שתף קטע נבחר

בקשה לתביעה ייצוגית נגד סטימצקי

זאת בטענה להטעית הציבור, כשגבתה מע"מ בחנותה שבדיוטי-פרי. היקף התביעה כ-40 מיליון שקל. לטענת התובעים, מיליון לקוחות נפגעו מהטעיה צרכנית

רשת סטימצקי גבתה מלקוחות מע"מ בחנות הדיוטי-פרי בנתב"ג, למרות שהמוצרים במתחם זה פטורות מכך. כך עולה מבקשה לתביעה ייצוגית שתוגש היום לבית משפט המחוזי בתל-אביב נגד סטימצקי. ההערכה היא שכתוצאה מהטעיה צרכנית זו נפגעו כמיליון איש, וגובה התביעה מוערך ב-40 מיליון שקל.

 

התביעה תוגש על ידי עורכי הדין דרור שרמן וליאור לנדאו ממשרד עו"ד כהן-סגל-שרמן, המייצגים את התובע, חן רונן. מהבקשה עולה כי סטימצקי הפעילה בדיוטי-פרי שבטרמינל הישן חנות למכירת ספרים וכתבי עת, שבה נגבה מהלקוחות מע"מ בשיעור מלא, על אף שבתנאי הרישיון נקבע כי המוצרים שנמכרים בחנות פטורים ממס.

 

התביעה מבוססת על כך שסטימצקי הפרה את חובת הגילוי הנאות, המוטלת עליה מכוח חוק הגנת הצרכן, הציגה מצגים כוזבים שלפיהם מדובר בחנות דיוטי-פרי, ולא גילתה כי המחיר הכולל מע"מ בשיעור מלא.

 

בבקשה נכתב עוד כי משנת 1995, אז קיבלה סטימצקי רישיון ממנהל המכס, ועד לסוף שנת 2004, כאשר החל לפעול הטרמינל החדש (בו הפסידה סטימצקי במכרז למכירת ספרים וכתבי עת), גבתה הרשת מכל הלקוחות אשר רכשו מוצרים בחנותה בנתבג מע"מ בשיעור מלא, בניגוד לידיעתם.

 

יהושע מצליח, מנכ"ל סטימצקי אמר בתגובה כי "אין שום עילה לתביעה. גם המכס יודע את זה. אמתין למסמכי התביעה ורק אז אגיב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים