שתף קטע נבחר

"השירות בנמל אשדוד התדרדר מאז הרפורמה"

מנכ"ל גמא אלומיניום ויו"ר וועדת תובלה בהתאחדות התעשיינים אומר ל-ynet: "מאז הרפורמה נמל אשדוד מגביל את העובדים בביצוע שעות נוספות, ויש מחסור במאות ידיים עובדות. תעשיינים מהדרום מעבירים אוניות לחיפה, ומשלמים מיליוני דולרים"

הרפורה בנמלי הים לא היטיבה עם התעשיינים שמשתמשים בנמל אשדוד. כך טוענים חלק מהם. לדבריהם, מאז שהרפורמה נכנסה לתוקף השירות שנמל אשדוד נותן לתעשיינים ולמשתמשים בנמלים הפך גרוע יותר. 

 

"מאז הרפורמה, מאפשרת הנהלת הנמל לעובדים לעבוד הרבה פחות שעות נוספות", אומר ל-ynet מנכ"ל חברת גמא אלומיניום ויו"ר וועדת התובלה בהתאחדות התעשיינים, צבי פלדה. "התוצאה שיש מחסור חמור בידיים עובדות בנמלים. להערכתי, מדובר בחוסר של כ-200 עובדים. אני יודע שהם מכשירים עובדים חדשים ושנמל היובל, שייפתח במאי, יספק עבודה לעובדים נוספים שיוכלו לעמוד לשרותינו, אך כרגע אנחנו לא מרגישים בכך.

 

"השירות בנמל אשדוד הפך להיות איטי יותר, ולכן נוצר 'פקק תנועה' של אוניות בנמל. התעשיינים משלמים לנמל היטל צפיפות, וסובלים מעיכוב בלתי נסבל בהובלת הסחורה. כדי להתגבר על איטיות השירות, התעשיינים מפנים אוניות לחיפה. תעשיינים שמחזיקים מפעלים בדרום, נאלצים לשלם הרבה מאוד על הובלת הסחורות מחיפה דרומה. כל העיכובים עולים למשתמשים בנמלים מיליוני דולרים.

 

"בנוסף, הקשיח הנמל את שיטת גביית העמלות ממשתמשי הנמל. כך, לדוגמה, חל קיצוץ דרסטי בימי הפטור מעמלת הכנסהה, והוא עומד כרגע על 4 ימים בלבד. התוצאה - אנחנו משלמים יותר.

 

פלדה, ותעשיינים רבים אחרים, העלו את הטענות במפגש שערכה אתמול התאחדות התעשיינים עם יו"ר חברת נמל אשדוד, איריס שטרק. תעשיינים שהשתתפו בפגישה טוענים ששטרק אמרה להם בתגובה: "הרפורמה נכנסה לתוקף רק לאחרונה. תנו לנו עוד מספר שבועות, והעניינים יתחילו להשתפר". 

 

מנמל אשדוד נמסר בתגובה: "ההנהלה החדשה של חברת נמל אשדוד הורתה מיד עם כניסתה לתפקיד כי יש להקפיד על מילוי הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה, בניגוד לחריגות שהיו בעבר בקיום הוראות החוק. בשבועות האחרונים, לאור פניית הנהלת הנמל למשרד התעשיה והמסחר הורחב היתר חוק שעות עבודה ומנוחה לשמונה משמרות נוספות".

 

"בנוסף, החלה באחרונה הנהלת הנמל בקליטת עובדים חדשים ובהכשרת עובדים ותיקים להפעלת רציפי נמל היובל, שיפתח בתוך כחודש. עד עתה נקלטו שלושים סוורים חדשים מתוך כ- 200 עובדים שיקלטו בחודשים הקרובים".

 

"אנו מאמינים כי לקוחות חברת הנמל יוכלו ליהנות כבר בתקופה הקרובה בשיפור משמעותי ברמת השירות. אנו רואים עצמנו מחוייבים לייעל ולשפר את השירות ללקוחות, כחלק מהיערכות כוללת להצבת שירות ללקוח במרכז העשייה של חברת נמל אשדוד".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גדי קבלו
נמל אשדוד. "השירות איטי יותר"
צילום: גדי קבלו
מומלצים