שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    מתים לחיות

    סמארט קרוס-טאון באה לפרנקפורט כדי להוסיף צבע לפנים החיוורות של מותג המיניאטורות. אלי שאולי ניסה להבין מיוצריה איך, למה, ומה יהיה

    בסמארט מנסים לחייך, למרות הקשיים, וזו בעצם הסיבה להצגת הקרוס-טאון היפה. מכונית שנראית כמו הכלאה בין מיני, סמארט וג'יפ, ומציגה פנים אופטימיות ביותר. "במשך כל התקופה האחרונה היו לסמארט רק חדשות רעות", אומר לי ראש מחלקת העיצוב, הרמוט סינקוויץ', "והמכונית הזו מראה שאנחנו עדיין יכולים להפתיע ולהעלות חיוך".


    סמארט קרוס-טאון עם נשיא המותג אולריך ווקר (מימין). צילום: איי פי

     

    זו בעצם המטרה של מכונית התצוגה שבנה הצוות הצעיר של סינקוויץ'. היא לא רומזת על הכיוון הבא של סמארט, וגם לעובדה שהיא כוללת חטיבת כוח

    היברידית המשלבת בנזין וחשמל אין ממש רלוונטיות. רצינו להראות שאנחנו יכולים לבנות גם יחידה היברידית. אבל במכוניות זולות כאלה זה ממש לא כלכלי".

     

    סינקוויץ', שהגיע לפני חמש שנים ממרצדס, שם עמל בין היתר על ה-SLA (שלא יצאה לאור), ספג השנה מספר מהלומות: מביטול פרויקט הפור-מור (רכב שטח קטן) שעל עיצובו הופקד, דרך ביטול תוכניות הכניסה לאמריקה ועד הפסקת ייצור הרודסטר החמודה.

     

    אז מה בעצם אומרת הקרוסטאון?

     

    "אנחנו רוצים להראות שאנחנו יכולים ליצור על בסיס הסמארט כל סוג של מכונית. שבעצם מדובר בפלטפורמה גמישה ביותר לסוגים שונים של מכוניות. וגם לפתח את היצירתיות שלנו".

     

    ולמה להתאמץ?

     

    "פרוייקט הפור-טו כבר נגמר, ולפיתוח מחליפת הפור-פור עוד לא נמצאה שותפה (בעבר היתה השותפה מיצובישי, א.ש). הרגשנו שבכל זאת צריך לעשות משהו שייתן סימני חיים ויראה את היצירתיות שלנו".


     

    כמה זמן לקח לכם לפתח אותה?

     

    "בנינו אותה תוך שלושה חודשים. לרוב, חברות נעזרות ביצרנים מיוחדים למכוניות תצוגה. אנחנו עשינו אותה לבד".

     

    מה הסיכוי שנראה דבר כזה על הכביש?

     

    "כמעצב אני תמיד מקווה שנגיע לייצור, אבל כרגע המיקוד אצלנו הוא על צמצום בעלויות והצלחה כלכלית. לכן אני לא מצפה שנגיע לייצור בקרוב".

     

    אז זו הפעם האחרונה שאנחנו רואים את הקרוס-טאון?

     

    לא בטוח. זה רעיון קלאסי שנוכל לחזור אליו בעתיד. הקרוס-בלייד למשל תוכננה זמן רב לפני הצגתה בז'נבה 2001, וגם אז לא ידענו אם נייצר אותה".

     

    איך אתה רואה את העתיד של סמארט? איפה טעיתם?

     

    "יש לי אמונה שגם בעוד 30 שנים תראה סמארט חדשות על הכביש. השאלה איך תיראה משפחת הדגמים והאם בכלל אנחנו צריכים משפחה. יכול להיות שמספיק לנו רק דגם אחד. תסתכל על מיני - הם התחילו בדגם אחד, לאט ובזהירות, ורק כעת הם מתחילים לחשוב על התרחבות. צריך ללמוד מהמשפחה, ממה שיש, ומשם להתקדם".


     

    אז איפה יהיה הלב של סמארט?

     

    הבסיס של המשפחה הוא הפור-טו (הסמארט המקורית, א.ש). הדור הבא יתאים גם לשוק האמריקני מבחינת תקינה. אני חושב שלאמריקה עדיף להיכנס עם הפור-טו. זו הסמארט 'הכי סמארטית'. זו המכונית הכי אמיתית שלנו, ולא רכב השטח".

     

    ואם כבר, למה אנחנו יכולים לצפות מהפור-טו הבאה? האם יהיה בה משהו מהקרוס-טאון?

     

    "לא יהיה לה קשר לקרוס-טאון. אפשר לומר שהיא תהיה אוולוציה של הדגם הנוכחי. יצרנו שפה חדשה ואסור לשנות אותה מהר מדי. היא תהיה דו-מושבית עם אותם מאפיינים שהופכים סמארט לסמארט. למשל שלדת 'טרדיון' ופאנלים שניתן להחליף, המיוצרים מחומר שונה מיתר הגוף".

     

    מתי נראה אותה?

     

    "בעוד שנתיים, אבל אני לא יכול לספר לך יותר. גם ככה דיברתי יותר מדי".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    סמארט פור-פור. עדיין אין שותפה לדור הבא
    סמארט פור-טו. תישאר לבד?
    פור-מור לשטח. בוטל
    סמארט רודסטר. בוטלה
    קרוס-בלייד
    מרצדס SLA
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים