הונדה NSX יוצאת לגמלאות
מכונית הספורט של הונדה, שנחשבה בשנותיה היפות ל"מכונית העל ליום-יום", תרד מפס הייצור בקרוב לאחר 16 שנות שירות. היורשת מתמהמהת
הונדה NSX תרד מפס הייצור בחודש ספטמבר. בכך ייחתם פרק מעניין בתולדות יצרנית הרכב היפנית, פרק שנמשך כבר 16 שנה.
בפברואר שנת 1989 הציגה הונדה אב טיפוס ל-NSX, מכונית ספורט בעלת מנוע מרכזי ומרכב עשוי אלומיניום. זאת, שנים רבות לפני שבאודי החליטו לאמץ חומר דומה למרכב ה-A8. למעשה, ה-NSX היתה מכונית סדרתית ראשונה בעולם לעשות שימוש בחומר הקל, כתחליף למתכת השגרתית.

הונדה NSX. הייצור יופסק בספטמבר
עוד באותה שנה, בחודש אוקטובר 1989, הוצגה לעיני כל הגרסה הסדרתית בתערוכת טוקיו. ראשונה לזכות במכונית היתה יבשת אמריקה, שם היא החלה להימכר ביולי 1990 תחת מותג היוקרה "אקורה". ביפן החלו המכירות בספטמבר 1990, ושם - כמו באירופה - היא שווקה תחת השם הונדה NSX.
מכונית העל ליום-יום
במרוצת השנים זכתה ה-NSX לתואר הלא רשמי "מכונית העל ליום-יום". זאת, בזכות היותה ידידותית למדי לנהיגה גם מחוץ למסלול המרוצים, ובו בעת ידידותית יחסית לסביבה. מראשית הייצור ועד היום, נמכרו 18,000 יחידות מה-NSX ברחבי העולם, ולדברי הונדה הפסקת הייצור נובעת בשל צורך להכשיר את המפעל בו היא נבנית לתקנים מתקדמים יותר.

ולמרות שהיא איתנו כבר כ-16 שנה, ה-NSX תרד מפס הייצור ללא יורשת. בהונדה אמנם מבטיחים שפיתוח מחליפה נמצא בעיצומו, ושמועות טוענות שהיא עשויה להיחשף עוד בסוף השנה הנוכחית, אך קשה שלא לזכור את ה-HSC, מכונית התצוגה מטוקיו 2003. מכונית זו הבטיחה להפוך ליורשת ה-NSX, ובסופו של דבר נגנזה.