שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מחקר: סויה מונעת אוסטאופורוזיס
    כן סויה, לא סויה? כן בריא, לא בריא? בכל מה שקשור באוסטאופורוזיס - סויה כנראה מועילה. חוקרים בסין מצאו כי צריכת תזונה עשירה בסויה מפחיתה את הסיכון לבריחת סידן בעשרות אחוזים

    אכילת מוצרי סויה מפחיתה את בריחת הסידן בנשים בגיל המעבר, כך מגלה מחקר חדש שערכו חוקרים בשנגחאי. על תוצאות המחקר מדווח כתב העת Archives of Internal Medicine בגליונו החדש.

     

    לאחר גיל הבלות, מתרחשים שינויים הורמונליים הגורמים בין היתר לתופעת האוסטאופורוזיס בו מילדלדל ריכוז הסידן בעצמות. שיעור אובדן מסת העצם יכול להגיע גם ל-5 אחוז בשנה. תופעה זו מובילה לשברים, חלקם אף מסכני חיים.

     

    במחקר נבדקו 24 אלף נשים לאחר תקופת המנופאוזה, בתקופה של 3 שנים. הנשים חולקו לחמש קבוצות, בהתאם לצריכת הסויה. בקבוצה אחת נמנו נשים שצרכו את כמות הסויה הגבוהה ביותר – 13 גרם ליום, ובקבוצה האחרונה – הכמות היומית המועטה ביותר - 5 גרם בלבד. בין המרכיבים שנצרכו: טופו, נבטי סויה כמו גם גרעיני סויה.

     

    החוקרים מצאו כי נשים שצרכו תזונה עשירה בחלבון הסויה, היו בסיכון מופחת ב-37 אחוז ללקות בשברים, בהשוואה לאלה שצרכו תזונה מופחתת בסויה. בסך הכל לקו 1,770 נשים בשברים.

     

    חלבון הסויה ידוע ביתרונותיו הבריאותיים בתקופת הבלות. על פי ההשערות, הוא מפחית את הסיכון למחלות לב, כלי דם וסוגי סרטן שונים הקשורים בסרטן. עם זאת, בדומה להורמון הנשי אסטרוגן, הוא עשוי להגביר את הסיכון לסרטן השד.  
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    סויה. מפחית הסיכון ב-37%
    צילום: אוהד ריינהרץ
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים