שתף קטע נבחר

זה יונדאי סנטה פה החדש

רכב השטח של יונדאי הוצג רשמית בקוריאה, לקראת שיווק בישראל החל בשנה הבאה. והפעם, יש לסנטה פה עיצוב שאפשר להתגאות בו


 

יונדאי חשפה סנטה פה חדש, דור שני לרכב השטח הגדול של היצרנית. ובעוד שהדור הקודם התאפיין בעיצוב שנוי במחלוקת - ויש מי שיאמר אף מכוער, הרי שהסנטה פה החדש נראה טוב בהרבה. לפחות לפי התמונות הראשונות אותן מפרסמת יונדאי, רגע לפני שרכב השטח יוצא לדרך בקוריאה. אלינו הוא צפוי להגיע בשנת הדגם 2007, בסביבות חודשי הקיץ של שנת 2006 הקלנדרית.

 

אז מה חדש?

 

הסנטה פה החדש מבוסס על פלטפורמת הסונטה, ויציע מעתה אפשרות גם לשבעה מושבים. השורה השלישית, בה יהיו שני מושבים, תוכל להתקפל לרצפת תא הנוסעים. וכדי שיהיה מקום לרגלי הנוסעים, מבטיחים ביונדאי תוספת מרחב משמעותית. זאת, באמצעות צמיחה ניכרת בכל מידות המכונית. כך צמח בסיס הגלגלים ל-270 ס"מ (תוספת של שמונה ס"מ), והאורך הכללי בלא פחות מ-18, ל-468 ס"מ. הסנטה פה החדש גם גבוה בחמישה ס"מ (172) ורחב ב-5.5 ס"מ מקודמו (187.5 ס"מ לעומת 182 בעבר).


 

מתחת למכסה המנוע הוא יוצע בתחילה עם יחידת דיזל בנפח 2.2 ליטר, המייצרת 153 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-35 קג"מ ב-2,000 סל"ד. לצידה, יוצע גם מנוע V6 בנזין בנפח 2.7 ליטר, המייצר 189 כ"ס. בשני המקרים מדובר בשיפור לעומת הדגם היוצא, שהציע דיזל עם 145 כ"ס ו-V6 בנזין עם 173. היצע תיבות ההילוכים יכלול אוטומטית וידנית, בשני המקרים עם חמישה הילוכים. ההנעה - קדמית או כפולה בהתאם לגרסה.

 

מלבד השינויים הטכניים, נהנה כאמור הסנטה פה גם מעיצוב נאה מקודמו. את ההשראה קיבלו מעצבי יונדאי ללא ספק מהסונטה והטוסון, אך גם מדגמי התצוגה האחרונים. וכך, בולטת כעת סבכה קדמית גדולה יותר, יחידות תאורה מלוכסנות ותפיחות בחלקו האחורי של המרכב. בתא הנוסעים, מבטיחים ביונדאי שימוש בחומרים איכותיים יותר והקפדה טובה יותר על איכות ההרכבה.


 

וגם - אקסנט שלוש דלתות חדשה

 

לפני זמן לא רב הציגה יונדאי גם את גרסת שלוש הדלתות (האצ'בק) לאקסנט. זאת, מספר חודשים לאחר שהוצגה גרסת הסדאן (ארבע דלתות) שתעניין במיוחד את ציי הרכב בארץ. גרסת האצ'בק עם חמש דלתות לא מתוכננת בשלב זה, כך נמסר מיונדאי, וזאת כדי שלא להתחרות בקאיה ריו. לזו האחרונה גרסת חמש דלתות, אך לא שלוש דלתות. הגיוני. אגב, שימו לב לעיצוב האקסנט החדשה, ואז לעיצוב מכונית התצוגה שרמזה עליה בפרנקפורט. ההבדלים לא גדולים, אבל קשה שלא לתהות מדוע בדרך לייצור סדרתי ויתרו על חלק ניכר מהחן.

 

האקסנט האצ'בק החדשה תגיע לישראל מעט לאחר הסדאן, כלומר בסביבות חודש מאי 2006. בשלב ראשון, היא מצוידת במנוע 1.6 ליטר עם תזמון שסתומים משתנה ו-110 כ"ס. מנוע זה מצוי גם בריו של קאיה. את המנוע ניתן יהיה לשדך לתיבת חמישה הילוכים ידנית או אוטומטית עם ארבעה, ובעתיד צפויות יחידות כוח נוספות, בהן גם מנועי דיזל.


יונדאי אקסנט עם שלוש דלתות. לאן נעלם החן?

 

לגרסת שלוש הדלתות של האקסנט ממדים גדולים למדי, למרות מבנה האצ'בק מסורתי. אורכה 405 ס"מ, רוחבה 169 ס"מ וגובהה 147 ס"מ. בסיס הגלגלים עומד על 250 ס"מ, צמיחה של שישה ס"מ לעומת האקסנט הנוכחית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יונדאי סנטה פה החדש
סביבת הנהג
הסנטה פה הנוכחי. לא בדיוק מלך היופי
אקסנט שלוש דלתות
סביבת הנהג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים