שתף קטע נבחר

חיפוש: יאהו! פותחת פער על גוגל

הכריזה כי הרחיבה את האינדקס של מנוע החיפוש שלה, המקיף כעת יותר מ-20 מיליארד דפי אינטרנט ותמונות, כמעט פי שניים מהאינדקס של המתחרה הגדולה, גוגל. הגודל אולי לא קובע, אך עשוי לספק ליאהו! יתרון שיווקי חשוב

יאהו! הודיעה אתמול (ב') כי הרחיבה את האינדקס של מנוע החיפוש שלה, המקיף כעת יותר מ-20 מיליארד דפי אינטרנט ותמונות, כמעט פי שניים מהאינדקס של המתחרה הגדולה, גוגל.

 

יש לציין, כי ההרחבה של יאהו! לא מסייעת בהכרח למנוע החיפוש להציג תוצאות רלוונטיות יותר מאשר גוגל, אשר הוביל עד כה על מתחריו בהקשר זה. עם זאת, המהלך האחרון מספק ליאהו! יתרון הסברתי חשוב מול גוגל ומאפשר לה להצטייר כספקית של מנוע חיפוש מקיף הרבה יותר.

 

האינדקס של יאהו! מבוסס כעת על 19.2 מיליארד דפי אינטרנט ו-1.6 מיליארד תמונות. בהשוואה, גוגל מקיף 11.3 מיליארד דפי אינטרנט ותמונות, מתוכם כמעט 8.2 מיליארד דפי אינטרנט ו-2.1 מיליארד תמונות. רוב התמונות האלה מבוססות על קבוצות הדיון באינטרנט, באמצעות מנוע החיפוש של Google Groups.

 

יאהו! לא חשפה עד כה את גודל האינדקס שלה, אך על פי הערכות, הנתון עמד, עד ההרחבה האחרונה, על 6-8 מיליארד דפי אינטרנט ותמונות. מנועי חיפוש אינם מבצעים חיפוש ישיר באינטרנט ומתבססים על האינדקסים שלהם - מעין ספריה הכוללת תיעוד של כל דפי האינטרנט, ובעת החיפוש "נשלפים" הדפים המתאימים לבקשת החיפוש ומוצגים בדפי התוצאות על פי רלוונטיות.

 

הגודל לא קובע

 

יאהו! מתכוונת לנצל עד תום את המהלך האחרון במישור ההסברתי. "ההרחבה מספקת לאנשים סיבה מצוינת לנסות את מנוע החיפוש שלנו", אמר אקהרט וולטר, סגן נשיא ביאהו!, "אנו מקיפים כעת יותר דפי אינטרנט ותמונות מכל גורם אחר".

התגובה של גוגל לא איחרה לבוא. בהצהרה שפורסמה אמש (ב'), דובר החברה הטיל ספק בכך שאינדקס החיפוש של יאהו! גדול מזה של גוגל. "אנו מקדמים חדשנות בתחום החיפוש, אך נכון לעכשיו, לא הצלחנו לזהות גידול מהותי באינדקס של יאהו! באמצעות תוצאות החיפוש שלהם", הוא מסר.

 

ניסיון לבדוק את גודל האינדקסים של מנועי החיפוש הוא בלתי אפשרי מאחר ואין מערכת רשמית לבדיקה אחידה, אמר דני סאליבן, עורך ניוזלטר החיפוש Search Engine Watch. לי וגם סאליבן מציינים כי הרלוונטיות של התוצאות ועדכניות האינדקס הם מרכיבים חשובים אף יותר מהיקף מנוע החיפוש.

 

"אפשר להוסיף מיליארד דפים העוסקים בבריטני ספירס, אך זה לא ישפר את איכות התוצאות", אמר סאליבן, "היו מקרים בהם מנועי חיפוש הרחיבו את האינדקסים שלהם, אך תוצאות החיפוש הפכו רלוונטיות פחות".

 

נשק שיווקי חשוב

 

עם זאת, העקיפה של גוגל כמנוע החיפוש הגדול ביותר תספק ליאהו! נשק שיווקי חשוב במאבק הצמוד בין החברות הגדולות - גוגל, יאהו! ומיקרוסופט, על ההובלה בתחום, צופה האנליסטית שרלין לי מפורסטר. יאהו! דולקת בעקבותיה של גוגל מאז תחילת השנה שעברה, אז השיקה טכנולוגיית חיפוש משלה והפסיקה להתבסס על זו של גוגל. עד אז, במהלך 3.5 שנים, יאהו! נעזרה ברישיון בטכנולוגיית החיפוש של גוגל בפורטל האינטרנט שלה - הסדר שסייע ליריבה להפוך לאחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של הרשת מאז ומעולם.

 

מאז נפרדו השתיים, שמרה גוגל על ההובלה, אם כי סקרים שונים מצביעים על צמצום הפער, בעוד המתחרות משיקות יכולות חדשניות שאין לגוגל. בחודשים האחרונות הוסיפו המתחרות גם חיפוש בווידאו, כאשר יאהו! מובילה על גוגל בתחום זה.

 

ההובלה בתחום החיפוש אינה עניין יוקרתי בלבד אלא בעיקר כלכלי, ותסייע למנועי החיפוש להגדיל את הכנסותיהם ממודעות מילים המשולבות בדפי התוצאות. גוגל רשמה רווחים של 712 מיליון דולר במהלך המחצית הראשונה של השנה בעוד יאהו! הרוויחה 959 מיליון דולר באותה תקופה.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יאהו! פותחת פער
יאהו! פותחת פער
מומלצים