שתף קטע נבחר

נתי סקאל הפסיקה לספק מחשבים

ספקית המחשבים הניידים סגרה את אתרי המכירות שלה באינטרנט ואין מענה במוקדים הטלפוניים של החברה. עשרות לקוחות שילמו ולא קיבלו סחורה. הבעלים: "אין לנו שום קשיים פיננסיים. המחשבים מתעכבים בחו"ל, ויגיעו תוך מספר ימים"

חשש לקריסת חברת המחשבים נתי סקאל. יצויין, שאין כל קשר בין נתי סקאל לבין חברת הדיוטי-פרי סקאל ולחברת המכירות האינטרנטיות סקאל-און-ליין.

 

ספקית המחשבים הניידים, בבעלותו ובניהולו של נתי סקאל, ביטלה משלוחים למאות מלקוחותיה, שהזמינו סחורות החל מחודש יוני. החברה ביטלה חלק מההזמנות שבוצעו עבור מחשבים שלא סיפקה, אך לפחות 14 לקוחות מתלוננים ששילמו לחברה ולא קיבלו בחזרה לא את כספם ולא את הסחורה שהזמינו.

 

נתי סקאל סיפקה ללקוחותיה מחשבים באמצעות מכירה מקוונת. בסוף השבוע שעבר מחקו מרבית האתרים את סקאל ממצבת המוצרים שמכרה.

 

המנכ"ל: עיכובים באספקת אחדים ממוצרינו מחו"ל

 

מנכ"ל החברה נתי סקאל מוסר בתגובה: "יש לנו עיכובים באספקת אחדים ממוצרינו מחו"ל. כולי תקווה שכל הסחורה תגיע כבר השבוע. אנחנו ממשיכים לספק חלק מהמוצרים, כמו מחשב R50E של אי.בי.אם. כל אחד יכול לצלצל אלינו ולהזמין את המוצר".

 

מבדיקת ynet עולה, כי הבוקר לא הייתה תשובה במוקדי השירות הטלפוני של החברה. נתי סקאל בתגובה: "אנחנו נמצאים וכל החנויות שלנו פתוחות. חלק מהסחורה אינה קיימת, אבל מי שרוצה לבוא ולהיווכח במו עיניו שאנחנו כאן, מוזמן. מוקדי השירות שלנו היו עמוסים הבוקר, בין היתר בגלל מחול השדים השקרי שנוצר סביבנו והשמועות הבלתי-נכונות שהתפרסמו על מצב החברה".

 

עוד אומר נתי סקאל: "אנחנו לא מתחמקים מהלקוחות, ונותנים לכל לקוח לבטל את ההזמנות שביצע. גם אם כבר ירדו תשלומים, אנחנו מוכנים לספק לכל לקוח מכתב המסביר את הבעיה ולאפשר לו לקבל החזר של הכסף דרך חברת האשראי. חברת האשראי לא יכולה לסרב".   

 

בחברות האשראי אומרים, כי בניגוד לדבריו של סקאל, אין אפשרות לבטל עסקאות אשראי לאחר שהכסף נגבה, גם בהסכמת המוכר.

 

גורמים בענף המחשבים טוענים, כי סקאל חייבת לספקית האינטרנט נטוויז'יון 1.5 מיליון שקלים, שהייתה אמורה לשלם לה עבור הפעלת שירותי מכירה מקוונים. שמועות בענף המחשבים אומרות, כי החברה חייבת לספקים נוספים שלה מיליוני שקלים נוספים. 

 

נתי סקאל בתגובה: "אין לנו שום קשיים פיננסיים שהם. כל הכסף שאנחנו חייבים לספקים הוא במסגרת תנאי התשלום שסיכמנו עליהם. אנחנו חייבים לנטוויז'יון 800 אלף שקלים בלבד, ולא מדובר בחובות כיוון שאין כל פיגור בתנאי התשלום שסיכמנו עליהם עם נטוויז'יון מראש".

 

חלק מהלקוחות טוענים, שלא זו בלבד שהלקוחות אינם מקבלים את הסחורה, הם משלמים פעמיים כל תשלום. לקוח שפנה אל החברה וביקש החזר כספי, טוען שקיבל צ'ק אך הוא לא כובד בבנק. סקאל בתגובה: "היו לקוחות אחדים, שאכן חוייבו בתשלום כפול, אך כספם כבר הוחזר להם. אין לחברה צ'קים חוזרים".

 

אחד מלקוחות החברה, סער גינזבורג, פתח אתר אינטרנט שבו הוא מרכז תלונות של צרכנים על החברה.

 

"כל מי שהזמין מחשב בשלושת החודשים האחרונים (בהערכה זהירה, 30-20 מחשבים ביום), לא קיבל עד כה את המחשב", טוען גינזבורג. "ביום חמישי בערב, רוב אתרי המכירות הודיעו לכל הלקוחות לפנות לחברת כרטיסי האשראי לביטול הקנייה. אני קיבלתי מהם מייל, שבו הם ממליצים לי לבטל את העסקה שביצעתי דרך חברת האשראי. פניתי לחברת האשראי ואמרו לי, שאין כל אפשרות כזאת, מאחר שהחברה לא העבירה הודעת ביטול לחברת האשראי".

 

מנטוויז'יון נמסר כי החברה אינה מוסרת פרטים על לקוחותיה.

 

בהכנת הידיעה השתתפה תמר ברזילי 

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מחשב נייד (אילוסטרציה)
מחשב נייד (אילוסטרציה)
צילום: גבי מנשה
מומלצים