שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    פיאט מרעננת את האידאה והפנדה

    האידאה של פיאט זוכה למתיחת פנים ראשונה מאז הוצגה לפני כשנתיים, ולצידה תוצג בפרנקפורט גם גרסת דיזל חזקה לפנדה 4X4 (ויש סרטון עם ביצועי שטח)

    פיאט פרסמה פרטים על מתיחת פנים ראשונה לאידאה, מכונית מפלח ה"מיקרו-מיניוואן" הצובר תאוצה באירופה. האידאה מבוססת על הפונטו הנוכחית, והוצגה לראשונה בתערוכת ז'נבה 2002. שיווקה החל בשנת 2003, ומכאן שכשנתיים מאוחר יותר הגיע זמן הרענון. את מתיחת הפנים תציג פיאט בתערוכת פרנקפורט הקרובה, שתפתח שעריה בקרוב, ולצידה תחשף גם גרסת טורבו-דיזל חזקה יותר לפנדה 4X4 החמודה.

     

    בסרטון: פיאט פנדה 4X4 מפליאה בביצועי שטח...

     

    כפי שניתן לראות בתמונות, האידאה לא שונתה באופן מהותי. העיצוב נותר נאמן למקור הקופסתי, וכולל כעת שינויים קוסמטיים קלילים לפסי החיכוך, לפגושים ולסבכה הקדמית. אבל בעוד שהבדלים אלה דורשים זכוכית מגדלת, הרי שיחידות התאורה המחודשות מלפנים ברורות הרבה יותר. בכל מקרה, מי שאהב את האידאה קודם יאהב אותה גם עתה, ומי שלא... לא.

     

    מתחת למכסה המנוע תתחדש האידאה במנוע טורבו-דיזל מסדרת מולטיג'ט (בשפת פיאט - הזרקה ישירה מסילה משותפת), כאן בנפח 1.3 ליטר ועם הספק מרבי של 90 כ"ס. שינויים נוספים כוללים גוונים חדשים למרכב, ריפוד עור (בתוספת תשלום) ושיפורים קלים לאיכות ההרכבה. כמו בעבר, גם בעתיד - האידאה לא מתוכננת להגיע לישראל.

     

    פנדה 4X4 - דווקא כן

     

    מי שכן מתוכננת להגיע לארץ, או כך לפחות מקווים אנשי סמל"ת אם אכן יושג מחיר מתאים, היא הפנדה 4X4. הקטנטונת כפולת ההנעה תקבל בפרנקפורט גרסת דיזל חזקה מבעבר, אף היא ממשפחת המולטיג'ט המוכרת. כאן יהיה ההספק 70 כ"ס מנפח 1.3 ליטר, ויחד עם מומנט של 14.8 קג"מ תוכל ה-4X4 להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-18 שניות ולמהירות מרבית של 150 קמ"ש.

     

    ואם זה נשמע לכם איטי, הרי שעד עתה הוצעה הפנדה 4X4 עם מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר ו-60 כ"ס, שדרש לא פחות מ-20 שניות למיאוץ הקלאסי ואיפשר 145 קמ"ש מרביים בלבד. זה מה שנקרא - עגלה, אבל אופטימית...


     

    כמו גרסאות הפנדה הקודמות, גם המולטיג'ט החדשה תוצע בגרסאות "שטח" ו"כביש", שעיקר ההבדל ביניהן הוא הצמיגים - 185/65 וחישוקי "14 בראשונה, 165/70 וחישוקי "14 בשניה. בשתי הגרסאות נהנית הפנדה מהנעה כפולה קבועה (ללא הילוך כוח), כמו גם ממרווח גחון מוגבה בכחמישה ס"מ לעומת פנדה רגילה לטובת יכולת שטח אמיתית.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    פיאט אידאה. מתיחת פנים קלילה
    תא הנוסעים
    בלי הבדלים גדולים גם מאחור
    פיאט פנדה 4X4 מולטיג'ט
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים