בתחבולות תסכן אחרים
משטרת התנועה תפסה היום משאית בה הותקן מתג המבטל את פעולת הטכוגרף, ומאפשר נהיגה רצופה של שעות רבות בניגוד לקבוע בחוק. נהג המשאית: בעלי החברה התקינו את המתג הנסתר. מאוחר יותר עצרה המשטרה משאיות נוספות, ובשבוע נתפס נהג שעבד במשך 40 שעות רצופות
שיא החוצפה. לפי החשד, בעלי חברת משאיות גדולה התקינו מתג מיוחד המאפשר לנטרל את פעולתו של הטכוגרף, מכשיר המתעד את שעות הפעולה של המשאית. זאת, כדי שניתן יהיה להפעיל אותה שעות ארוכות על-ידי אותו נהג, בניגוד לחוק, תוך סיכון חייו וחיי משתמשים אחרים בכביש. המשטרה: להערכתנו לא מדובר בנהג בודד. בסוף נגיע גם למנהלים הבכירים האחראים למעשה
הפתעה למוביל
לנהג משאית של חברת תובלה מבאר שבע, שהגיע היום לנמל אילת כדי לפרוק סחורה, ציפתה הפתעה מאד לא נעימה. רפ"ק יובל פז, סגן מפקד היחידה המרכזית של משטרת התנועה, המתין לו בנקודת הפריקה יחד עם בוחן ממשטרת אילת. השניים לא היו שם במקרה, אלא ידעו בדיוק את מי הם מחפשים ולאן עליהם לגשת בתא הנהג של המשאית.
כפי ששיערו, לצדו של מכשיר הטכוגרף - אמצעי מדידת מהירות, זמן נסיעה של משאית ושעות מנוחה של נהג - מצאו מתג נסתר שעין לא מיומנת לעולם לא הייתה מזהה. המתג הזה, כך אכן גילו, מאפשר להפסיק את פעולת הטכוגרף מבלי להותיר כל עקבות. למעשה, הוא מאפשר לנהוג שעות ארוכות בהרבה מהקבוע בחוק, לנוח מעט או לא לעצור כלל, שוב, כפי שמחייב החוק האמור להגן על חיי הנהג ושאר המשתמשים בכביש.
לתדהמת השוטרים, הנהג שנלקח לחקירה טען כי בעלי החברה, הם אלה שהתקינו את המתג הסודי במוסך בו הם מטפלים בכלי הרכב. המשאית הכבדה, עם עגלה כפולה מסוג "גורר נתמך", הורדה לאלתר מהכביש, והיא תידרש לעבור טסט מחודש.
צח"מ לשעות עבודה
"בעקבות מידע שהגיע אלינו בעבר, הקמנו צוות חקירה מיוחד שעסק בפעילות חברת המשאיות לה שייכת המשאית שעצרנו", כך אמר ל-ynet רפ"ק יובל פז. "בינתיים הספקנו לבדוק ותעד את שעות העבודה של נהגי המשאיות בחברה הזו, חקרנו את קצין הבטיחות האחראי ואספנו מסמכים ממשרדי החברה. אין לנו שום ספק. שעות העבודה של נהגי החברה ארוכות, הרבה מעבר למותר בחוק".
רפ"ק פז, שהחליט במקום שלא לתת לנהג דו"ח, הסביר זאת כך: "אני יודע שיש עליהם לחץ אדיר מבחינת שעות עבודה. אני יודע גם כי מי שלא מסכים לקחת חלק בתרמית, ולעבור על החוק, פשוט ימצא עצמו ללא מקום עבודה. הכעס שלי אינו מופנה לכן כלפי הנהג – עליו איני כועס. מנהלי החברה, הם אלה עמם נמצה את הדין בסופו של דבר".
לדבריו, מנהלי החברה יוזמנו בקרוב מאד לחקירה. "יש לנו מספיק עדויות של נהגים שנמאס להם לעבוד בצורה הזו, והם מספקים לנו מידע שוטף ומדויק על הנעשה בחברה. לכן אנו מעריכים שלא מדובר בנהג בודד, ומאמינים שנגיע למנהלים הבכירים ביותר של החברה. בשום מקרה אנחנו לא מתכוונים להפוך את הנהגים לשעיר לעזאזל".
למרות פניית ynet לחברת ההובלות, לא התקבלה תגובה לטענות הנהג.
40 שעות רצופות
כחצי שעה לאחר שנתפסה המשאית בנמל אילת, נתפסה משאית נוספת על ידי היחידה המרכזית של משטרת התנועה, הפעם סמוך לדימונה.
מדובר באותה חברת תובלה וגם במקרה זה טען הנהג כי בעלי החברה הם שהתקינו את הכפתור המנתק את פעילות הטכוגרף.
"אחרי חקירה ותצפיות עלינו על שתי המשאיות", אומר סנ"צ אפרים ארליך, מפקד היחידה המרכזית של משטרת התנועה.
"הקמנו צוות חקירה מיוחד שבודק את כל המשאיות בדרום הארץ. השבוע תפסנו נהג משאית של אותה חברה שנהג במשך 40 שעות ברציפות. נהג כזה הוא פצצה מתקתקת".
למעלה מ - 20 מעורבים בחברת ההובלה, ביניהם נהגים וקציני בטיחות נחקרו על ידי המשטרה. בעלי חברת התובלה יחקרו בהמשך.