שתף קטע נבחר

משחק מכור? אני קונה

בין שלל הלקטים לחג הפתיעה "רשת" עם ספיישל מיוחד ומוצלח. "אקזיט" עברה לכבלים, אבל עדיין תקועה בתהום

שורות טובות: "משחק מכור" לפסח, ערוץ 2, 22:05

 

התייבשנו. לגמרי. לאחר לקט "כוכב נולד", לקט "פיספוסים", ולקט "בולדוזר" ולקט "ארץ נהדרת" הצפויים הערב – אנחנו רשאים להרגיש כירקות גמדיים שהוקפאו על-ידי סנפרוסט טלוויזיוני כלשהו.

 

בתוך 40 שנות המדבר הטלוויזיוני של פסח הנוכחי, מותר לתהות מה קרה ל"רשת" שהחליטו, ממש, להפיק ספיישל "משחק מכור" לחג. היי, המכרז מאחורינו! יכולתם בשקט ללכת על לקט "משחק מכור" – קהל הזומבים של ערוץ 2 ממילא אינו מבחין, עובדה שלקט "כוכב נולד" הביא רייטינג זהה לזה של תוכנית חדשה.

 

ובכל זאת הפיקו ספיישל "משחק מכור", והספיישל הדגים כי גם אם עונתה השנייה של התוכנית עברה בשקט יחסי, עדיין יש לתוכנית הזו שיניים, יכולת ומספיק יצירתיות. "משחק מכור" של פסח הראתה כי היא משתלטת היטב על מגרש המשחקים שלה, ויודעת גם להתרחב, לצאת קצת מהפאנל, לתת שואו, אבל להישאר צמודה למשמעת הכתיבה השנונה שהיא כופה על משתתפיה. רועי לוי הצטיין – ללוי יכולת נונסנס מרשימה, וכאשר ליאור שליין, שמביא את הצד של התיחכום, נעדר מהפאנל – כפי שקרה אמש – עוברים יתר המשתתפים, לא אחת, כגירסאות נונסנס נוספות. עדיין, כולם באו מהבית עם מספיק שורות טובות.

 

"משחק מכור" מסוגלת להיות משולחת-רסן במידה – וכן, מדובר בסתירה פנימית, אבל איכשהו, כאן היא עובדת. היו מילים מפורשות, היתה אפילו ירידה נשכנית במיוחד של אור ישראלי על האחים ברבש והדופק הישראלי – מסימני ההיכר של "רשת". מישהו שם משחרר חבל ל"משחק מכור".

 

וכמובן, עינב גלילי, המורן אטיאס של האדם החושב. מה עוד יש לומר על גלילי שטרם נאמר? לכל הרוחות, אני רוצה לראות את גלילי מגישה את כל התוכניות בטלוויזיה במשך שבוע. כולל "זוג בכותרות". כולל "משעל חם". תודה.

 

הבעיה עם אקזיט: "אקזיט", הוט 3, 17:45

 

ברכות ל"אקזיט". אחרי שצללה לתוך תהום חשוכה ועמוקה אפילו יותר מערוץ 10, הצליחה אתמול התוכנית לצוף מחדש בעיתונות היומית, לאחר שמבושיו של איזה אורח נחשפו בשידור. השבח לאל! התקשורת שבה וחיברה אתמול את "אקזיט" לעורק החיים היחיד שהכירה מעודה: הפרובוקציה הזולה.

 

הגיע הזמן, לפיכך, לביקור רופא שגרתי אצל הגוססת, וצר לי לבשר: לא חל שיפור במצבה. מלי לוי ומיכאל מושונוב, שהנחו, עשו כל שביכולתם. הם דיברו עם מישהי שהוגדרה בכיתובית כ"סקסית מאדר-פאקר!!!" על פטיש מיני, ועם מישהו בשם יובל צוקר "על קקי!" כדבריו. בהמשך התארח באולפן תמיר קמחי.

 

נדמה לי שהבנתי, אולי לראשונה, מה הבעיה האמיתית עם "אקזיט": היא עילגת ומחוצ'קנת כצופיה המשוערים. "אקזיט" עושה את הטעות הגדולה מכולן: מנסה לדבר לקהל היעד בשפתו. זה אינו שונה ממבוגר המתיילד מול פעוט. סדרות מכוונות-נוער אמריקאיות הבינו מזמן כי המפתח הוא תסריטים שיתנו לגיבורים את השורות, השליפות והשנינויות שבני-נוער היו רוצים כל כך להגיד בזמן אמת. גיבורי "או.סי" או "באפי" מדברים כפי שבני גילם ידברו, אולי, בגיל 30. בזה כוח המשיכה; באשליה כי ניתן להתרומם מעל עילגות הנעורים. יותר מזה: ב"אקזיט" לא באמת מדברים על כלום. באשר יהיה הנושא המוצהר, הדיבור יישאר לעולם ברמת המאניירה-על-דיבור, הלהג האודטי למתחילים. מנחי ואורחי "אקזיט" לעולם לא מדברים באמת.

 

קמחי, מודל הדור הקודם, הוכיח גם אתמול כי הוא ההיפך מזה: רהוט, זורם ומתחבר בטבעיות למקצב טלוויזיוני נתון. כל מה שמלי לוי כבר לא תהיה. למיכאל מושונוב דווקא יש סיכוי, והרבה יותר מזה; שמישהו כבר יחלץ אותו מהבור וייתן לו משהו טוב באמת.

 

צריך להגיד:

 

למכללה שלקחה את יעקב פרי לפרסם אותה: מישהו יצטרך להחזיר את התיק וללכת הביתה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוני המנחם
תוכנית עם שיניים. משחק מכור
צילום: יוני המנחם
עילגת ומחוצ'קנית. אקזיט
לאתר ההטבות
מומלצים