שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    אודי Q7 יוצא לדרך
    רכב השטח הראשון לבית אודי נחשף היום לראשונה. יציע מקום לשבעה נוסעים, מנועי בנזין ודיזל והנעה כפולה. תחילת השיווק בשנה הבאה

    לאחר אין ספור "קדם-חשיפות", "טיזרים" ורמזים - אודי חושפת רשמית את ה-Q7. מדובר באחד מכלי הרכב החשובים ביותר של יצרנית הרכב מאינגולשטט לשנים הקרובות, ולו משום שהוא יתחרה בקטגוריה הסופר-תחרותית של ה-SUV בארצות הברית. למרות דעיכה מסוימת נוכח מחירי הבנזין המאמירים, נותרה הקטגוריה הזו אהובה מאד בארצו של הדוד סם, והצלחה בה פירושה רווחים עצומים. אודי תחל בשיווק ה-Q7 ברבעון הראשון של 2006, אם כי קבלת הזמנות תתאפשר החל ב-12 בספטמבר בגרמניה, ובמחיר של החל מ-48,900 יורו (272,000 שקל לפני מיסים).

     

    מי אתה, Q7?

     

    באודי חשפו בשלב זה פרטים ראשונים על רכב השטח החדש. בראש ובראשונה ניתן ללמוד כי לעומת אחיו לפלטפורמה - פולקסווגן טוארג ופורשה קאיין - יהיה ה-Q7 לא רק גדול יותר ובעל צמד מקומות ישיבה נוספים (עד שבעה), אלא במקרים מסוימים גם חזק יותר.


     

    מידותיו של ה-Q7 גדולות משמעותית בחלק מהמקרים מאחיו הקרוב טוארג: כך למשך הוא ארוך ב-33.5(!) ס"מ, עם ממד אורך היישר לאמריקה של 509 ס"מ (475.5 בטוארג). גם בסיס הגלגלים גדול יותר(ב-14.5 ס"מ), עם מרחק של 300 ס"מ בין הסרנים לעומת 285.5 בטוארג. גם ברוחב חל גידול ניכר - 198 ס"מ לעומת 193. ממד הגובה לעומת זאת נותר ללא שינוי מהותי, ועומד על 174 ס"מ לעומת 172.5 ס"מ בטוארג.

     

    שמירה על ממד גובה זהה כמעט לזה שבטוארג, הולידה ל-Q7 מראה מעט "סטיישני", ומצליחה להסתיר חלק מהצמיחה בממדים. עם זאת, עדיין קל להבחין כי מדובר בחיה גדולת ממדים, באופן יוצא דופן לכלי שמקורו באירופה. ובמילים אחרות - למרות מוצאו ותערוכת פרנקפורט בה ייחשף, הכיוון הברור אליו מסתכל ה-Q7 הוא דטרויט, והשוק האמריקני.

     

    בהשוואה לטוארג, גרסת אודי תהיה לא רק גדולה הרבה יותר - אלא גם חזקה יותר. בשלב ראשון יוצע ה-Q7 עם צמד מנועים: הראשון הינו מנוע בנזין בנפח 4.2 ליטר, הזרקה ישירה, שמונה צילינדרים ו-350 כ"ס. לשם השוואה, מפיקה הגרסה המקבילה של פולקסווגן 310 כ"ס בלבד.


     

    מנגד, עבור השוק האירופי, יוצע מנוע טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר. לעומת הבנזין יחידת ששת הצילינדרים מפיקה אמנם 233 כ"ס "בלבד" (225 במקבילה הפולקסווגנית), אבל גם מומנט מרשים של 51 קג"מ. מנוע הבנזין, לשם השוואה, מייצר מומנט נמוך משמעותית של 45 קג"מ. בשני המקרים יצויד ב-Q7 בהנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל טורסן, וחלוקת כוח של 40% לפנים ו-60% לאחור. תיבת ההילוכים התקנית תהיה אוטומטית עם תפעול ידני ושישה יחסי העברה.

     

    כדי להבטיח התנהגות כביש שתעמוד בקנה אחד עם הביצועים הצפויים, מבטיחים באודי מערכת מתלים נפרדים עם רכיבי אלומיניום רבים. המרכב יהיה כמובן אחוד, לטובת הכביש ועל חשבון השטח, לפחות על הנייר. ה-Q7 יוצע עם גלגלי 235/60-18 באופן תקני, ולקוחות שיבחרו בכך יוכלו לאבזר אותו בחישוקי "19 ואף "20. עוד בצד הדינמי, יוצע רכב השטח עם מערכת מתלי אוויר אקטיביים, שכוללים מנגנון ייצוב דינמי להפחתת זוויות גלגול. מרווח הגחון יהיה ניתן לשינוי, החל ב-18 ס"מ לנהיגת כביש, וכלה ב-20.5 ס"מ לטיפוס מדרכות מאתגר.

     

    שבעה נוסעים, כושר העמסה מכובד

     

    באודי מתגאים במיוחד בתא הנוסעים של ה-Q7, שלטענתם יהיה מסוגל לשנע שבעה נוסעים בנוחות. אבל לפי הנתונים, גם מי שזקוק לנפח הטענה נדיב ימצא את מבוקשו: עם חמישה נוסעים מסוגל ה-Q7 להכיל מטען בנפח של 775 ליטר (לעומת 555 בלבד בטוארג), ועם קיפול שתי השורות האחוריות מזנק הנפח ל-2,035 ליטר, לעומת 1,570 בלבד בטוארג.

     

    עוד מספרים באודי כי ה-Q7 יוצע עם שלל תוספות אבזור - מרביתן בתשלום כמובן. ביניהן ניתן למנות מערכת בקרת יציבות עם סיוע לירידה במדרון,

    ו"מצב שטח" שמשתמש בבלמים לאיזון המכונית בכביש דל אחיזה. עוד יוצעו מערכת התראה מונחית רדאר לסטיה מנתיב, התראה ויזואלית וקולית בסיוע מצלמה לנסיעה לאחור וחניה, מערכת לייצוב נגרר ומדף נשלף בתא המטען לסיוע במלאכת ההטענה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים