שתף קטע נבחר

מחקר: גידול חד במכירות מחשבים ניידים בישראל

IDC: שוק המחשבים הניידים אישיים בישראל צמח ב-21%, תחום הניידים מזנק בכ-42 אחוז. Lenovo, שרכשה את חטיבת המחשבים האישיים של IBM, מובילה את השוק עם נתח שוק של 17.9%

שוק המחשבים האישיים בישראל, הכולל מחשבים שולחניים וניידים ושרתים מבוססי אינטל בתצורת X86, צמח ברבעון השלישי של 2005 ב-21% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ובשיעור של 7.5% בהשוואה לרבעון השני של 2005, על פי מחקר חדש של חברת IDC.

 

בישראל נמכרו מחשבים אישיים ושרתים מבוססי אינטל בשווי של 232.67 מיליון דולר. פלח השוק הגדול ביותר מבחינת מספר היחידות שנמכרו הוא המחשבים השולחניים ושוויו כ-131 מיליון דולר.

 

על פי IDC, ברבעון השלישי חל גידול עונתי במכירות המיוחס לכמה מכרזים גדולים של מגזר ההייטק והצבא. עסקים שהמתינו עם החלטות רכש לסיום תהליך ההתנתקות, הוציאו את התקציבים לאחר הסיום השקט של המבצע. כמו כן, IDC סבורה כי מבצעי "חזרה לבית הספר" הם גורם מניע נוסף לצמיחה ברבעון השלישי.

 

צמיחה של 42.1% בשוק הניידים

 

שוק המחשבים השולחניים צמח בשיעור של 17% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה ואילו המכירות בשוק המחשבים הניידים צמחו ב-42.1% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. היקף שוק המחשבים הניידים הוא: 55.17 מיליון דולר.

 

חברת Lenovo, שרכשה את חטיבת המחשבים האישיים מ-IBM, מובילה את השוק הכולל עם נתח שוק של 17.9% מהמחשבים שנמכרו ואת שוק המחשבים הניידים עם נתח שוק של 48% מהיחידות שנמכרו.

 

חברת HP מובילה את פלח השוק הגדול ביותר של המחשבים השולחניים עם נתח שוק של 15% מהמחשבים שנמכרו ומדורגת במקום השני בשוק הכולל עם נתח שוק של 16.5% מיחידות המחשבים שנמכרו. Dell מדורגת במקום השלישי עם נתח שוק של 6% מהיחידות שנמכרו מהשוק הכולל.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניידים. תרמו לגידול במכירות
ניידים. תרמו לגידול במכירות
צילום: פי סי מגזין
מומלצים