שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    "עד 30" - קטנות-גדולות

    הכי מרווחות, שימושיות וגדולות בתחום. למי שחושב שהגודל דווקא כן קובע: פיאט פונטו, סיאט איביזה, יונדאי אקסנט ודייהטסו גרן-מוב

    כאן אנו סוקרים את המכוניות המרווחות, השימושיות והגדולות ביותר בקטגוריה. אם הגודל משנה לכם, תופתעו למשל לגלות עד כמה מרווחת פונטו איטלקית לעומת פיז'ו 106 צרפתית, או אפילו רנו קליאו. אגב, מעבר למכוניות שנזכיר כאן, אפשר למנות גם את אופל קורסה הפחות אטרקטיבית מבחינת יכולת ומחיר.

     

    מאיטליה: פיאט פונטו

     

    מכוניות קטנות הן מומחיות איטלקית ידועה, והצצה בפונטו מאשרת זאת מיד. היא אולי אינה נראית גדולה, אך תא הנוסעים שלה מרווח ומצליח אפילו לדגדג משפחתיות-קטנות. אלא שהפונטו לא מציעה רק מרחב פנים מרשים ותא מטען שימושי. כדרכן של איטלקיות היא מציגה חבילה טובה של מחיר, אבזור וביצועים. הפופולאריות הגבוהה לה זכתה גם מבטיחה כי לא קשה למצוא אחת במצב טוב.

     

    וכן, צודק מי שלחש לכם דבר או שניים בנושא האמינות. פיאט אינה משתווה לרמת האמינות של הצרפתיות-גרמניות-ספרדיות, ונופלת בוודאי מהיפניות. מאידך, קחו בחשבון כי מחירי חלקים-חלפים כמו-גם שירות אינם יקרים. אגב, רף המחיר שלנו עדיין אינו מאפשר רכישת פונטו מהדגם הנוכחי - זה שמכונה ספייס, אך מבוסס על הדגם המקורי.

     

    הפונטו 60 מציגה חבילה נוחה בסך הכל ומנוע ה-1.25 ליטר עם 60 כ"ס מפתיע לטובה. מכונית כזו משנת 99 עולה 29,000 שקלים. חסכנים יכולים לחפש את גרסת ה-55 עם מנוע ה-1.1 ליטר מאותה שנה, שתעלה 27,000 שקלים. ירידה בשנתון למודל 98 תביא למחיר דומה (29,000 שקלים), אך את פונטו SX75 המהודרת והחזקה יותר, משנת 95.

     

    מספרד: סיאט איביזה

     

    אנחנו יודעים שיש כאלה שלא יבינו כיצד אפשר להעדיף יפנית אפרורית כמו סוזוקי סוויפט או דייהטסו שארייד, על-פני סופר-מיני אירופאית מודרנית, בעיקר כאשר יש לה מורשת גרמנית. בכל אופן, סיאט איביזה החדשה שהגיע ארצה ב-93 חלקה כבר אז פלטפורמה ומכללים עם הפולו של פולקסווגן.

     

    עם זאת, דימוי פחות טוב של סיאט משחק לטובת הקונים, עם מחיר לא גבוה בשוק המשומשות. רמת האמינות טובה ובהחלט מקבילה לזו של הפולו, אם כי חשוב להזכיר כי שתיהן לא משתוות ליפניות. מומלץ לשים לב לתפקוד כל המחוונים בלוח, בעיקר מד הדלק (מחלת ילדות בפולו ובאיביזה) ולאטימה טובה של גומיות סביב דלתות ושמשות. קחו בחשבון כי התנהגות המכונית אינה מהנה ונמרצת כמו הטובות בקטגוריה, אך עדיין טובה בכל קנה מידה אחר. בנוסף, האיביזה מרווחת יותר מהפולו ויוצרת רושם של רכב מוצק וגדול.

     

    ניתן לרכוש איביזה משנת 2000 עם מנוע 1.4 ליטר ב-30,000 שקלים. נשמע טוב, אך כדאי לזכור שכמו מנועים רבים של פולקסווגן מאותה תקופה, מדובר ביחידת כוח אנמית עם הספק נמוך - 60 כ"ס בלבד. אם הדרישות יותר גבוהות ניתן ל"רדת בשנה" ולבחור ב-1.6 ליטר החזקה בהרבה (75 כ"ס), במחיר של 29,000 שקלים. מי שצריך אוטומטית יאלץ לרדת בעוד שנה לשלם 28,000 שקלים. מחירים תחרותיים אלה הופכים את האיביזה לאחת הקניות המומלצות ביותר שלנו.

     

    מקוריאה: יונדאי אקסנט

     

    מכונית זו היא החריגה ברשימה, וזה גם סוד הצלחתה. למרות מידות של סופר-מיני, יצרה האקסנט בישראל פלח חדש- משפחתיות-קטנות. היא הביאה עמה מראה משפחתי במחיר מושך, יחד עם מפרט נכון לארץ שכלל תיבה אוטומטית. ההצלחה הייתה גדולה.

     

    הרף שקבענו מאפשר לנו לבחור אקסנט משנת הדגם 97 ומעלה, וזה אומר שיפור גדול לעומת העבר לפחות מבחינה דינמית. הניהוג רחוק עדיין מהיכולת האירופאית, אך האקסנט מציעה מרחב מחייה מפתיע, ומציגה רמת אמינות גבוהה המשתווה בדרך כלל לזו של היפניות. לא מפליא לכן שהיא הפכה מבוקשת בשוק המשומשות.

     

    אקסנט 1.5 ליטר (90 כ"ס) אוטומטית מ-97 תעלה לכם 28,000 שקלים, או 2,000 יותר אם תבחרו בגרסת "אסטים" המצוידת יותר. אם תרצו ותמצאו גרסה ידנית, תוכלו לדלג שנה קדימה ל-98 ולשלם בין 27,000 ל-30,000, בהתאם לרמת הגימור. גרסת שלוש הדלתות עם מנוע 1.3 ליטר כוונה לקהל צעיר שהמראה הספורטיבי-יותר קסם לו. יתרונה הגדול, בעיקר כאשר מדובר בתיבה ידנית, הוא שהביקוש בשוק המשומשות נמוך. המחירון מדבר על 27,000 שקלים לגרסה ידנית מ-99, אבל כדאי לדעת שבשנים אלה היא כבר נדירה למדי.

     

    ומשהו שונה לגמרי: דייהטסו גרן-מוב

     

    במובנים מסוימים, דייהטסו גרן-מוב היה המיקרו-מיניוואן הראשון שהגיע לארץ. אך בגלל מראה מוזר התקשה לתפוס קהל רוכשים רב. למעשה הוא מבוסס על השארייד, וזה אומר איכויות דינמיות לא מלבבות, תחושה ספרטנית ומנוע רועש. מצד שני, גם אם אין בו את אותה רמת שימושיות ומקוריות המקושרת למיניוואנים, הוא באמת מאוד-מאוד מרווח ומציע גם תא מטען גדול למדי. כרגיל יש כאן בונוס יפני של אמינות ללא תחרות.

     

    לגרן מוב מנוע 1.5, ובכל זאת הוא עולה כמו שארייד 1.3, ללמדכם על כוח משיכה קטן יותר. רכב כזה משנת 99 יציב אתכם בדיוק במגבלות התקציב שלנו. ואם אתם צריכם קטנה למשפחה, הוא בהחלט הכלי המרווח ברשימה.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    יונדאי אקסנט - הקוריאנית
    פיאט פונטו - גדולה
    צילום: אלי שאולי
    איביזה - טמפרמנט?
    צילום: אלי שאולי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים