שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    עוד סינית אחת, וכמעט גמרנו
    תערוכת פרנקפורט היתה בסימן סיניות. רגע לפני שהן מגיעות לכבישי אירופה (וישראל), אלי שאולי תפס לשיחה את היבואן האירופי של זונגה, הסינית היוקרתית

    אמנם לא נערכה כל תחרות כזו, אפילו לא חצי-רשמית. אבל אילו היה מחולק בפרנקפורט פרס "הדוכן ההזוי ביותר", טובים הסיכויים שהיה נופל ללא בעיות מיוחדות בחיקה של "יורו-מוטורס", הנציגה האירופית של בריליאנס הסינית. את הזונגה שהוצגה שם אתם מכירים פחות או יותר. אם לא, הנה סרטון שיעזור לכם להשלים פערים:

     

     

    • נא להכיר: זונגה

     

    אפשר לטעון, ללא בעיה, כי הזונגה היא אחת הסיניות היותר-משכנעות שערכו הופעת בכורה אירופית. אז למה הזוי? כי לא משנה כמה חיפשתי, ביקשתי, בדקתי, חזרתי ושאלתי - אין פרטים, אין מידע לעיתונות, אין תמונות כלשהן, אלוהים אדירים - אין אפילו עלון פרסומי למתעניינים שלא מבינים מה ניצב מולם. כלום. ממש ברגע האחרון, שניות לפני שעזבתי את הדוכן, הגיע ג'ונתן ריאן, מנהל השיווק האירופי.

     

    ברוכים הבאים לאירופה. אז מתי אתם מתחילים בשיווק מקומי?

     

    "תחילת עבודות השיווק מתוכננות כבר לחודש הבא. מכוניות ראשונות יגיעו בסוף 2005, תחילת 2006".

     

    אפשר להבין מכך שאתם כבר מצוידים בתקינה הולמת - יורו 4?

     

    "הזונגה שאתה רואה חסרת תקינה עדיין. אלה שיגיעו בעוד חודשים ספורים, יהיו כמובן עם התקינה הנדרשת".

     

    על איזה כמויות אתם מדברים?

     

    "אני מקווה שבשנה מלאה נגיע ל-40,000 מכוניות".

     

    זה לא המון, נכון?

     

    "נכון, אלה מספרים קטנים, אבל אל תשכח שהמכוניות הסיניות באירופה הן נעלם אחד גדול. הדימוי לא ממש חיובי, ויש לנו עבודה קשה. אנחנו צריכים למעשה להתחיל מאפס".

     

    האם תשארו עם דגם אחד בלבד?

     

    "בפירוש לא. הכוונה היא להציג דגם נוסף בגודל בינוני תוך שנה. אגב, עם מנוע מוכר".

     

    אני סקרן. מהיכן הוא יגיע?

     

    "מדובר במנוע שלנו, לחלוטין, שתוכנן בגרמניה. יש לו ראש עם 16 שסתומים, ומעבר לכך אני לא יכול לספר".

     

    תגלה לי לפחות מי עזר לכם בפיתוח?

     

    "אם אספר לך, אצטרך להרוג אותך. וזה יהיה חבל".

     

    יהיו עוד דגמים בעתיד?

     

    "כן,  אנחנו כבר מתכננים גם טנדר, וכמובן רכב שטח".

     

    ומה עם מכונית קטנה וזולה?

     

    "לא כרגע".


     

    בוא נעבור לזונגה עצמה. איך אתם מתכננים לתמחר אותה?

     

    "הגרסה היקרה ביותר תעלה כאן כ-20,000 יורו, בערך מקביל למחיר אופל וקטרה".

     

    זה נשמע לי מאד יקר. לא כך?

     

    "לא אם תסתכל בתוספות, הכוללות גם ריפודי עור. מעבר לכך, מדובר במכונית גדולה יותר מהווקטרה. תהיה גם גרסה בסיסית, במחיר של בערך גולף ממוצעת - כ-14,500 יורו".

     

    ושאלת השאלות, האם אתם מתכוונים למכור בישראל?

     

    "אכן. היו דיונים בנושא ויש מגעים, אבל ישירות עם הסינים. אז אתה צריך לשאול אותם".

     

    צר לי קוראים יקרים. לא היו סינים שיכולתי לשאול...

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    בריליאנס זונגה בתערוכת פרנקפורט
    צילום: איי פי
    כך היא נראית מאחור
    המחיר לא יהיה זול
    תא הנוסעים
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים