שתף קטע נבחר

 

ה-BSA: כ-1,200 הלשנות בשבוע הראשון לקמפיין האנטי פיראטי

1,250 דיווחים, אודות עסקים החשודים בשימוש בתוכנות ללא רישיון, התקבלו בשבוע הראשון לקמפיין הנערך בישראל בטלוויזיה ובאינטרנט. בתקופה הקרובה יינקטו הליכים משפטיים כנגד חברות המשתמשות בתוכנות ללא רישיון

ה-BSA, אשר פועל נגד שימוש פיראטי בתוכנה, טוען להצלחה בתום השבוע הראשון לקמפיין האינטארקטיבי החדש של הארגון בישראל.

 

מסע הפרסום הכלל ארצי, שהושק בתחילת השבוע שעבר באתרי האינטרנט המובילים וכן בערוצי הטלוויזיה 2 ו-10, מאפשר לראשונה לצופים בכבלים הדיגיטליים או בלוויין, לדווח בלחיצת כפתור

בשלט על עסקים העושים שימוש בתוכנה ללא רשיון. זאת, נוסף על המלשינון בטלפון או באינטרנט, שמפעיל הארגון זה זמן רב.

 

ה-BSA (קיצור של Business Software Alliance, ארגון אנטי פיראטי בו חברות אדובי, אפל, סיסקו, IBM, מיקרוסופט וחברות נוספות) מדווח כי בשבוע הראשון של הקמפיין התקבלו כ-1,250 דיווחים על חברות וארגונים החשודים בשימוש בתוכנות ללא רישיון. בסך הכל, נרשמו כ-60,000 כניסות למוקדי הקו החם השונים שהפעיל הארגון.

 

במערכת נרשמו 25,957 לחיצות על הכפתור האדום האינטראקטיבי בשלט הדיגיטלי של הטלוויזיה, ומתוך אלה התקבלו 757 דיווחים אודות עסקים החשודים כפיראטים. 

 

33,554 אנשים הקליקו על הבאנרים של הארגון אשר התפרסמו באתרי אינטרנט, כאשר 412 מהם מילאו טפסי תלונה אודות ארגונים החשודים בפעילות פיראטית. נוסף על כך, התקבלו כ-850 שיחות טלפון למוקד הטלפוני שמפעיל הארגון.

 

תביעות - בקרוב

 

הארגון מכריז כי ינקוט בקרוב בצעדים משפטיים נגד שורה של בתי עסק וארגונים, לגביהם התקבל מידע כי הם עושים שימוש בתוכנות ללא רשיון.

 

עו"ד ערן סורוקר ממשרד סורוקר-אגמון עורכי דין ועורכי פטנטים, הנציגים המשפטיים של ה-BSA בישראל, מציין כי הדיווחים שהתקבלו עד עתה כבר נמצאים בבדיקה, וכי בקרוב ינקוט הארגון בהליכים משפטיים כנגד ארגונים המשתמשים בתוכנות ללא רישיון.

 

רעש תקשורתי

  

הפעולות שערך ה-BSA בישראל בשנים עברו עשו כותרות ועוררו את זעם הגולשים

 לא אחת. בסוף השנה שעברה הכריז הארגון מלחמה על טכנאי מחשבים פיראטים. בעקבות מידע שהעביר ה-BSA, המשטרה חקרה מספר טכנאי מחשבים החשודים בהתקנות תוכנה פיראטית בבתים פרטיים, כאשר חלקם נעצרו לחקירה ונפתחו נגדם תיקים פליליים.

  

בתחילת חודש פברואר, 2005, דיווחנו כי הארגון שלח למאות ארגונים מכתבים, בהם נכתב כי נציגיו יבקרו אצלם בשבועות הקרובים כדי לבדוק אם הם מחזיקים בתוכנות פיראטיות. המכתבים בעלי הנוסח האחיד נוקטים בלשון תקיפה, על אף שמתוכנם מתברר כי לארגון אין כל בסיס עובדתי להטיל דופי בעסקים שקיבלו אותם.

 

"הכמות האדירה של הפניות בקמפיין האחרון מעידה על העניין הרב שמעורר הנושא בקרב הקהל הרחב. מספר הכניסות הגבוה למוקדי הדיווח השונים, וכמובן מספר התלונות שהתקבלו מצביעים על הצלחה גדולה", אמר עו"ד סורוקר, ולדבריו, הקמפיין מעורר התעניינות רבה במדינות אחרות בהן פועל הארגון.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים