שתף קטע נבחר

המשחק Batman Begins: התחלה טובה

המשחק Batman Begins, שיצא במקביל להגעת הסרט החדש לאקרנים, יצליח להניב הרבה יותר מכל משחקי "משחק המבוסס על הסרט"

"משחק המבוסס על הסרט" הן כבר לא מילות גנאי. משחקים כאלו, שפעם פעלו כמרצ`נדייס להגברת מכירות בלבד והיו שווי ערך לבובה-מדברת-בדמות-הגיבור, מתחילים כיום להפוך למשחקים העומדים בפני עצמם אשר מושקעת בהם הרבה יותר עבודה מבעבר.

 

ג`יימס בונד, למשל, כבר זכה למשחק פעולה איכותי, ספיידר-מן קיבל משחק מלא בפוטנציאל בסדרה שצפויה להשתפר רבות בהמשך, ויש עוד די דוגמאות ברשימה - כמו The Chronicles of Riddick, שהיה אפילו טוב יותר מהסרט עליו הוא התבסס! באטמן, לעומתם, זכה עד עכשיו בעיקר למשחקים דלים וחסרי ייחוד, אך לא עוד.

 

הפעם, נראה שהנסיון הבא של Electronic Arts עם המשחק Batman Begins, שיצא במקביל להגעת הסרט החדש לאקרנים, יצליח להניב הרבה יותר.

אלו הן לא רק תקוות רגילות למשחק בפיתוח שמתקרב לתארך השקתו, אלא תחושה אמיתית שהרבה מאוד משאבים מושקעים בפיתוח המשחק. תחושה זו מתבססת, בין השאר, על שיתוף הפעולה האדוק שמתקיים בין פיתוח המשחק לבין הכנת הסרט, במיוחד בשל העובדה שהסרט Batman Begins צפוי להיות העמוק ביותר מבין סרטי איש העטלף - סרט שיתמקד יותר בעבר וברקע של גיבור העל המסקרן.

 

באטמן מוכר בכל העיר

 

במשחק נגלם, מן הסתם, את הבחור הצעיר ברוס וויין, או בשמו המוכר יותר: "באטמן". כבר עכשיו ראוי לציין כי דיבוב הדמות הראשית יתבצע בידי כריסטיאן בייל, השחקן שמגלם את וויין בסרט, ובאופן דומה כל צוות השחקנים הבכיר של הסרט ידובבו את דמותם במשחק. כלומר, במהלך המשחק ניתקל בשחקני-הוליווד רבים מהשורה הראשונה: מייקל קיין, ליאם ניסן, קייטי הולמס, ומורגן פרימן. משחקנים מוכרים ומוכשרים כגון אלו, שלרובם גם נסיון רב, אפשר וצריך לצפות להופעה מרשימה ומהפנטת גם במשחק ולא רק בסרט.

 

לפי עלילת הסרט והמשחק, ברוס ווין ראה במו-עיניו בעת ילדותו פושע רוצח את הוריו, ועל כן נשבע להילחם בפשע. כפי שאנו יודעים, הוא גדל להיות אמן לחימה בעל גלימה ומסכה, חוכמת-קרב וכלים מתוחכמים, המאפשרים לו לזרוע פחד באויביו. מכיוון שאין הנאה גדולה יותר מאשר הפחדה של פושעים נבזים וצפייה בהם מהצד רועדים מפחד, נשמח לגלות כי Batman Begins יאפשר לנו לעשות בדיוק את זה! המשחקיות של BB נאמנה למקור הקומיקס, ולא מדמה את באטמן סתם כגיבור נפוח שמתפרץ לחדרים של אנשים רעים ומרביץ להם. במקום זאת, היא מספקת חוויה טעונה יותר, המשלבת התגנבות, זריעת פחד ולחימה.

