חדש בישראל: הסדרה "24" בדור השלישי
גירסה סלולרית מקוצרת של סדרת הטלוויזיה תשודר למנויי אורנג'. מהדורת הסלולר כוללת 24 פרקים, כאשר כל תוכנית היא באורך של דקה אחת בלבד
גירסה סלולרית של הסדרה "24" הושקה היום עבור מנויי הדור השלישי של פרטנר. הסדרה הסלולרית, הקרויה 24Conspiracy, היא גירסה מקוצרת של סדרת הטלוויזיה. מהדורת הסלולר כוללת 24 פרקים, כאשר כל תוכנית היא באורך של דקה אחת בלבד. מחיר כל פרק: 2.90 שקלים, כאשר משתמשים שירכשו את כל הסדרה ייהנו מהנחה בשיעור 50 אחוז.
החברות Vodafon ו-Verizon השיקו את 24Conspiracy עבור המנויים שלהן לפני חודשים ספורים בבריטניה ובארה"ב, בשיתוף פעולה עם אולפני פוקס. ההכרזה המשותפת לשתי החברות הייתה ההסכם הראשון בתעשייה, בו מתחייב אולפן סרטים הוליוודי להפיק סדרת טלוויזיה במיוחד עבור הפצה על גבי טלפונים סלולריים.
"אולפני פוקס היו הראשונים בעולם ליזום שיתופי תוכן ייחודיים בין הטלוויזיה לסלולר, והפיקו את הסדרה במיוחד בשביל הדור השלישי", ציינה איריס בק, סמנכ"ל השיווק והתוכן של אורנג'. לדבריה, הפקת גירסאות סלולריות של סדרות טלוויזיה אינה מעידה על הפיכת הטלפון הסלולרי למדיה טלוויזיונית חדשה, שעלולה לאיים על המסך הקטן.
פנינה שנהב, המשנה למנכ"ל של ערוץ ישראל 10, הסכימה איתה. "עולם התוכן הסלולרי לא מתחרה בטלוויזיה או מציע להחליף אותה", היא אמרה, "מדובר במדיה בפני עצמה, אשר משלימה את המדיה הטלוויזיונית". שנהב ציינה, כי שיתוף הפעולה בין שני גופי התקשורת צפוי לתרום לשניהם. "לאחר שעקבנו אחר שיתוף הפעולה של אולפני פוקס עם Vodafone, רצינו לנסות שיתוף פעולה דומה גם בישראל. פנינו לאורנג' והם הרימו את הכפפה".
זו רק ההתחלה
המפעילים הסלולריים בעולם השקיעו בשנים האחרונות הון עתק בכדי להציע למשתמשים שירותי פס רחב אלחוטיים, זאת, כאמצעי להגדלת הרווחים באמצעות אספקת גלישה אלחוטית באינטרנט, ושידור וידאו ואודיו בסלולר. בעת ההכרזה על השקת "24" בסלולר באירופה, נמסר מאולפני פוקס כי החברה עתידה להציע תכנים סלולריים נוספים במסגרת השירות - Vodafone live!, הפועל על גבי הרשת הדור השלישי.
בק ציינה כי "הקוד הגנטי" של עולם התוכן של הדור השלישי מתאפיין על ידי TV Snacking (אספקת "מטעמים" קצרים מן הטלוויזיה), On the move (תכנים הנצרכים תוך כדי תנועה). נוסף על כך, על התכנים להיות מעודכנים תמידית, אינטימיים, מותאמים פיזית למסך הקטן וקצרים.
חברת אורנג' השיקה היום תכנים נוספים המיועדים לפורטל הסלולרי בדור השלישי - oboxlive. בין התכנים החדשים: אוטובוס החלומות של אביב גפן (תיעוד סיבוב ההופעות של blackfield), קרובים קרובים (קטעים ייחודיים מפרק האיחוד), 103FM - רדיו ללא הפסקה (מצלמות וידיאו בשידורי רדיו חיים), הדוגמניות (קטעי וידאו נבחרים מתוך תכנית הריאליטי). פרטנר מסרה כי רשת הדור השלישי של אורנג' מונה כיום כ-20 אלף משתמשים.