פולקסווגן עושה פרסה: תייצר את רכב השטח בגרמניה
יצרנית הרכב הגדולה באירופה עושה פניית פרסה, ומבטלת את ההחלטה לייצר את רכב השטח הקומפקטי בפורטוגל. המרוויחים: חברת "אוטו 5000" והכלכלה הגרמנית
הנהלת פולקסווגן שינתה את דעתה: בתום דיונים מרתוניים עם צמרת ארגוני העובדים של הקונצרן, גובשה הסכמה על ייצור רכב השטח הקומפקטי בגרמניה. במקור, לפני כחודש, הודיעו בפולקסווגן על כוונתם לייצרו בפורטוגל, זאת מטעמי חסכון - בעיקר בעלויות כוח האדם. חתימת ההסכם תספק עבודה לגרמנים, והיא בגדר חדשות טובות לכלכלה המקומית.
רכב השטח הקומפקטי, שיבוסס על פלטפורמת גולף דור 5 הנוכחית, צפוי לדמות לגולף פלוס ולהציע עיצוב "קשוח" יותר, עם פלסטיקים שחורים ומרכב מוגבה. בהיצע הדגמים של פולקסווגן יתברג רכב השטח, ששמו עדיין לא ידוע, מתחת לטוארג.

וולפגנג ברנהרד, יו"ר חבר המנהלים של פולקסווגן, לוחץ את ידו של ברנד אוסטרלוך, יו"ר מועצת העובדים הכללית, לאחר החתימה על הסכם ייצור הרכב בגרמניה. ברקע: רכב השטח החדש, מכוסה
מפולקסווגן נמסר כי על ייצור הרכב החדש, במפעל וולפסבורג שבגרמניה, יופקדו אנשי חברת "אוטו 5000", שאחראים גם על ייצור הטוראן (מיניוואן עם שבעה מושבים על בסיס הגולף). ראשי מועצת העובדים של פולקסווגן זכו גם להבטחה כי דגם אחד חדש ייכנס לייצור בשנת 2008 במפעל אמדן, מה שצפוי להבטיח כי מספר העובדים במקום לא יקוצץ משמעותית. לטובת ייצור רכב השטח הקומפקטי, ככל הנראה החל בשנת 2007, תזכה אוטו 5000 לתגבור של 1,000 עובדים שיעברו הכשרה לכך במטה פולקסווגן. עובדים אלה יועסקו בחוזה כוח אדם באוטו 5000, אך בעת הצורך יוכלו לשוב ולעבוד תחת שרביטה של פולקסווגן.
על ההסכם עם מועצת העובדים חתמו לאחרונה וולפגנג ברנהרד, יו"ר חבר המנהלים של פולקסווגן, וברנד אוסטרלוך, יו"ר מועצת העובדים הכללית. אוסטרלוך אמר לאחר חתימת ההסכם, כי מדובר בהישג חשוב לעובדי פולקסווגן, שלמעלה מ-1,000 מעמיתיהם יזכו כעת למשרות המובטחות.
ברנהרד, מצידו, התייחס לשביעות רצון ההנהלה מהצלחת המו"מ עם העובדים, שהניב חיסכון משמעותי בעלויות ייצור המכונית, ואפשר למעשה את ייצורה בגרמניה. מפולקסווגן נמסר כי במידה ובמפעל וולפסבורג יבוצעו פעולות התייעלות נוספות וייתאפשר להוריד את עלויות הייצור במקום, תשקול ההנהלה לצרף רכב נוסף לדגמים המיוצרים במקום, ולהגדיל בכך גם את היקף כוח האדם.