שתף קטע נבחר

קאדי BLS - עם הפנים לאירופה

קאדילק מציגה את חוד החנית שלה לשוק האירופי - ה-BLS. מבוססת על פלטפורמת אפסילון של GM, ותצויד במנועי בנזין אמריקנים - לצד דיזל של פיאט

קאדילק, חטיבת היוקרה של ג'נרל מוטורס, הציגה את המכונית הקטנה בהיצע שלה - וגם החשובה ביותר לאירופה. מדובר ב-BLS הסדרתית, מכונית ספורט-סדאן שתתחרה ראש בראש בב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C קלאס. מכאן גם שהיא תהיה הזולה בהיצע קאדילק, ותישא על כתפיה את מרבית המכירות של המותג.

 

מבחינת עיצוב - כפי שניתן לראות בתמונות הראשונות ששיחררה קאדילק לפרסום - נותרה ה-BLS נאמנה למכונית התצוגה, שנחשפה תחת אותו שם לפני כחצי שנה בז'נבה. מדובר בפרשנות לעיצובי קאדילק המודרניים, כפי שראינו קודם ב-CTS ו-STS החדשה. תחילת שיווק ה-BLS צפויה לאביב 2006, ועוד לפני כן יהיה ניתן לחזות בה על דוכן התצוגה של קאדילק בפרנקפורט (25-15 בספטמבר).


קאדי BLS. ללא שינוי מהותי מהתצוגה של ז'נבה (למטה)

 

ה-BLS עושה שימוש בפלטפורמת אפסילון, אותה פלטפורמה המשמשת מכוניות רבות של קונצרן GM ברחבי העולם. בין היתר נסמכות עליה סאאב 9-3, אופל וקטרה ושברולט מליבו. מכונית מעניינת נוספת על אותה פלטפורמה היא הכרומה החדשה של פיאט.

 

הקשר האיטלקי

 

מתחת למכסה המנוע של ה-BLS יוצעו בתחילה שלוש יחידות כוח. הראשונה - וככל הנראה החשובה מכולן - היא גרסת הדיזל. זוהי יחידת ה-1.9 ליטר, שמפיקה בסיוע מגדש טורבו 150 כ"ס. את המנוע הזה פיתחה פיאט, וכך נקשר קשר מעניין בין "העממית של איטליה" ל"היוקרתית של אמריקה".


 

חובבי בנזין, אשר הולכים ומתמעטים באירופה אפילו בקטגוריית היוקרה, יוכלו לבחור בין מנועי ארבעה צילינדרים מוגדשי טורבו והספק של 175 או 210 כ"ס. לצידם יוצע מנוע שישה צילינדרים בנפח 2.8 ליטר ו-255 כ"ס, שהצטרף לאחרונה לאופל וקטרה ולסאאב 9-3.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
BLS סדרתית. פלטפורמה ובנזין מ-GM, דיזל של פיאט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים