שתף קטע נבחר

Gmail גדל ל-2 גיגה

גוגל מציינת שנה להשקת Gmail בשלב הבטא, ולרגל האירוע החגיגי היא מכפילה את נפח התיבות של שירות הדואר המקוון מ-1 גיגה בייט לנפח של 2 גיגה בייט. הרחבת התיבות מתבצעת כבר עכשיו - בשעות האחרונות גדלה תיבת הדואר בהדרגה

גוגל הודיעה על כוונתה להגדיל את שירות הדואר המקוון Gmail מ-1 גיגה בייט לנפח של 2 גיגה בייט. כך, החברה שבה ומציבה רף עליון חדש ומשאירה את המתחרות מאחור במונחים של גודל תיבה. נראה כי גם שני גיגה בייט אינם היעד הסופי.

 

"אחסון הוא מרכיב חשוב בדואר אלקטרוני, אך אינו מהווה סיבה לדאגה", נכתב באתר Gmail, "לרגל יום ההולדת הראשון שלנו, אנחנו מספקים לכל אחד מכם גיגה בייט אחד נוסף. אך למה לעצור בשני גיגה בייט? אנחנו מתכוונים להוסיף עוד מקום בתיבה על פי יכולתנו. אנחנו יודעים שדואר אלקטרוני הפך כלי מהותי בחיי היום יום, ובכוונתנו להתאים את Gmail לצרכי המשתמשים שלנו".

 

לא מתיחה

 

נראה כי ההכרזה אינה מתיחה של ה-1 באפריל. זאת, מאחר ופרטים ראשונים אודותיה פורסמו על ידי החברה כבר אתמול, ב-31 במרץ. עדות נוספת לאמינות של ההודעה טמונה בתיבות של המשתמשים – בשעות האחרונות גדלה תיבת הדואר בהדרגה והיא עומדת כעת על 1100 מגה בייט (כ-1.1 גיגה בייט). ההוכחה החותכת ביותר – המתיחה 'האמיתית' כבר פורסמה. בדף הראשי של השירות נטען כי תוכניתה הסודית של החברה היא "אינסוף+1" – אלפי טרה בייטים לכל משתמש. "תמיד הערכנו בדיחה טובה אך הנה התוכנית המעשית שלנו", נכתב בתחתית הדף – עם הפניה להודעה על ההגדלה לשני גיגה בייט.

 

גוגל תמיד ידעה לנצל עד תום את העניין התקשורתי סביב פעולותיה ברשת. כאשר השיקה החברה את שירות Gmail בנפח 1 גיגה בייט בשלב ניסוי, ב-1 באפריל, 2004, עיקר הדיון הציבורי נסב ביממה הראשונה להכרזה סביב השאלה אם גוגל מתכוונת לכך או שמדובר במתיחה. באותו זמן, 1 גיגה בייט נראה די והותר עבור הצרכים של רוב המשתמשים. גוגל

 

כיצד יתמודדו המתחרות?

 

הספק הגדול התעורר לנוכח בין מה שגוגל הציעה למתחרים, עם נפח מרבי של 2-6 מגה בייט לתיבה. Gmail שמטה את הקרקע מתחת למודל העסקי של חלק מהחברות כמו מיקרוסופט ויאהו!, שקיוו לרשום הכנסות ממנויים שישלמו עבור תיבות דואר מוגדלות בנפח של 250 בייט. יאהו! ומיקרוסופט הכריזו מאז על כוונתן להגדיל את שירותי הדואר של יאהו! מייל והוטמייל ל-250 מגה בייט ועמדו בהצהרה זו, אם כי מיקרוסופט מציעה 250 מגה בייט רק לגולשים הרשומים בצפון אמריקה וכל השאר נאלצים להסתפק בשני מגה בייט. יאהו! הכריזה לאחרונה על הגדלה נוספת של תיבת הדואר ל-1 גיגה בייט. כיצד יתמודדו המתחרות עם הרף החדש שהציבה להם גוגל? 

 

ההגדלה של תיבות הדואר מתאפשרת לנוכח הירידה הנמשכת במחירי האחסון ותצורה חסכונית במיוחד של שרתי גוגל. על פי דיווח שפורסם בניו יורק טיימס בחודש פברואר, 2004, גוגל מפעילה מערכת מיחשוב מבוזרת הכוללת 100 אלף שרתים זולים ואמינים. הרשת של גוגל כוללת מערכת קבצים בנפח פטהבייט (יותר ממיליון גיגה בייט), זיכרון רשת משותף ועוד. כלומר, גוגל הצליחה לצמצם את עלות אחזקת התיבות בנפח 1 גיגה בייט (וכעת 2 גיגה בייט) לדולרים בודדים מדי שנה, כאשר ההכנסות מפרסום עולות על ההוצאות. גוגל משתמשת במערכת לכריית מידע הסורקת אוטומטית את הודעות המשתמשים בשירות ומציבה בהן מודעות מילים (Adwords) על פי הקשר ההודעה.

 

גוגל הודיעה כי Gmail ימשיך לפעול בשלב בטא לעת עתה ולא יושק רשמית. המשמעות היא כי לא ניתן להצטרף לשירות דרך האתר, ולשם כך, יש צורך בהזמנה מחבר המנוי על השירות. עם זאת, לרשות כל משתמש Gmail עומד מספר רב של הזמנות. הזמנות אלה מתפרסמות בפורומים שונים ובאתרים שהוקמו לשם כך. על פי הערכות, Gmail מונה כבר היום מיליוני משתמשים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים