שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    סאאב שוב מותחת את ה-9-5

    המשפחתית הגדולה של סאאב זוכה למתיחת פנים, בפעם המי-זוכר-כמה. הפעם, נראה דווקא שהרענון הוסיף לה מקוריות מבורכת

    סאאב 9-5, מהמכוניות הוותיקות ביותר בתעשיית הרכב האירופית, תזכה בתערוכת פרנקפורט למתיחת פנים נוספת. זאת, כשנתיים בלבד לאחר שעברה רענון קל (ולא בפעם הראשונה). ה-9-5 הוצגה לראשונה ב-1997, והאירוניה היא שדווקא הבכירה בהיצע המצומצם מתבססת עדיין על פלטפורמת אופל וקטרה הישנה, בעוד שה-9-3 הקטנה מתבססת על פלטפורמת הווקטרה החדשה.


     

    בניגוד למתיחות פנים קודמות, שטיפלו באופן עדין מאד במראה ה-9-5, הרי שהפעם החליטו בסאאב לשנות באופן מהותי את העיצוב. זאת, מתוך הכרה כי יורשת חדשה של ממש עדיין רחוקה, בשל הקשיים הכלכליים בהן שרויה החטיבה השוודית של ג'נרל מוטורס.

     

    החדשות הטובות, אם כך, הן של-9-5 יש כעת עיצוב חיצוני שמזכיר את דגם התצוגה 9X, שנחשף בפרנקפורט 2001. התוצאה הסופית מקורית מאד, במיוחד בהתחשב בכך שמדובר בסך הכל במתיחת פנים. שימו לב למשל ליחידות התאורה הקדמיות, שנמצאות בתוך יחידות תאורה מדומות (מסגרת הכסף), ולצידן פתחי איוורור.

     

    כעת ישנו רושם כוחני ו"סאאבי" יותר מבעבר, כזה שמבדיל בין ה-9-5 ל-9-3 הקטנה ומעניק לבכירה בהיצע את הנוכחות שחסרה לה. עם זאת, מבט לצד המכונית מגלה את הבלתי נמנע - דימיון רב למכונית הוותיקה. בניגוד לחרטום, צד ואחורי המכונית הינם קשים לשינוי במסגרת מתיחת פנים.


     

    גם מרווח הפנים לא צפוי לזכות לשיפור מהותי, נוכח שמירה על אותה פלטפורמה ועל ממדים דומים. מה שבסאאב מבטיחים לשפר בכל זאת הוא חווית הנהיגה,

    עם התנהגות ספורטיבית יותר ושיפור לנוחות ולעידון. מתחת למכסה המנוע תוצע הסאאב עם יחידות כוח מעודכנות בחלק מהמקרים, ובגרסאות בנזין, דיזל ודלק אלטרנטיבי (אתנול). ה-9-5 המחודשת תוצג בתערוכת פרנקפורט הקרובה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים