שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    רנו רומזת לשטח עם מכונית תצוגה: אגיוס
    בתערוכת פרנקפורט הקרובה תציג רנו לא רק את הקליאו ספורט החדשה, אלא גם מכונית תצוגה המכונה אגיוס, ומשלבת מאפיינים מרכבי שטח ופאר

    רנו מצטרפת לפלח הקרוס-אובר האופנתי - לפחות על דוכן התצוגה. בתערוכת פרנקפורט הקרובה, שתערך באמצע ספטמבר בגרמניה, תציג יצרנית הרכב הצרפתית את הפרשנות שלה לעולם רכבי השטח. לדבריה, מדובר בתמהיל של מאפיינים, שהוא שילוב בין רכב שטח למכונית קופה ומכונית יוקרה. התוצאה, שמכונה בתעשיית הרכב בשם הכללי "קרוס-אובר", נראית מעניינת למדי.


     

    מכונית התצוגה מכונה בשם "אגיוס" (Egeus). למרות שהיא קלה יותר לעיכול מדגמי תצוגה רבים של רנו, כמו הטראפיק דק-אפ, הרקון (ראו תמונה מימין) והאוונטיים (שלימים הפכה למכונית סדרתית), עדיין מדובר במכונית מיוחדת למדי. נדמה כי ההשראה לעיצובה התקבלה בעיקר מהפלואנס הספורטיבית, אם כי השפעות מדגמי תצוגה נוספים - הטליסמן למשל - ברורות למדי.

     

    הפעם התמקד פטריק לה-קווימה, מעצב הבית, בעיקר בפרטים הקטנים: ידיות דלתות הנעלמות לתוך המרכב, חלון אחורי בצורת משושה, יחידות תאורה לא שגרתיות. ואלו לא לבד - בתא הנוסעים ממשיכה החגיגה, עם תצוגה דיגיטלית ואנלוגית לנהג, כולל מצפן ומד זווית לנהיגת שטח, ריפוד רב-גוונים ועיצוב מינימליסטי למדי. אם סיכויי העיצוב החיצוני להגיע לייצור נראים טובים, הרי שמבפנים צפו ל"מהפך" בדרך לאולמות התצוגה.


     

    כך למשל מכונית סדרתית תאמץ מבנה מושבים שגרתי הרבה יותר. במקום ארבעה מושבים נפרדים, הנעים הצידה ולמטה עם פתיחת הדלתות כדי להקל על כניסה ויציאה למכונית, יהיה ספסל אחורי שגרתי. ובמקום פקדים קטנים, חוגה לתיבת ההילוכים ותצוגה עילית ייחודית, נמצא אבזרים שגרתיים הרבה יותר. גם דרכו של תא המטען המפוצל, הכולל מדף הניתן להגבהה ומגש נשלף להטענה קלה, צפוי ללכת בדרך כל תצוגה. גורל דומה יפקוד לבטח את הדלתות האחוריות שנפתחות הפוך, וחישוקי ה-"22 המאסיביים צפויים אף הם להצטמק.

     

    האגיוס מצוידת במנוע טורבו-דיזל מרשים, בעל הספק של 250 כ"ס ומומנט של 56 קג"מ ב-3,000 סל"ד. כל זאת מנפח של 3.0 ליטר ומבנה שישה צילינדרים ב-V. את הכוח הוא מעביר באמצעות תיבת שבעה הילוכים אוטומטית עם אפשרות לתפעול ידני מההגה, אל כל ארבעת הגלגלים. מערכת ההנעה הכפולה, אגב, מעבירה את הכוח בהתאם לצורך, ויכולה להעניק עד 100% מהמומנט לכל אחד מהסרנים לפי בחירתה.


     

    האגיוס הינה מכונית גדולה למדי: אורכה למשל - 470 ס"מ - קצר רק ב-14 ס"מ מזה של הוול-סאטיס, הבכירה בהיצע רנו. בסיס הגלגלים, עם זאת, גדול

    מהיוקרתית בשישה ס"מ, ועומד על 290 ס"מ ארוכים. ממד הרוחב עומד על 192 ס"מ (ללא מראות), והגובה הינו 166 ס"מ. מרווח גחון של 28.5 ס"מ צפוי להעניק לאגיוס יכולת שטח נאה, למרות שזווית גישה של 25% ונטישה של 32% אינן מרשימות יתר על המידה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    רנו אגיוס. דלתות הנפתחות הפוך
    מצפן ומד זווית למרכב
    חוגה במקום ידית הילוכים
    תא מטען עם מדף מתרומם ומגש מתקפל
    מנוע טורבו-דיזל מרשים
    ידית הדלת. מימין - מתחבאת בתוך המרכב
    העיצוב שגרתי יחסית לנהוג ברנו. כמו למשל ברקון (בתמונה)
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים