שתף קטע נבחר

ATI: ה-X360 חזקה יותר מה-PS3

על פי הטענה, למרות שה-CPU של ה-PS3, ה-Cell, יהיה, ככל הנראה, חזק יותר מזה של ה-X360, הרי שהמרכיב החשוב ביותר עבור משחקים הוא השבב הגרפי, ובתחום הזה יש לקונסולה החדשה של מיקרוסופט יתרון. לפיכך, הקונסולה תהיה, באופן כללי, חזקה יותר מה-PS3

לאחר שחברת nVidia הכריזה ששבב ה-RSX מתוצרתה, שישמש המאיץ הגרפי של ה-Playstation 3, ירוץ מעט מהר יותר מהשבב ש-ATI תספק עבור ה-Xbox 360 (ב-550 מגה-הרץ לעומת 500 מגה-הרץ), הגיבה ATI בראיון שהתפרסם באתר Bit-Tech. בראיון טוענת החברה לעליונות טכנולוגית ביחס ל-nVidia. "השבב שלנו יכול לרוץ בסדר גודל אחד או שניים מהר יותר מדור המאיצים הגרפיים הנוכחי", אמר ריצ`ארד האדי מ-ATI. "אני לא מאמין שנראה רמה כזו של ביצועים על גבי ה-PC בזמן הקרוב".

 

לדברי האדי, הקפיצה הזו בביצועים הושגה באמצעות הארכטיקטורה החדשה של החברה, אשר מאחדת בין ה-Pixel Shaders לבין ה-Vertex Shaders. מבלי להכנס לפרטים טכניים, המשמעות היא שהשבב של ATI הרבה יותר גמיש מהשבבים הקיימים כיום, ולכן יכול לטפל ביותר עבודה - לפחות בתיאוריה. ATI כל כך מאמינים בעליונות של השיטה הזו על פני הנוכחית, עד שהם מנבאים כי nVidia תלמד בקרוב את הלקח ותעבור להשתמש בה בעצמה.

 

נוסף על כך, לשבב של ATI יש גישה ישירה לזכרון של ה-X360. מדובר בניהול זכרון אינטליגנטי, שמאפשר מהירויות פשוט מדהימות בגישה לזכרון - אחד מצווארי הבקבוק הידועים במשחקים. השילוב של הטכנולוגיות הללו מאפשר ל-ATI לומר שאם מאיץ גרפי רגיל עובד ביעילות של 60-70%, השבב שלהם יוכל לפעול ביעילות של 100% כל הזמן, בתנאי שהמפתחים יעמיסו עליו עבודה. "החלק הכי כיפי הוא שלא צריך לעשות שום דבר מתוחכם - פשוט להעמיס על השבב, והוא ידאג לבצע את הכל ביעילות מקסימלית", אמר האדי.

 

השורה התחתונה בדבריו של ריצ`ארד היא, שלמרות שה-CPU של ה-PS3, ה-Cell, יהיה, ככל הנראה חזק יותר מזה של ה-X360, הרי שהמרכיב החשוב ביותר עבור משחקים הוא השבב הגרפי, ובתחום הזה יש לקונסולה החדשה של מיקרוסופט יתרון. לפיכך, הקונסולה תהיה, באופן כללי, חזקה יותר מה-PS3.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Xbox 360. חזקה יותר?
צילום: איי פי
PS3. הכריזה שה-RSX ירוץ מהר יותר
צילום: רויטרס
אתר המשחקים Vgames
מומלצים