שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מנוע חדש לרנו-ניסאן

    רנו הודיעה על השקת מנוע טורבו-דיזל חדש שפותח בשיתוף ניסאן, בנפח 2.0 ליטר. יוצע במספר גרסאות ובמגוון דגמים, וישודך לתיבת הילוכים ידנית

    רנו הודיעה על השקת מנוע דיזל חדש ללגונה, המשפחתית הגדולה שעברה מתיחת פנים ראשונה לפני חמישה חודשים. מדובר בפרי שיתוף פעולה בין רנו לניסאן, והוא ישמש בדגמים שונים של שתי יצרניות הרכב.

     

    לגונה תחילה

     

    מנוע ה-2.0 ליטר, המשודך למגדש טורבו ותיבת שישה הילוכים ידנית (אף היא חדשה) יוצע תחילה בלגונה. המשפחתית של רנו תהנה בגרסה זו מ-150 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומומנט של 34.6 קג"מ ב-2,000 סל"ד. עד עתה הוצע מנוע dCi בנפח 2.2 ליטר, שהפיק אף הוא 150 כ"ס אך מומנט נמוך יותר של 32.6 קג"מ - למרות הנפח הגדול יותר.


    מנוע הטורבו-דיזל החדש

     

    לדברי הצרפתים, תוכל הלגונה להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות (9.2 לגרסת הסטיישן), ולהגיע למהירות מרבית של 215 קמ"ש (212 לסטיישן). זאת, לצד תצרוכת דלק של ממוצעת של מעט יותר מ-17 ק"מ לכל ליטר סולר. תצרוכת הדלק תהיה גבוהה יותר בנסיעה עירונית - 13 ק"מ לליטר בממוצע - ואילו בנסיעה בינעירונית תהיה המכונית חסכונית יותר, עם קרוב ל-21 ק"מ לליטר.

     

    ובהמשך - 175 כ"ס

     

    לדברי רנו, במנוע החדש הושקעו 500 מיליון יורו. בהם 200 מיליון לפיתוח המנוע, 250 מיליון להכשרת פס הייצור ו-50 מיליון נוספים עבור ספקי המשנה.

     

    בעתיד, יוצעו גרסאות נוספות של מנוע זה, ובהן גרסה בעלת 175 כ"ס. מנוע הדיזל החדש צפוי להגיע למספר מכוניות בקבוצת רנו-ניסאן, כולל ככל הנראה מחליפת האלמרה (טידה) והפרימרה של ניסאן, והמגאן וסניק של רנו. עם זאת, בשלב זה יחל השיווק כאמור בלגונה בלבד.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים