שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    כשבלגיה וסין נפגשות

    הכל קרה ממש במקרה: בזכות צעיר בלגי שטייל בסין, הפכה לנד-ווינד לסינית הראשונה שמשווקת באופן סדיר באירופה. שוחחנו עם היזם המהפכני

    קצת קשה להאמין, אבל הבחור הצעיר שלפניי, פיטר ביג'ולד, הוא המפיץ, יבואן ואפילו בעליו של המרכז הלוגיסטי הראשון שיש ליצרנית סינית באירופה. זה בהחלט מוזר, אבל בזכות הצעיר הנלהב הזה, שנראה כאילו זה הרגע יצא מהתיכון, הפכה לנד-ווינד הקטנה ליצרן הסיני הראשון שמגיע לאירופה, וצירוף המקרים שהביא לכך נשמע תמוה לא פחות.

     

    ביג'ולד הוזמן לבקר בסין במחוז מסוים, ורצה הגורל שדווקא באותו מחוז שכנה JMC, חברת האם של לנד-ווינד. ביג'ולד הסקרן ביקר במפעל - ואהב את מה שהוא ראה. השאר הוא פחות או יותר היסטוריה, ובמלוא מובן המילה.


     

    "הופתעתי מאד מהסדר והניקיון", אומר לי ביג'ולד. "התלהבתי, וביקשתי להביא כמה מכוניות לאירופה כדי לבדוק אם אפשר להעמידן בתקינה. כשהבנו שאפשר, התחלנו במשא ומתן על החוזה".

     

    כרגע לנד-ווינד מוכרת כלי אחד, שהוא למעשה איסוזו רודיאו ישן עם מנוע דיזל של איסוזו, או בנזין של מיצובישי. יש לכם תוכניות נוספות?

     

    "כן. החברה מתחילה לייצר מיניוואן שמכונה CV9. מאוחר יותר יחל ייצור רכב שטח שיכונה X6".

     

    האם גם אלה מיועדים לאירופה?

     

    "כן. אני מקווה שבמהלך שנת 2006 נביא אותם".

     

    האם יש ללנד-ווינד תוכניות כלשהן למרכז מחקר ופיתוח אירופי, או לשותף שיסייע להם?

     

    "תתפלא, אבל יש לסינים כבר עתה מחלקת מחקר קטנטנה בתוך המפעל של VM האיטלקית. לדעתי, תוך זמן לא רב ישתמש גם רכב השטח הזה במנוע דיזל של VM".

     

    "מעבר לכך", מסביר ביג'ולד הנלהב, "צריך לזכור שבחברת האם שותפים פורד ואיסוזו, אז כן, יש לנו שותפים טובים".

     

    ואחרי המפגש המסקרן עם הצעיר הבלגי, שנראה חריג לעומת אנשי חברות הרכב הוותיקים, שווה להציץ לכיוון הרכב הסיני הראשון באירופה. חיצונית הוא אכן דומה לרודיאו, ומבפנים הוא מציג איכות ומראה טובים מהצפוי. אבל זה עדיין לא ברמה אירופית.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לנד-ווינד
    סינית ראשונה באירופה, כמעט בטעות
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים