שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    האריסטוקרטיה הבריטית לוגמת סולר

    יגואר ביצעה מתיחת פנים קלילה ל-XJ, היוקרתית ביותר במבחר. ובאותה הזדמנות, הוסיפה גרסת דיזל חדשה - לראשונה ב-37 השנים מאז הוצג השם XJ לראשונה

    גם יוקרתיות, מפוארות ויקרות במיוחד - מעדיפות את משאבת הדלק שרשום מעליה "סולר". אחרי הכל, במדינות רבות במערב אירופה מאיים שיעור מכירות מכוניות הדיזל לעבור את מכירות הבנזין, ובמקרים לא מעטים זה כבר קרה. והחיבה לדיזל לא עוצרת רק בציי רכב או במכוניות קטנות וזולות - היא ממשיכה באופן מקיף גם למכוניות יוקרתיות ויקרות.

     

    גם יגואר בחגיגת הדיזל

     

    עם התקדמות מנועי הדיזל בשנים האחרונות, תודות לטכנולוגיות של הזרקת סולר ישירה, מסילה משותפת או "סתם" מגדשי טורבו יעילים יותר ומנועים מעודנים יותר, הצטמצמה הרתיעה של רוכשי מכוניות יוקרה ממכוניות דיזל. וכך, מזה שנים לא מעטות, מציעות ב.מ.וו, אודי ומרצדס גרסאות דיזל עתירות מומנט, במחירים שמקבילים למחיר דירת שלושה חדרים בבאר-שבע.

     

    כדי לא להישאר מחוץ למשחק, גם ביגואר - מקבוצת פורד - החליטו להציע גרסת דיזל לספינת הדגל שלהם, ה-XJ. המכונית, שהוצגה במהדורה הנוכחית בסוף שנת 2002, זוכה כעת למנוע דיזל ראשון בתולדותיה, מאז עשתה הופעת בכורה בשנת 1968.


    מנוע הדיזל החדש של יגואר XJ, מפורק לחלקים

     

    המנוע החדש, יחידת V6 בנפח 2.7 ליטר, מייצר 207 כ"ס ו-44.3 קג"מ בסיוע צמד מגדשי טורבו. הוא מאפשר גם מיאוץ קלאסי בזמן קצר יחסית של 7.8 שניות. מדובר בנתון טוב משמעותית מזה שמושג ב-S טייפ של יגואר ובפיז'ו

    607, לשתיהן מנוע זהה במסגרת שיתוף הפעולה בין בין קונצרן פורד לפיז'ו-סיטרואן. ה-S זקוקה ל-8.6 שניות, ה-607 איטית במיוחד, עם 9.3 שניות ל-100 קמ"ש. והסיבה להבדלים? המשקל, כמובן.

     

    למרות שה-XJ גדולה מצמד המכוניות האחרות, היא עושה שימוש במרכב אלומיניום שהינו קל ומתקדם יותר ממרכב ברזל שגרתי. ולדברי יגואר, שימוש במרכב כזה מאפשר גם חוסן מבני טוב יותר, שמיתרגם גם להתנהגות כביש טובה יותר, נוחות משופרת וחסכון בדלק (תודות לחסכון המשקל). הנתון האחרון, לפי אנשי היצרנית, עומד על 12.34 ק"מ לליטר בנסיעה בממוצע. בתנאים מקבילים, מסוגלת ה-607 של פיז'ו לעבור 11.9 ק"מ לכל ליטר בלבד.

     

    ויש גם מתיחת פנים קלילה

     

    מלבד תוספת המנוע החדש, מבטיחים ביגואר גם שדרוג קל לכלל גרסאות ה-XJ. כעת היא תוצע עם רפידות ובלמי דיסק מוגדלים, מערכת לניטור לחץ האוויר בצמיגים, חישוקים חדשים, זכוכיות אקוסטיות לצימצום בעוצמת הרעשים שחודרים לתא הנוסעים ותמיכה בטכנולוגיית בלוטות' לטלפונים סלולריים.


     

    עוד נמסר כי בוצעו שינויי עיצוב קלים (מאד, כפי שניתן לראות - או לא לראות - בתמונות), נוספו שני גוונים לבחירה עבור המרכב וניתן לצייד את המכונית גם במגביל מהירות אלקטרוני שמכויל לפי ראות עיניו של הנהג.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    יגואר XJ. מתיחת פנים קלילה ביותר
    תוספת אבזור
    וגם דיזל
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים