שתף קטע נבחר

ההנהלה עושה ספורט

אודי תציג בתערוכת טוקיו את הגרסה הספורטיבית ל-A8 הגדולה. אבל כלל לא ברור מדוע יש צורך בעוד מכונית פאר עם 450 כ"ס תחת אותו מותג

קבלו את ה-S8 החדשה, הגרסה הספורטיבית למכונית הפאר היקרה ביותר בהיצע אודי, עם מנוע עשרה צילינדרים, 450 כ"ס ותג מחיר של 550,000 שקל לפני מיסים. את הופעת הבכורה שלה, תערוך משחתת הדגל של אודי בטוקיו, אל מול עיניים יפניות בוחנות.


 

למרות שה-S8 היא הגרסה הספורטיבית של ה-A8, היא למרבה ההפתעה לא החזקה ביותר בהיצע. הכבוד הזה שמור ל-W12 האימתנית, עם 12 צילינדרים והספק של 450 כ"ס. המומנט שלה גבוה יותר (59.1 קג"מ לעומת 55 ב-S8), ונתוני הביצועים כמעט וזהים: ה-S8 מאיצה ב-5.1 שניות למאה קמ"ש, ה-W12 זקוקה למאית שניה נוספת בשל משקל המנוע. ושתיהן מוגבלות אלקטרונית ל-250 קמ"ש, ויוכלו ללא ההגבלה להגיע למהירות גבוהה בהרבה.

 

אז אם אתם שואלים את עצמכם כרגע "אוקיי, בשביל מה אודי צריכה שתי מכוניות כמעט זהות", אתם לא לבד. מהכרותנו את ה-W12, מדובר במכונית עתירת כוח ובעלת ביצועים המביישים מכוניות ספורט רבות. ולמרות שהיא איננה מהנה לנהיגה בדרכים עקלקלות, כמויות המומנט וכושר צבירת המהירות שלה עוצרי נשימה, במיוחד על האוטובאן הגרמני נטול הגבלת המהירות.


 

כך שכלל לא ברור מדוע אודי בוחרת להציג מנוע נוסף, בעל נתונים כל-כך דומים ועם ביצועים כמעט זהים. הגרמנים מסבירים את הכפילות בכך שה-S8 מכויילת להיות "דינאמית ומהנה יותר לנהיגה". אבל כשמדובר במכוניות כה גדולות, יוקרתיות ומכובדות - קשה לייחס להצהרות הללו יותר מדי משמעות. גם ההסבר לפיו מנוע V10 קל יותר ומאפשר חלוקת משקל עדיפה איננו רב משמעות, בעולם בו מכוניות רבות בקבוצה משייטות כשבעל הרכב במושב האחורי.

 

למעשה, ממכונית כה גדולה ומכובדת ניתן ליהנות במיוחד כשיש הרבה מומנט המאפשר קצב התקדמות מהיר ללא מאמץ, ובמקרה זה ניתן למצוא על הנייר יתרון ל-W12. שתיהן, אגב, מצוידות במערכת הנעה כפולה (מכויילת להנאה ב-S8, כך אודי) ובתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים ואפשרות לתפעול ידני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי S8
מנוע 5.0 ליטר עם 450 כ"ס
A8 בגרסת W12
12 צילינדרים ו-450 כ"ס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים