שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    אלונסו מנצח, הצמיגים כושלים

    במירוץ עם אין ספור התרחשויות דרמטיות, מהפניה הראשונה ועד ההקפה האחרונה, ניצח פרננדו אלונסו מקבוצת רנו. יריבו הגדול, קימי רייקונן, פרש. הסיבה למרבית ההתרחשויות – בעיות צמיגים

    זה צריך היה להסתיים כשלוש-משלוש עבור קימי רייקונן וקבוצת מקלארן. הנהג הפיני זינק אמנם "רק" מהמקום השני. את העמדה הבכירה באופן מפתיע וראשוני, תפס ניק היידפלד מקבוצת וויליאמס. אלא שרייקונן זינק מצוין, ותפס את ההובלה מייד. הכאוס מאחור, שנגרם עקב מגע מיותר בקצה הישורת בין חואן פאבלו מונטויה (מקלארן) למארק וובר (וויליאמס), והוריד מהמסלול גם את מיכאל שומאכר (פרארי) וראלף שומאכר (טויוטה), לא הטריד אותו כמובן.


    קדמי-ימני של רייקונן תופס אוויר. הקפה לסיום הוא יתנתק, עם כל המתלה

     

    כמו במירוץ שנערך לפני שבוע ימים במונאקו, נראה היה כי המקלארן תפתח פער גדול משאר הנהגים ותאפשר ניצחון פשוט ובטוח. אחרי שני ניצחונות רצופים לקבוצה והנהג המוכשר, נראה היה כי גם המירוץ ב"רינג" הגרמני ירשם על שמם, ויסמן "העברה" כמעט-רשמית של תואר "הקבוצה הבכירה" מרנו, הדומיננטית של ארבעת מירוצי פתיחת העונה.

     

    אלא שלא כך קרה. בהקפה ה-30 מצא עצמו רייקונן – שכהרגלו "לחץ" ללא פשרות את המקלארן - מחוץ למסלול. הירידה מהאספלט פגעה בחלקה התחתון של המקלארן, ומאותה נקודה ועד הסיום נאלץ רייקונן להתמודד עם רמת אחיזה נמוכה משמעותית. שינוי זה גרם בין היתר להחלקה מוגזמת של הצמיגים, ובין היתר "אחראי" לנעילת גלגל קדמי-ימני באחד מניסיונות עקיפת סמנים אחוריים.

     

    הבלאי הנוסף בצמיג הזה הביא לרעידות קשות, אשר נראו היטב במצלמות הטלוויזיה, והשפיעו ללא ספק על מבנה המתלה הקדמי-ימני. ובפניה הראשונה של ההקפה האחרונה, עם פרננדו אלונסו שזיהה את המוביל המקרטע מאחור, מגביר לחץ ולא מאפשר הורדת קצב במקלארן, קרס מתלה סיבי הפחם ותרכובות המתכת החזקות. על שלושה גלגלים בלבד סיבסב רייקונן אל מחוץ למסלול וסיים את המירוץ באכזבה אדירה.

     

    אלונסו ניצח כמובן, כשהוא מקדים את ניק היידפלד, ההפתעה הטובה של מקצי הדירוג. נהג הוויליאמס המוערך קבע את הזמן המהיר מכולם, אחרי שהרשים במהלך כל סוף השבוע. במירוץ נראה לפרקים מהיר במיוחד, אך לא שמר על קצב אחיד. פרישתו של רייקונן אפשרה לו לסיים שוב שני, התוצאה הטובה ביותר שהשיג במהלך הקריירה.

     

    במקום השלישי והאחרון על דוכן המנצחים, סיים רובנס באריקלו בפרארי, כשהוא מקדים באופן נדיר את בן קבוצתו ואלוף העולם מיכאל שומאכר, שסיים חמישי בלבד. במקום הרביעי סיים דייויד קולטארד מקבוצת רד-בול. שישי היה ג'אנקרלו פיסיקלה, עם מירוץ מעולה אחרי שזינק מרחבת הטיפולים, פועל יוצא של כישלון בזינוק המקורי. שביעי היה חואן פאבלו מונטויה עם מירוץ בינוני, ויארנו טרולי היה לאחרון שזוכה בנקודות – אחת בלבד.

     

     

    פורמולה 1 אירופה - התוצאות

    1. פרננדו אלונסו - 10 נקודות

    2. ניק היידפלד - 8 נקודות

    3. רובנס בריקלו - 6 נקודות

    4. דיוויד קולטארד - 5 נקודות

    5. מיכאל שומאכר - 4 נקודות

    6. ג'אנקרלו פיסיקלה - 3 נקודות

    7. חואן פאבלו מונטויה - 2 נקודות

    8. יארנו טרולי - נקודה אחת

     

    פורמולה 1 - דירוג נהגים

    1. פרננדו אלונסו, רנו - 59 נקודות

    2. קימי רייקונן, מקלארן-מרצדס - 27 נקודות

    -. יארנו טרולי, טויוטה - 27 נקודות

    4. ניק היידפלד, וויליאמס-ב.מ.וו - 25 נקודות

    5. מארק וובר, וויליאמס-ב.מ.וו - 18 נקודות

     

    פורמולה 1 - דירוג הקבוצות

    1. רנו - 76 נקודות

    2. מקלארן-מרצדס - 53 נקודות

    3. טויוטה - 44 נקודות

    4. וויליאמס-ב.מ.וו - 43 נקודות

    5. פרארי - 31 נקודות

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אלונסו. חזר לנצח
    צילום: איי פי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים