בואו נדבר על זה
הונדה הציגה מכונית וקטנוע ניסוי חדשים, המשתמשים בתקשורת בין כלי רכב כדי לזהות מצבי סכנה ולהתריע עליהם בפני הנהג. חזון המכונית המדברת יוצא לדרך?
אם לא היינו יודעים אחרת, אפשר היה אפשר לחשוב שמכוניות כבר למדו לדבר. מערכות ניווט מתקדמות עם סיוע קולי, כמו גם התראות שונות, פולטות לעברנו כמה מילים מהקונסולה המרכזית של מכוניות יוקרה רבות. ולא רק. טכנולוגיות אלה "זולגות" אט-אט למכוניות של כולנו, ומוסיפות נופך אנושי למכונות על הגלגלים.
_wa.jpg)
דגמי ASV-3 למחקר בטיחות בהונדה
בהונדה מאמינים שתקשורת היא חשובה מאד במכוניות גם לבטיחות, ומציגים מערכות שהולכות צעד אחד קדימה: המכוניות מדברות בינן לבין עצמן ומחליפות מידע, ואז מדווחות לנהג על סכנות צפויות. היפנים הציגו את המערכת במכונית וקטנוע חדשים (דגמי ASV-3), המשמשים בשלב זה לניסוי בלבד. שני הכלים מתקשרים האחד עם השני, ויכולים לזהות מצב בו הנהג - או הרוכב - איננו מבחין בסכנה.
דוגמה לכך היא התקרבות של הכלים לצומת, בו זמנית. אם הנהג לא מבחין ברכב השני ולא מאט, יתריע בפניו הרכב על הסכנה. זאת, גם כאשר חיישנים ורדארים אינם קולטים את החפץ הנמצא מלפנים. את ההתראה הזו מפיקה המכונית באמצעות תקשורת בין מחשבי הרכב, כאשר כל רכב "מדווח" לשני בנוגע לפעולות שמבצע הנהג: הפניית הגה, איתות, בלימה וכדומה. כך יודע הרכב אם המכונית שבאה ממול מאותת לפנות לכיוונו, ואלו פעולות מבצע בה הנהג. המידע הזה מעובד בזמן אמת והופך להתראה ממוקדת.
לצד הטכנולוגיה המעניינת הזו, כוללים מכונית וקטנוע הניסוי גם מערכת אוטומטית הקוראת לכוחות חירום במקרה של תאונה, ומסייעת לכוון אותם גם בפעולת חילוץ לכודים במכונית. לצידה מותקנות מצלמות ורדארים המסייעים לנהג לצפות טוב יותר מצבים מסוכנים ולצמצם "שטחים מתים", ומערכות לסיוע בהיגוי ובלימה. חלק מן המערכות הללו הוצגו בעבר בשלבי תצוגה שונים או מיושמים בצורה זו או אחרת על-ידי רנו, ב.מ.וו, מרצדס ויצרניות נוספות.