שתף קטע נבחר

פישקר מחיה את בוני המרכבים

המעצב של אסטון מרטין לשעבר מסביר לאלי שאולי איך הוא יציע מכוניות אקסקלוסיביות יותר מפרארי במחיר זול: בסך הכל מליון שקל לפני מס

על פניו נראה היינריך פישקר כמושא לקנאה. הוא החזיק באחת המשרות החלומיות בתעשייה, ראש מחלקת העיצוב של אסטון מרטין. ובכל זאת, בוקר אחד הוא פרש מקונצרן פורד כדי להקים יחד עם ברנרד קולר (גם הוא מפורד) חברת רכב חדשה. בפרנקפורט הוא התייצב עם היצרנית החדשה - "פישקר בניית מרכבים" - ועם שתי מכוניות: "טרמונטו" (Tramonto - שקיעה באיטלקית), ו"לטיגו" (Latigo).


המכוניות החדשות של פישקר: מלפנים - טרמונטו, מאחור - לטיגו

 

הטרמונטו מבוססת על מרצדס SL והלטיגו על ב.מ.וו 650 (או M6, לבחירת הלקוח). על הפלטפורמה בונה פישקר מרכב חדש מסיבי פחם, ולפחות במקרה של הטרמונטו מדובר ברכב עם מראה שונה לגמרי מהבסיס של מרצדס. הטרמונטו גם מוצעת בגרסה משופרת של קלימן (שמתמחה בשיפור מרצדס) עם 610 כ"ס, לעומת 493 כ"ס במקור. שוחחתי עם פישקר על היוזמה החדשה.

 

איך אפשר לעזוב את אסטון מרטין?

 

"לפעמים צריך לעזוב את המסיבה כשהכל טוב. הגשמתי הרבה חלומות. בניתי את ה-Z8 לג'יימס בונד, אחר כך עשיתי את האסטון מרטין DB9 ואת ה-V8 ונטאז' שאני מאד גאה בהן. אבל תמיד חלמתי לעשות משהו שלי. מה שהביא להקמה הוא לא החלום, אלא הרעיון העסקי והעובדה שפיתחנו דרך חדשנית לייצור מכוניות. שתי המכוניות האלה פותחו תוך שבעה חודשים. זה תהליך מהיר שיכול להתבצע רק בחברה קטנה".

 

איך עושים זאת?

 

"זה הסוד שלנו. אבל זה תהליך שהוא מאוד אפקטיבי מבחינת מחיר. בעצם אנחנו מחיים בצורה מודרנית את בוני המרכבים של שנות העשרים. אז היית קונה שלדה ובוחר את עיצוב הרכב. הענף הזה נגמר בגלל שיקולי מחיר בשנות הארבעים.

אנחנו לא עושים מכונית אחת אלא 150 אז זה הופך את המחיר להגיוני יותר. כשעושים מכונית אחת זה יכול להגיע למליון דולר, אבל אנחנו מדברים על 110,000 אירו שיצטרפו למחיר המכונית הבסיסית (כ 70,000 אירו)".


תא הנוסעים של הלטיגו. שומר אמונים לעיצוב ב.מ.וו המקורי

 

האם יש שוק למכוניות כאלה?

 

"כן, כי אנחנו מציעים אקסקלוסיביות. היום כשאפילו אסטון מרטין ופרארי מדברות באלפים אנחנו מציעים משהו מיוחד יותר. אנחנו נבנה רק 150 מכוניות במשך שנה וזהו אחר כך נחליף דגם. כך שהסיכוי שתפגוש עוד מכונית כזו ברחוב קטן.

מעבר לכך אנו מציעים מכונית שאפשר לנהוג ביום יום. מכוניות בטוחות אמינות ואיכותיות, שמציעות את המיטב של ב.מ.וו ומרצדס כי טכנית אנו לא משנים דבר".

 

למרות שהמכוניות מבוססות על יצרנים שונים יש ביניהן דמיון?

 

"הפילוסופיה שלנו היא ליצור מראה של פישקר".

 

החרטום מזכיר מעט את אסטון. זה מכוון?

 

"כל דבר מזכיר משהו אבל לא זאת הכוונה. ההשראה באה דווקא ממטוס הקרב, ה-F22".

 

למרות שהטרמונטו מבוססת על ה-SL היא דומה לסדרה 6 הפתוחה. האם זה מכוון?

 

"סדרה 6? (פישקר מתרגז מעט, א.ש). אני ממש לא מוצא דמיון".

 

אז איך קונים מכונית שלכם?

 

"פשוט מאד. קונים 650 או SL, שולחים אותה אלינו ואנחנו עובדים עליה. אנחנו גם יכולים לקנות את המכונית בעצמנו. לכן נראה שגם במדינה כמו ישראל לא תהיה בעיה למכור אותן".


 

לא צריך יבואן?

 

"לא, כי מבחינה מכנית ואלקטרונית הכל זהה. היבואנים של מרצדס וב.מ.וו צריכים לטפל בהן ולהעניק להן אחריות".

 

ואיך מתמודדים עם הליכי תקינה ומבחני ריסוק?

 

"אנחנו לא משנים דבר בכלוב הבטיחות של הרכב ובמערכות הנילוות, אז אנחנו לא צריכים מבחני ריסוק. אנחנו לא משנים דבר במכלולים - אז אין בעיות תקינה".

 

ומה עם תא הנוסעים?

 

"זה נושא מסובך יותר. צריך לשמור על כריות האוויר, ועל הציוד האלקטרוני כולל מערכת הניווט. צריך שהכל יעבוד וזה מסובך ויקר. ולכן הגבלנו את השינויים לאסטטיקה ודיפון. תוכל לזהות ללא קושי את המקור של המכוניות".

 

האם אתם מוגבלים למרצדס או ב.מ.וו?

 

"ממש לא. את העבודה אנחנו יכולים לעשות על כל מכונית, כולל פרארי או פורשה".

 

עד איזה מכוניות ורמת מחיר אתם יכולים לרדת?

 

"אנחנו יכולים לרדת למכוניות זולות יותר ואנחנו בודקים זאת. אבל כמובן שלא נרצה לרדת נמוך מדי כדי שלא לפגוע בדימוי".

 

כמה אנשים עובדים היום בחברה?

 

"למעשה רק שלושה, אבל אנחנו עובדים עם ספקי משנה. בעתיד נגיע ל-25".

 

אז מה המכוניות הבאות?

 

"עוד לא החלטנו ואנחנו לא צריכים למהר. להזכירך לוקח לנו רק שבעה חודשים לבנות מכונית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תכירו: סדנת פישקר
זו הטראמונטו, על בסיס מרצדס SL
תא הנוסעים נאמן יחסית למקור
זו הלטיגו, על בסיס ב.מ.וו 6
ומאחור
ההשראה, מטוס ה-F22
היינריך פישקר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים