שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ב.מ.וו סדרה 3 - תחי המלכה
    המכונית החשובה ביותר של ב.מ.וו יוצאת לדרך אצלנו, עם הרבה יומרה, והבטחה להמשיך ולשמור על עליונות מול המתחרות. האם זה עדיין יצליח לה?

    דור חדש לסדרה 3 נחת לאחרונה בארץ, ותפס אותנו מתרגשים מעט. אחרי הכל, המכונית הזו המציאה לפני יותר משלושה עשורים את קטגוריית הספורט-סדאן יוקרתית. את זה עשתה, אגב, כאשר אודי עוד נלחמה על זהותה, במרצדס לא ידעו שיש "מכוניות קטנות", וביגואר האמינו בשיטת הדגם הבודד לכוווולם.

     

    בסופו של דבר, הספורט-אלגנט היוקרתי שהמציאה, הציל את ב.מ.וו מצרות והפך אותה לאחת מיצרניות הרכב המצליחות והנחשקות בעולם. ה-3 הוליד חיקויים רבים, הפך לאמת מידה בתעשייה וגרם לכך שכמעט כל יצרן המתחרה בתחום, אם זו לקסוס היפנית או אודי הגרמנית, קאדילק האמריקאית או יגואר הבריטית, וולוו וסאאב השוודיות ומי בעצם לא, מציג מתחרה לבווארית הקטנה. אז שלא נתרגש?

     

    מפגש ראשון

     

    אלא שרגע אחרי הפגישה הראשונה, ההתלהבות מצטננת מעט. נכון שבעידן "כריס באנגל" (מעצב הבית של ב.מ.וו, שיצירותיו שנויות במחלוקת) לוקח זמן לעכל ולהבין מכוניות של ב.מ.וו, אבל איכשהו נראה שהתוצאה שמרנית ומוכרת מדי, עם פחות תעוזה ממה שהרגילו אותנו האנשים ממינכן בשנים האחרונות.


     

    היא קצת דומה מדי ל-3 היוצאת, מזכירה מדי את ה-5 החדשה. לטעמי, החרטום הוא הצד החזק יותר, עם מראה כוחני שמצליח לייצר תחושה כאילו המכונית "נשענת" על הציר האחורי. אלא שמהצד נראה כאילו הגלגלים מעט קטנים ביחס למרכב, וכי החלק האחורי מזכיר - שומו שמיים - דווקא את דייהו לאנוס המנוחה. כן, אני יודע שאני מסתבך עם כולכם...

     

    נוסחה מוכרת

     

    חלל הפנים וסביבת הנהג, הממשיכים במסורת שפותחה והושבחה בדורות קודמים, נראה מוכר מדי. גם זה טוב, אבל לא משכנע לגמרי. טוב, כי אתה מיד מרגיש

    בבית. טוב, כי הסביבה הממוקדת בנהג ופונה אליו - לפי אותה נוסחה חביבה על ב.מ.וו - נראית ברורה, נקייה משטויות, וקל להתמצא בה. כרגיל, לא צריך יותר משניה או שתיים כדי ליצור תנוחה מצוינת מאחורי ההגה. פחות טוב, כי אינך זוכה כאן לתחושת עושר מיידית שיש למשל באודי, ואפילו מרצדס שלא הבריקה בשנים האחרונות. פחות טוב, כי אודי A4 בה נהגנו לאחרונה, נראית אפילו איכותית יותר.

     

    כרגיל, הנדסת האנוש לא פחות ממצוינת, למרות צג בקרת אקלים קטן שממוקם נמוך מדי. כאן, בכל הנוגע ל"סידור" אזור הנהג, ניכר כי ב.מ.וו לעולם לא יחדלו להבהיר מי בדיוק המלך מבחינתם. החל במושב המצוין, דרך הגה בעל התחושה המעולה, המחוונים ואפילו הדוושות. כולם כאילו "מסתדרים" לכבוד הנהג, יוצרים לטובתו תחושה אינטימית מבורכת וממוקדת.

     

    חבל רק שניכרת גם התעקשות מיותרת על סיבוך מסוים. אם זה תפעול מערכות המידע ומחשב הדרך, או אפילו עמעום תאורת המחוונים. יותר מדי פעמים יש צורך לגשת לספר הרכב, ולגלות כי תא הכפפות צנוע למדי במידותיו. היי, ואם כבר שומעים אותנו בבאוואריה: אפשר בבקשה לוותר על מד צריכת הדלק המגוחך ולהחליף אותו במד חום שחסר באופן תמוה?

     

    ומה על בסיס הגלגלים שצמח לעומת הדגם הקודם, והבטיח כי מרחב המחייה מאחור גדל? ובכן, הוא די טוב לרגליים, קצת פחות מכך לראש, ובהחלט בסדר בכל הנוגע לרוחב. כמו תמיד, הוא לא בדיוק הצד החזק של סדרה 3.

     

    יש מנוע

     

    היו ימים שב.מ.וו 325 נחשבה סנסציה אמיתית ברחוב. היום מדובר בגרסת מרכז שדה בקטגוריה, כזו הניצבת מתחת ל-330. אלא שגם כאן מדובר ביחידת כוח חדשה, עם הספק מרבי של 218 כ"ס, לעומת 192 בגרסה היוצאת.  מערכת הוולווטרוניק ותזמון שסתומים משתנה, מאפשרים גם מומנט מרשים של 25.5 קג"מ בין 2,750 ל-4,250 סל"ד. את הכל מעבירה תיבת שישה הילוכים אוטומטית לגלגלים האחוריים.


     

    על הכביש מדגישה יחידת הכוח את התמחות ב.מ.וו במנועי שישה בטור. היא מרשימה מאד, מציגה זמינות כוח נעימה, אך גם כושר נשימה ותשוקה לסל"ד גבוה, עד קרוב ל-7,000 סל"ד ללא כל בעיה. בשיוט היא שקטה למדי, אך כשרגל ימין הופכת כבדה, מגיע "גרגור ב.מ.וו" מוכר וערב לאוזן.

     

    יחסי ההעברה ארוכים למדי (רביעי נוגע ב-200 קמ"ש), והתיבה נוטלת כרגיל פיקוד גם בתפעול ידני. אלא שכל זה לא מפריע לביצועים מצוינים (242 קמ"ש מרביים ו-7.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש). צריכת הדלק, שנעה בין 6.5 ל-7.0 ק"מ לליטר, בהחלט סבירה לתנאי המבחן.

     

    הנעה מהנה

     

    אחד מסמלי ההיכר של סדרה 3 בפרט וב.מ.וו בכלל, הייתה הנעה אחורית בכל תנאי, גם בימים בהם נראה היה כי זו יוצאת מהאופנה. במקום להכנע ולהחליף רעיון, החליטו ב.מ.וו להשקיע כמה שדרוש כדי לשכלל את התפיסה, וליצור מערכות מתלים מתקדמות. כאלה שיהיו סלחניות יותר לנהג במצוות העידן המודרני, אל באותה מידה מהנות לתפעול וייחודיות בתחושה הנייטרלית. אתם יכולים להיות רגועים, ה-3 החדשה לא איבדה מאום מכל אלה.

     

    היא בפירוש מכונית מזן נדיר, כזה המאפשר נהיגה נינוחה ורגועה, ובאותה מידה סופר-מהירה ותובענית. כל-כך קל לשכוח שמדובר במכונית סדאן עם משקל עצמי לא נמוך וייעוד משפחתי, כך כך ברור שהמכונית "מתכווצת" סביבך, הופכת לחלק מחווית הנהיגה ומבטיחה כי הכל נמצא בשליטה מלאה.

     

    מכללי השלדה מתקשרים דרך גב וישבן עם הנהג באופן ישיר, ההגה הקטן ניזון ממשקל נכון ופעולה זורמת, והנוסחה הכל-כך מוכרת עובדת שוב, מצוין. אין מה לעשות חברים. גלגלים אחוריים שמטפלים בכוח, קדמיים שמכוונים את האף, ומיעוט הפרעה בין שני הקצוות, הוא כנראה מתכון מושלם להנאת נהיגה.

     

    מצערת? מדויקת לחלוטין, עם אפשרות למינון מדויק של כוח, על המילימטר. תת-היגוי? כמובן, הרי צריך לשמור על הנהג. אבל הידוק קו הפנייה כאן  הוא עניין של מה בכך. למעשה, כל פעולה עובדת היטב. תעזבו מצערת? הקו מתהדק. תלחצו על המצערת? המכונית מתאזנת קלות, ולבסוף מחליקה בעדינות את הקצה האחרוי ומסייעת להקטנת הרדיוס. בכל זאת צרות? יש בקרת יציבות מצוינת, ומערכת בלמים שמציעה יכולת טובה ופעולה מדויקת.


     

    וכן, יש ביקורת. בניגוד לתחושות במועד ההשקה, צמיגי האל-תקר לא הפגינו אחיזה מעולה, יש רגישות קלה לרוחות צד ופעולת ההגה משתבשת בנהיגה במהירות גבוהה על כביש משובש. נוחות הנסיעה בעיר אינה אחידה, ולמרות שהנוחות כאן גבוהה מזו שפגשנו בסדרה 1 (עם צמיגים דומים), ה-3 אינה מסתדרת היטב עם שיבושים מציקים.

     

    בכל זאת

     

    אז נכון. המראה החיצוני שמרני מדי לטעמי. תא הנוסעים הנעים אינו שובר שיאים בתחושת האיכות, ודאי שלא בעושר ובאבזור. ובסך הכל, ב.מ.וו לא ביצעה כאן צעד גדול במיוחד לעומת הדגם היוצא. אלא שהבסיס שהציבה המכונית המוחלפת היה טוב כל-כך, עד כי אמת המידה של הקטגוריה נותר זהה. מכונית מצוינת שמדברת אל החושים והרגש, כזו שתגרום לכם לחפש דווקא את הדרך הארוכה הביתה, להקשיב למנוע כדי לחפש צליל חדש.

     

    המחיר הצפוי לגרסת ה-325 הוא 340,000 שקלים. זה בהחלט תג-מחיר לא צנוע, הממקם את ב.מ.וו פעם נוספת בראש פרמידת המחיר של מותגי היוקרה הגרמניים. האם זו סיבה לוותר עליה? בפירוש לא. סדרה 3 נותרה בחירת הנהג ואמת המידה בתחום למרות השיפורים שעברו המתחרות הטובות. במילים אחרות - אם יש לכם את הכסף, העסקה שתעשו תהיה הטובה ביותר שניתן. 


    ב.מ.וו 325i

    ב.מ.וו 325i
    שם יצרן ודגם ב.מ.וו 325i
    מנוע 6 צילינדרים, 24 שס', אורכי
    נפח 2,497 סמ"ק
    הספק מרבי 218 כ"ס ב-6,500 סל"ד
    מומנט מרבי 25.5 קג"מ ב-2,750 סל"ד
    אורך 452 ס"מ
    רוחב 182 ס"מ
    גובה 142 ס"מ
    בסיס גלגלים 276 ס"מ
    משקל 1,520 ק"ג
    מהירות מרבית 242 קמ"ש
    100-0 קמ"ש 7.7 שניות
    אחריות 24 חודשים
    מחיר 340,000 שקל (משוער)
    בטיחות לא נבחנה

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ב.מ.וו סדרה 3. עדיין אמת המידה?
    סביבת הנהג מרגישה מוכרת, אבל לא נועזת
    לפעמים צריך גם את זה...
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים