שופינג.קום: גידול של 72% ברווח הנקי
שופינג.קום מדווחת על צמיחה של 38% בהכנסות, שהסתכמו ב-28.9 מיליון דולר, ברבעון הראשון של 2005. בכך עמדה החברה בתחזיות שצפו הכנסות של 28.5 מיליון דולר ברבעון
שופינג.קום, המספקת שירות השוואת מחירים לקניה באינטרנט, מדווחת על הכנסות בסך 28.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2005, המייצגות גידול של 38% ביחס לרבעון הראשון בשנת 2004. בכך עמדה החברה בתחזיות שצפו הכנסות של כ-28.5 מיליון דולר.
החברה מייחסת את הצמיחה בהכנסות לגידול במספר החשיפות אותה סיפקה שופינג.קום לסוחרים ונותני חסויות ולגידול בהכנסה הממוצעת מכל חשיפה.
עם זאת, מדובר על הכנסות הנמוכות בכ-14% מההכנסות ברבעון האחרון של 2004, בו עמדו ההכנסות על 33.6 מיליון דולר.
בשורה התחתונה רשמה שופינג.קום ברבעון הראשון רווח נקי של 3.9 מיליון דולר (0.12 דולר למניה בדילול מלא), זינוק של 77% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בו עמד הרווח הנקי על 2.2 מיליון דולר (0.09 דולר למניה בדילול מלא). הרווח הנקי המותאם, אשר אינו כולל פיצויים והעברות תשלום על בסיס מניות ומחיקות בנכסים בלתי מוחשיים, הינו 4.4 מיליון דולר.
אולם בהשוואה לרבעון האחרון של 2004 מדובר על ירידה חדה בשיעור של 38%. הירידה מוסברת בעונתיות המושפעת מקניות לחג המולד שחל ברבעון האחרון.
תנועה גולשים באתר – החברה דיווחה על כ- 24 מיליון מבקרים שנכנסו לאתר החברה במהלך חודש מרץ, נתון המייצג עלייה של 30% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
מהחברה נמסר, כי שופינג.קום נותר אתר ההשוואה הפופולארי באינטרנט והאתר הקימעונאי השלישי על פי מספר המבקרים בו אחרי eBay ואמזון. זאת על פי נתוני comScore Media Metrix, מרץ 2005.
"העובדה כי שופינג.קום שמה לעצמה מטרה לספק את חוויית הקניות הטובה ביותר באינטרנט, הן לצרכנים והן לסוחרים, באה לידי ביטוי בצמיחה חדה ברווח ובהכנסות, כמו גם בנתוני שיא של התנועה באתר ברבעון הראשון", אמר דן ציפורין, יו"ר ומנכ"ל שופינג.קום.
"אנו נרגשים לא רק מצמיחה בליבה העסקית ברבעון זה, אלא מהתנופה העולמית המתבטאת בהשקת שופינג.קום בצרפת. זהו צעד חשוב קדימה לקראת מציאות של סחר מקוון חוצה גבולות, המדגים את ערכו של המודל הגלובלי של שופינג.קום".
תחזית לעתיד
"התנופה ביוזמות העיקריות וביוזמות הצמיחה תמשיך כל עוד אנחנו מחזקים את הנהגתנו בתחום השוואת קניות ואת הצמיחה הנגזרת מכך בכל העולם", אמר ציפורין.
שופינג.קום צופה שההכנסות לרבעון השני של 2005 ינועו בטווח של 28 ל- 29 מיליון דולר, ורווח נקי מותאם בטווח של 2.3 ל- 2.8 מיליון דולר, על פי מאפייני התקופה (חגים, חופשות וכו') והשקעות שוטפות להרחבת הפעילות הבין-לאומיות והרחבת תחומים מסוימים.
הרווח הנקי מותאם למניה, על בסיס דילול מלא, צפוי להיות ברבעון השני בין 7 ל- 9 סנט . החברה צופה הכנסות לכל שנת 2005 בטווח של 125 ל-132 מיליון.