שתף קטע נבחר

מיקרוסופט חושפת את האופיס הבא - כולל תמונות

Office 12, הגירסה הבאה של חבילת היישומים המשרדיים, תכלול גרפיקה ידידותית יותר ותנסה "לנחש" את המשימות בהן מעוניינים המשתמשים, אמר יו"ר מיקרוסופט, ביל גייטס

מיקרוסופט חשפה אתמול (ג') את הדור הבא של חבילת היישומים המשרדיים Office, במסגרת כנס מפתחי התוכנה השנתי של מיקרוסופט. יישומי החבילה החדשה מציעים ממשק בעיצוב משודרג ויכולות חדשות המקלות למשתמשים לאתר את הפעולה הדרושה להם ולשלב מידע מאתרי אינטרנט ורשתות ארגוניות.

 

בחבילה החדשה, המכונה בשם הקוד Office 12, מיקרוסופט חותרת להביא לכך שיותר תכונות מתקדמות במשפחת התוכנות, בהן מעבד התמלילים Word, תוכנת הגיליונות האלקטרוניים Excel, תוכנת המצגות Powerpoint, תוכנת מסדי הנתונים Access, ותוכנת הדואר האלקטרוני וניהול הזמן Outlook, יהיו זמינות יותר למשתמשים.

 

Word 12. צילום מסך

 

טכנולוגיה שמנחשת את המשתמשים

 

הגירסה הבאה של אופיס תכלול גרפיקה ידידותית יותר ותנסה "לנחש" את המשימות בהן מעוניינים המשתמשים, אמר יו"ר מיקרוסופט, ביל גייטס. הוא הכתיר את הגירסה החדשה "העדכון המשמעותי ביותר
של Office מאז Office 95".

 

מפתחי מיקרוסופט פיתחו את הטכנולוגיה החדשה בעקבות מעקב - ברשות - אחר כל הקלדה של משתמשי אופיס שהשתתפו בניסוי, הסביר צ'ארלס פיצ'ג'רלד, מנהל קבוצת אסטרטגיית הפלטפורמה של מיקרוסופט.

 

הפיתוח החדש הוא חלק ממגמה כוללת בתעשייה לנוע אל עבר טכנולוגיה של התאמה אישית, הפועלת עבור כל משתמש באופן נפרד, על פי צרכיו. למשל, המתחרה הגדולה, גוגל, השיקה לאחרונה סרגל צד בדפדפן, המציג מידע על פי הרגלי הגלישה של המשתמש.

 

המטרה: להקל על גודש המידע

 

"ההצפה של הודעות דואר אלקטרוני ומידע מעמיסה מאוד על המשתמשים", ציין כריס קפוסלה, סגן נשיא בחטיבת המידע העסקי של מיקרוסופט. בהדגמה הראה קפוסלה כיצד מרחקת הגירסה הבאה של אופיס מהתפריטים המסורתיים בנוסח "קובץ", "עריכה", "תצוגה" וכו', לטובת כרטיסיות גרפיות ולחצנים שיוצגו בראש כל תוכנה וישתנו אוטומטית על פי סוג המידע עליו עובד המשתמש.

  

על פי קפוסלה, 15 אחוז מהמשתמשים של Office שנשאלו במחקר ביקשו להוסיף לחבילת היישומים תכונות חדשות, אשר, למעשה, כבר כלולות בה, אך אינם מודעים לכך. "אנחנו חותרים לצמצם את הנתון הזה באופן משמעותי", הוא אמר.

Powerpoint 12. צילום מסך

 

שיפור הידידותיות - יעד חשוב לחברה

 

גם הגירסה הקודמת של Office התמקדה בניסיון לאפשר למשתמשים לבצע יותר פעולות על מסך המחשב. נושא שמישות התוכנות הופך קריטי ככל שהיישומים הופכים מורכבים יותר. לדוגמה, בעוד הגירסה הראשונה של Word כללה 100 פקודות, Office 2003 כבר הציעה יותר מ-1,500 פעולות ו-35 סרגלי כלים. לאחר שמיקרוסופט גילתה כי המשתמשים אינם מעוניינים בתכונות חדשות, החלה החברה להתמקד בשיפור הנגישות לתכונות הקיימות. 

 

שיפור הידידותיות של Office הוא יעד חשוב עבור מיקרוסופט, מאחר וחבילת היישומים, ביחד עם Windows מהווה את עיקר הכנסות ענקית התוכנה מרדמונד. במהלך שנת הכספים המסתיימת ב-30 ביוני, יחידת האופיס במיקרוסופט רשמה רווח תפעולי של קרוב לשמונה מיליארד דולר, והכנסות של 11 מיליארד דולר.

 

Excel 12. צילום מסך

 

השקת החבילה - במחצית השנייה של 2006

 

מיקרוסופט פותחת במקביל את חלק מהיכולות הבסיסיות של Office עבור מפתחי תוכנה, במטרה לעודד אותם לכתוב תוכנות המיועדות עבור Office, כפי ש-Windows משמשת כפלטפורמה עבור תוכנות של מפתחי תוכנה מצד שלישי. החברה מעוניינת שמפתחים יפתחו תוכנות שיקשרו בין האופיס למסדי נתונים חיצוניים ותוכנות אחרות. בכך ממשיכה החברה תהליך שהחלה עוד באופיס 2003 - של הידוק הקשר בין חבילת היישומים לרשתות ארגוניות. "עלינו להקל על המשתמשים לראות את המידע הזורם אל המסך ממקורות שונים", אמר גייטס.

 

למשל, מנהלי רשתות בארגונים יוכלו לקבוע אילו מחלקות ייחשפו למסמכים מסוימים עם כתיבתם, וכל מסמך יישלח לתיבות הדואר של העובדים הרלוונטיים. כמו כן, אופיס 12 תאפשר לעובדים לעבוד על מסמכים במשותף עם עובדים אחרים.

 

מיקרוסופט מתעתדת להפיץ את Office 12 במהלך המחצית השנייה של 2006, במקביל להשקת הגירסה הבאה של Windows (לשעבר לונגהורן), אשר השם הרשמי שהוענק לה הוא Windows Vista.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Office 12. המטרה: שיפור הידידותיות
Office 12. המטרה: שיפור הידידותיות
מומלצים