 

מכיוון ששמו של באטמן מוכר בכל העיר (גם אם לא תמיד בטוחים שהוא באמת קיים), לפני שתיכנסו למאורת האויבים תישמר לכם היכולת "לרמוז" להם על נוכחותם, ובכך לגרום להם להזיע מפחד או להגביר את קצב פעימות ליבם. אם, לדוגמא, אתם עומדים להיכנס למחסן אפל מלא באויבים,

תוכלו לשבור בחשאי אחד מהעמודים התומכים ולגרום להרבה קופסאות ליפול. האויבים יתחילו להילחץ ולחשוש לחייהם, וכשהמכנסיים רטובות, כידוע, קשה להילחם. ככל שהצלחתם להגיע לרמות פחד גבוהות יותר, יהיה לכם יותר קל בקרב. הבריונים לא יצליחו לחשב היטב את מעשיהם ולא ישלטו טוב על אגרופיהם, והם עשויים אף לברוח כל עוד נפשם בם.

 

באטמן המפחיד

 

כדי להציג בפנינו את מידת הצלחתנו בהפחדת האוייבים, חלק קטן במסך יראה לנו אם לפנינו ניצב אויב חמוש, ויראה גם קצב של 60 פעימות לב בדקה אם האדם רגוע, וקצב כפול או יותר אם הוא כבר באמת מתחיל לדאוג לשלומו. השימוש בשטיקים האלו לא רק יקל עלינו בקרב הספציפי אליו אנו ניגשים, אלא תהיה לו גם השפעה ארוכת ימים. ה"מוניטין" של באטמן כלוחם אכזרי יעלה ככל שנצליח להפחיד יותר את אויבינו. מוניטין זה, שמושפע גם מגורמים אחרים, מסמל עד כמה פוחדים האויבים בעיר רק מהזכרת שמו של באטמן, וכמובן שהדבר ימשיך ויקל עלינו במשחק.

 

מכיוון שעוד מוקדם לשפוט, בינתיים אני מקווה שמערכת ההפחדה תתגלה כיותר מרק גימיק, ושתהיה לה השפעה ניכרת על המשחקיות. ללא ספק מדובר ברעיון טוב שלא רק מגוון ומוסיף אווירה למשחק, אלא גם ודאי יהיה אהוב על חובביה הנאמנים של דמות הקומיקס הוותיקה. אלו ישמחו לראות את באטמן, שהרבה להשתמש ב"מלחמה פסיכולוגית" זו בספרי הקומיקס, מקבל את הכבוד הראוי לו גם כאן.

 

כפי שמסתמן משיטת ההפחדה הזו, באטמן הוא לא הטיפוס השגרתי שרץ ברחבי שלבי משימתו, פוגע בכל מי שהוא רואה, ומתחמק מכדורים כמו מקס פיין על סטרואידים. באטמן הוא אדם רגיל שיכול להפגע בדיוק כמוני וכמוכם, ולכן באחוזים ניכרים משלבי המשחק יהיה עלינו להשתמש ביכולות ההתגנבות שלו. עם יכולותיו האקרובטיות וכלי-הריגול המתוחכמים שבידיו, באטמן אף מזכיר במידה מסוימת את סאם פישר ו-Splinter Cell.

 

הגאדג'טים של באטמן

 

הוא יוכל להחליק על כבלים כדי לעבור מגג אחד של בניין למשנהו, להחזיק את עצמו בידיים מעל צינורות, ולהציץ מבעד לדלתות חדרים עם הכבל האופטי שברשותו. למרות הדמיון המסוים ל-SC, במקרה הזה צפוי לנו משחק קליל וזורם יותר, עם מערכת התגנבות שאינה תלויה בכמות האור הזמינה ואויבים שמיקומם המדויק מוצג במפה.

 

כדי להתמודד עם אויביו הרבים של איש העטלף, עומדת לרשותנו מערכת קרב שמשלבת מכות גבוהות, נמוכות, חלשות וחזקות, אותן ניתן לצרף לכדי קומבואים ארוכים וחזקים במיוחד, וגם לפיתות מאחור בשלבי ההתגנבויות. לעיתים, באטמן ישתמש במהלכי-קרב שונים בהתאם למצב בשטח, בהתאם לכמות האויבים שמסביבו, מיקומם ובריאותם. בין השאר, מדובר גם על "מכת סיום" מרשימה, שתאפשר לכם לגמור את הסיפור בצורה האלגנטית ביותר.

 

כמובן שלרשות באטמן יעמדו גם כמה ממיטב הגאדג`טים האהובים עליו – פצצת תאורה כהסחת דעת או רימון עשן כנטרול ראשוני, מין בומראנג מיוחד, ואחרון חביב - וו-אחיזה עמו ניתן להתרומם אל-על ולנחות על ראשיהם של האוייבים שלא חודשים בדבר. בחלק מהפעמים, המטרה של באטמן תהיה לנסות ולהשיג מידע כלשהו מאויב. במקרה הזה, יהיה עליו להפעיל "לחץ מתון" כדי לגרום לו להתחיל לזמר – למשל, "להניח" אותו מעבר לדופן החלון בבניין בן עשרות קומות. זהירות על העציץ.

 

איש העטלף בעל יכולות הדאייה

 

כעת, לאחר שדנו במערכות ההתגנבות, המכות וההפחדה, הגיע הזמן למשהו קליל קצת יותר, כזה שיאפשר לנו להגיד בהתלהבות – "אל הבאטמוביל!". הרכב הנצחי והסופר-קול של באטמן יהיה זמין גם ב-BB, ואף יקבל מיני-שלבים נפרדים במהלך הקמפיין. בשלבים אלו ניכנס אל המכונית המגניבה ועתירת הגאדג`טים, וננסה להוריד את המכוניות של האויבים תוך כדי התחמקות ממכוניות של אזרחים.

ממש כמו ב-Burnout. לחלק הזה ב-Batman Begins יש מנוע-משחק נפרד, והוא בוודאי יצליח לתת מנוחה קלה ומהירה מכל שלבי ההתגנבויות המחושבים.

 

המנוע הגרפי של המשחק אמנם לא צפוי להיות מהפכני, אך הוא עתיד להעביר בצורה מצוינת את אווירת המשחק ולהיות נאמן למקור כאחד. השלבים מתרחשים, בין השאר, בעיר Gotham, והרבה מהפרטים הקטנים שם לקוחים ישירות מהקומיקס. האווירה האפלה והחשוכה מתבטאת היטב בצבעים ובטקסטורות, וגם במערכות חלקיקים, תאורה וצללים אמינות ומרשימות. הערים מלאות בבניינים גבוהים שישמשו כ"מגרש משחקים" ענק ליכולות הדאייה והחלקה של באטמן. איש העטלף בעצמו מעוצב היטב, וכך גם כל האנימציות במשחק שנלכדו מתנועותיהם של שחקנים אמיתיים והושפעו מהמתרחש בצילומי הסרט.

 

הניסיון מראה שגם בלי להיות טוב במיוחד, Batman Begins עשוי לעמוד בראש טבלת משחקי הפעולה בחודש הקרוב בזכות קישורו לסרט מצליח (בהנחה שהוא אכן יצליח). אך בניגוד לעבר, חברות המשחקים כבר לא מסתפקות בכך, ומשקיעות במשחקים מסוג זה במטרה להפוך אותם לבעלי ערך משל עצמם.

 

המידע עד כה מצביע ש-Batman Begins צפוי להיות הרבה יותר מאשר משחק ה-FPS-מבוסס-הגיבור-המגניב הממוצע. עם משחקיות מגוונת, אקשן מלא בסטייל והתגנבויות איטיות עם הרבה גאדג`טים, מערכת פחד חדשנית ומסקרנת ואף בריזת Burnout קלה, ניכר כי BB עומד לנחות בבטחה ובהצלחה בהמשך החודש. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מי רוצה להתעסק עם באטמן
vgames.co.il
מומלצים