שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    הושק "שער הממשלה" המשודרג

    השיפורים באתר המחודש מיועדים להקל על המחפשים מידע באתרי הממשלה. ההשקה תלווה במסע פרסום בטלוויזיה, בעיתונות ובאתרי האינטרנט החל מהשבוע הבא

    גירסה חדשה של אתר "שער הממשלה" הושקה היום (ב') באירוע רב משתתפים של משרד האוצר בגני התערוכה בתל אביב. ההשקה תלווה במסע פרסום בטלוויזיה, בעיתונות ובאתרי האינטרנט החל מהשבוע הבא.

     

    האתר, בכתובת gov.il, הושק במעמד שר האוצר, בנימין נתניהו, והחשב הכללי במשרד האוצר, ד"ר ירון זליכה, אשר הביעו בהתייצבותם את מחויבותם לקידום פרויקט הממשל הזמין של ישראל.

     

    אתר "שער הממשלה", חלק מפרויקט "ממשל זמין", מרכז את כל השירותים המקוונים והמידע של משרדי הממשלה באינטרנט. בין השירותים האלה: חידוש רישיון נהיגה ורכב, השוואת תעריפי ביטוח חובה, חידוש דרכון, מפת זיהום אוויר, חישוב דמי לידה, בירור ציוני בגרות ועוד. המידע של משרדי הממשלה השונים מסווגים על פי משרדים ורשויות, שירותים לפני נושא ושירותים לפי קהל יעד. נוסף על כך, כולל האתר מדריכים שונים בהם מדריך להיריון ולידה, מדריך לפתיחת עסק, מדריך לרכישת דירה, מדריך למתחתנים ולמתגרשים, מדריך למקרה פטירה, מדריך לנשים נפגעות אלימות ועוד.

     

    מנוע חיפוש חדש

     

    בין החידושים העיקריים באתר המשודרג נמנה מנוע חיפוש חדש, המאפשר לחפש נושאים או מילות מפתח בכל משרדי הממשלה. מנוע החיפוש, אשר מציג את התוצאות על פי רלוונטיות לבקשת החיפוש, מבוסס על טכנולוגיית החיפוש של MSN. מנוע חיפוש נוסף משמש לחיפוש באתר "שער הממשלה" בלבד. שני מנועי החיפוש שולבו לצורך שיפור יכולת איתור המידע באתרי הממשלה.

     

    בחלק העליון של הדף הראשי שולב איזור השירותים הנוספים, המפנה לשירותים המבוקשים ביותר על ידי גולשי האתר, על פי הנתונים הסטטיסטיים של 'שער הממשלה'. איזור הטפסים, המשולב מצד שמאל, שופר על מנת להקל על הגולשים לאתר במהירות טופס מבוקש. שיפור נוסף הוכנס על מנת לשפר את התמודדות האתר עם עומס הגולשים.

     

    סקר גילה: מודעות נמוכה לשער הממשלה

     

    סקר שהוזמן על ידי משרד האוצר בחודש פברואר האחרון גילה כי בעוד 48 אחוז מהנשאלים פנו למשרדי הממשלה באמצעות האינטרנט, רובם ביקרו באתרים הממשלתיים דרך מנועי חיפוש ואינדקסים. המודעות לאתר 'שער הממשלה' נמוכה למדי, ורק 11 אחוז מהגולשים מבקרים בו ישירות. כמו כן, הסקר, שנערך בקרב 1,011 נשאלים בגיל 18 ומעלה, גילה כי שביעות הרצון מהאתר בינונית, ומעידה על כי קיימות בעיות כלשהן באתר.

     

    חוסר המודעות הזו היא שהובילה לשדרוג האתר ולמסע הפרסום החדש. בועז דולב, מנהל תחום ממשל זמין, מבהיר כי משרד האוצר העביר כספים לצורך הקמפיין הפרסומי בתנאי להחזר ההשקעה. כלומר, שיהיו תוצאות. "היום נכנסים לשער הממשלה 200,000 מבקרים בחודש והיעד שלנו הוא להכפיל את הנתון הזה", אומר דולב, "ממוצע המשלמים באמצעות האתר בכל חודש עומד על 10,000 אנשים ואנחנו רוצים להכפיל את המספר. ממוצע התשלומים החודשי הוא 90 מיליון שקל והיעד הוא 150 מיליון שקל".

     

    במקביל להשקת הקמפיין, התקבלה החלטת ממשלה של ועדת שרים לענייני חברה וכלכלה, כי החל מיום ה-19 ביוני 2005 כל פרסום רשמי של הממשלה, משרדי הממשלה ויחידות הסמך יכלול גם את כתובת שער הממשלה, וכן את לוגו האתר. הכתובת והלוגו יפורסמו באתרי האינטרנט המשרדיים, מעטפות רשמיות, מסמכים רשמיים, שוברי תשלום, פרסומים רשמיים, פרסומים בעיתונות ופרסומים בטלוויזיה.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שדרוג. המטרה: להגביר המודעות
    נתניהו. הביע מחויבות
    צילום: ישראל הדרי
    מומלצים