שתף קטע נבחר

שימוש הוגן: הספאם של זק"א וקונספירציית רבין

מדור הצרכנות הדיגיטלית שלנו חוזר מחופשת החגים עם תלונות על הספאם של זק"א ותומכי תיאוריית הקונספירציה, תלונות על זמני ההמתנה במוקד שירות הלקוחות של 012, למה פלאפון מחייבת לקוחות לשדרג מכשירים ישנים ועוד

1. ספאם מזק"א

 

לאחרונה קיבלו גולשים רבים דואר זבל של ארגון זק"א (זיהוי קורבנות אסון), המצוי בסכנת סגירה. עשרות אלפי הגולשים, על פי הערכות, התבקשו באימייל לתרום לארגון. כפי הנראה, המשלוח נעשה על ידי חברת Oltech, העושה

 שימוש בכתובות מייל הנאספות ברשת.

 

מחברת זק"א נמסר כי: "צר לנו ששולח התלונה מתייחס לבקשת התרומה לארגון כ'דואר זבל', בניגוד לרבים אחרים שאכן תרמו דרך פרסום זה. זק"א, הנמצא בקשיים בעת האחרונה, פונה באמצעות פרסום בכל המישורים לציבור לתרום לארגון שתרם ותורם רבות לעם ישראל בזמנים קשים". 

 

ואנחנו טוענים כי לרשות הארגון עומדים הרבה ערוצים לגיטימיים להעברת מסריו. אם מאות ארגונים ועמותות יפנו לקבלת שירותי דיוור של זבלנים, הם יגלו לבסוף כי נכונות הציבור לתרום להם פוחתת וסבלנותו פוקעת.

 

עוד גורם ששולח ספאם בתפוצת נאט"ו בשבועות האחרונים, להבדיל אלפי הבדלות, הם תומכי תיאוריית הקונספירציה בעניין רצח רבין, השולחים אימיילים תחת שמות כמו "שמעון פרס" ו"יצחק רבין". קונספירטורים לא יקרים, אם אתם מנסים לגרום לאנשים להתייחס בתיעוב לכם ולדעותיכם, אתם בדרך הנכונה.

 

2. למה פלאפון מחייבת לשדרג מכשירים ישנים?

 

הגולשת איריס היא לקוחה של פלאפון, אשר, לטענתה, משלמת 76 אגורות לדקת שיחה בתוך הרשת ו-108 אגורות מחוצה לה ועל כן, כמעט שאינה מוציאה שיחות. לדבריה, היא מעוניינת להחליף את המסלול הקיים ולהישאר עם טלפון סלולרי בן 3 (זקן וישן במונחי סלולר) אך פלאפון אינה מסכימה לכך.

 

"פלאפון מתנה מעבר בין תוכניות ברכישת מכשיר חדש", היא טוענת, "בידי מכשיר שרכשתי לפני 3 שנים ואיני מעוניינת להחליפו, אך החברה לא מוכנה להעביר אותי למסלול אחר ללא שדרוג. כמובן שאת המחירים במסלול הישן הם לא מעדכנים (כבר 3 שנים), ואני נדרשת לשלם 76 אג' על דקת שיחה בתוך הרשת ו-108 אג' לדקת שיחה מחוץ לרשת - מחירים גבוהים בהרבה ממה שמוצע כיום ללקוחות חדשים או משדרגים".

 

מהחברה נמסר כי "פלאפון מציעה ללקוחותיה מבחר מסלולים אליהם ניתן להצטרף ללא הגבלה או התחייבות. למשל, במסגרת שירות המסלול המשתלם, היא אף מעודדת מעבר בין מסלולים באמצעות פניה יזומה ללקוח. נוסף על כך, מציעה החברה גם מסלולי שידרוג אטרקטיביים למעונינים בכך".

 

3. מקבץ תלונות על פירלס אלקטרוניקה

 

פירלס, משווקת ויבואנית של מוצרי אלקטרוניקה ורמקולים, הצליחה להרגיז לא מעט גולשים. הגולש מאיר, למשל, רכש באתר וואלה שופס מכשיר DVD מקליט המופץ על ידי פירלס. כאשר התקין את המכשיר בביתו התברר לו כי התוכניות מוקלטות ללא קול. במוקד השירות שלחו את המכשיר לתיקון ומאז הוא לא שב - פרק זמן של חודשיים.

 

במקביל, רכש מאיר DVD רגיל של פירלס במכרז, אך מכיוון ולא היה שבע רצון מטיפול שלא הסתיים במכשיר הקודם, ביקש מנציג החברה לבטל את ההזמנה ולא לחייב את הכרטיס. "להפתעתי", הוא כותב, "הכרטיס חוייב ולא קיבלתי את המכשיר. בפועל, כרטיסי חויב בגין שני מכשירים אך כרגע אין לי אף מכשיר". 

 

הגולש נועם רכש דרך נטאקשן שלושה נגני MP3 של פירלס. הוא קיבל אישור באימייל כי ההזמנות התקבלו, אך קיבל רק נגן אחד ובקשתו לבטל את העסקה לא נענתה, לטענתו.

 

ואילו הגולש רונן רכש מכשיר DVD מפירלס אך המכשיר שלו, מדגם Prosound, סרב להציג כתוביות. 

 

התגובות

 

מפירלס נמסר כי במקרה של הגולש מאיר, המכשיר הוחזר למרכז השירות וממתין לאיסוף על ידי הלוקח. "באשר לתלונה הנוספת שלו, חשבונו של מאיר זוכה ב-19 ליוני על סך 299 שקלים".

 

"ביחס לגולש נועם, הוצע לו שדרוג לנגן MP3 חדיש יותר בעל אותו הנפח אך מבית Smart ולא Prosound כל זאת בעלות 129 שקלים. נועם הסכים ועל כן חויב. לאחר מכן נועם התחרט על השדרוג וב-16 לפברואר זוכה כרטיס האשראי לפי בקשתו. יש לציין כי הלקוח עדיין מחזיק במוצר משודרג (Smart) ללא תוספת תשלום".

 

"הגולש רונן רכש מקלט די.וי.די קורא כתוביות בעברית וכזה נשלח לביתו. מאחר והלקוח התלונן כי המכשיר אינו מעודכן, הוצע שנשלח לו דיסק התקנה לעדכון האחרון אך הלקוח סירב והעדיף לבטל. לאחר שהתקבל המכשיר ונבדק במעבדה נמצא כי המכשיר תקין והמכשיר כן קורא כתוביות כפי שהובטח. העסקה בוטלה בחיוב 5% (דמי ביטול) בתוספת דמי הובלה".

 

4. 012 לא עומדים בעומס

 

נראה כי מוקד שירות הלקוחות של 012 לא עומד בעומס הפונים. הגולש ב' טוען כי בניגוד למוקד התמיכה הטכנית, שעונה תוך זמן סביר ומספק שירות טוב וענייני, ההמתנה למענה במוקד שירות הלקוחות "מייבשת" את הפונה. "בתחילה שומעים תפריט ארוך כאורך הגלות על כל האפשרויות של קבלת מידע. זה כבר גוזל כמה דקות", הוא מספר.

 

"אחר כך, הם מודיעים שלקבלת נציג שירות יש להקיש שש. לחיצה על שש תביא הודעת שגיאה. זאת, מפני שהמקש הנכון להגעה אל נציג השירות הוא תשע (גיליתי זאת ע"י ניסוי וטעייה).

 

"אחר כך המתנתי כמעט 12 דקות על הקו כדי שתענה לי מוקדנית שאמרה שהנציגים עסוקים, ולקחה ממני שם ומספר טלפון".

 

מ-012 קווי זהב נמסר כי: "אנו מתנצלים על כי הלקוח המתין זמן רב לשירות הלקוחות של החברה. המתנה זו מקורה בעומס זמני שנבע ממגוון רחב של מבצעים שערכנו בעת האחרונה, והלקוחות הרבים שהצטרפו לחברה. כעת זמני ההמתנה למערך שירות הלקוחות חזרו לסטנדרט הרגיל של 012 ועומדים על דקות ספורות בלבד". 

 

נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? שלחו אלינו את התלונה: יש להקליד computers בשורת הכתובת ולאחר מכן להוסיף y-i.co.il@.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים