המכונות בעולם "ימי מסלול". עד עתה דיבר המחוקק על אישור השתתפות למכוניות מירוץ בלבד, כאלה שאינן מורשות לנוע על כביש ציבורי. הגבלה כזו היתה הופכת את הספורט לכזה הפונה לעשירים - המסוגלים להחזיק בנוסף לרכב פרטי רגיל גם מכונית מירוץ ייעודית שמחירה גבוה.

 

מזרזים

 

ח"כ אהוד רצאבי, שיזם הצעת חוק פרטית למיסוד הספורט המוטורי, אמר בישיבה כי יש לזרז את אישור החוק. לדבריו, המדינה צריכה לבטל סעיף בהצעה שקובע כי החוק ייכנס לתוקף לאחר שנתיים מיום פרסומו ברשומות.

 

גם נציגי ועד נהגי המירוצים וממס"י טענו בדיון כי יש לזרז את ההליכים. דני לוי, יו"ר ועד נהגי המירוצים אמר כי אין כלל צורך בחוק, משום שניתן להסתמך על תקנות בינלאומיות בנושא. דני אורן, נציג ממס"י בדיון, אמר כי שינויים קלים בחוקים קיימים, דוגמת החוק לפיצויי נפגעי תאונות דרכים, היה פוטר את הצורך בחקיקה. בכל מקרה, אמר, מאחר וישנה הצעת חוק המקובלת על כל הצדדים יש לאשרה במהירות. אנחנו מסכימים.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חוק הספורט המוטורי מתקדם. מסתמן: ניתן יהיה לעלות גם ל"ימי מסלול"
חוק הספורט המוטורי מתקדם. מסתמן: ניתן יהיה לעלות גם ל"ימי מסלול"
מומלצים