אסם מול שטראוס-עלית
שתי חברות המזון סיימו את הרבעון הראשון עם שיפור ברווח ובמכירות, למרות עיתוי חג הפסח שחל השנה מאוחר יותר. בעוד שמכירות שטראוס-עלית בחו"ל זינקו ב-11%, באסם הן ירדו ב-11%. בשטראוס-עלית המכירות גדלו בכל התחומים, למעט ירידה בתחום החטיפים. באסם ירדו המכירות במזון הקפוא ובמזון בטמפרטורת החדר. השוואה בין שתי חברות
שטראוס-עלית סיימה את הרבעון עם הכנסות של 954 מיליון שקל - גידול של 3.5%. אסם סיימה עם מכירות של 618 מיליון שקל - גידול קל של 0.3%.
הגידול במכירות שטראוס-עלית הושפע בעיקר בעלייה במכירות עלית אינטרנשיונל - זרוע הפעילות של החברה בחו"ל, כשאלה עלו ב-10% ל-235 מיליון שקל.
מנגד, מכירות אסם בחו"ל ירדו ב-11% והסתכמו ברבעון ב-89 מיליון שקל. בחברה מסבירם כי הקיטון נבע משינוי עיתוי משלוחי הייצוא לחו"ל בתחום המזון הקפוא, ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
הגידול במכירות שטראוס-עלית ניכר ברוב תחומי הפעילות, כאשר תחום המזון הטרי צמח ב-10%, ותחום המשקאות צמח ב-2%. מנגד, תחום החטיפים ירד ב-2%.
במוצרי אסם, החברה מדווחת על גידול של 2% במכירות בתחום החטיפים ומאפה, עלייה של 1% במזון המצונן, ומנגד ירידה של כ-1% במזון הקפוא, וירידה של 2% במוצרים בטמפרטורת החדר (למעט חטיפים ומאפה) - ובכלל זה הכוונה למוצרים כמו פסטה, מרקים, תבשילים, רטבים וקפה.
הלכי ההתייעלות שמיישמת אסם בייצור ובהפצה ממשיכים להניב פירות, והיא באה לידי ביטוי בשיפור ברווח התפעולי - כשזה גדל ב-13%. בשטראוס-עלית נותר הרווח התפעולי בלא שינוי - כשהרווח בישראל ירד ב-5%, ואילו בעלית אינטרנשיונל זינק הרווח ב-90% - בשל שיפור בשיעור הרווח הגולמי, בעיקר בשל הפרשי עיתוי של העלאת מחירים בחלק מהמדינות.
בשורה התחתונה, גדל הרווח הנקי בשטראוס-עלית ב-10% והסתכם ב-52 מיליון שקל. באסם הרווח גדל ב-11% והסתכם ב-38 מיליון שקל.