שתף קטע נבחר

מות הנסיכה דיאנה: שינוי בחוק יפתור את התעלומה?

שינוי בחוק הצרפתי יאלץ את כל המעורבים בחקירת התאונה בה נהרגה הנסיכה דיאנה לענות בקרוב על שורה של שאלות קשות שעדיין אופפות את הפרשה. ברקע מרחפים הדיווחים על סכומי כסף גדולים שהועברו לחשבונו של הנהג הנרי פול בימים שלפני התאונה

אחרי שמונה שנים של תיאוריות קשר, טענות על טיוח, העלמת ראיות ושיבוש חקירה ומאבק משפטי מתיש, רושם לעצמו מוחמד אל-פאייד פריצת דרך בחקירת התאונה שגבתה את חייהם של בנו דודי ואהובתו הנסיכה דיאנה. שינוי בחוק הצרפתי, שאושר לאחרונה על ידי בית הדין לזכויות אדם של האיחוד האירופי בשטרסבורג, יחייב את כל המעורבים בפרשה לענות על שורה של שאלות קשות ולפזר את המסתורין שעדיין אופף את אותה תאונה באוגוסט 1997.

 

שינוי החוק יאלץ את הרשויות הצרפתיות שחקרו את התאונה להשיב לשאלות החוקרים החיצוניים מטעם המשפחות עד ה-6 בפברואר. "זו פריצת דרך ענקית שתאפשר לנו סוף סוף לקבל את האמת לגבי מה באמת קרה באותו לילה בפריז", אמר אל-פאייד השבוע לעיתון הבריטי "דיילי אקספרס". "זה מה שנאבקתי למענו במהלך שמונה השנים האחרונות. הרשויות הצרפתיות לא ניהלו חקירה הולמת ואני מוכן להקריב את כל העושר והמשאבים שלי על מנת להוכיח שדודי והנסיכה דיאנה נרצחו, והיה פה טיוח עצום".

 

דיאנה, אהובה דודי ונהגם הנרי פול נהרגו בתאונה ב-31 באוגוסט 1997. הסברה והעמדה הרשמית גורסת שעדת צלמי הפאפרצי שרדפו אחרי דיאנה בניסיון ללכוד תמונה שלה עם דודי, הם שגרמו לנהג להגביר את מהירות נסיעתו ובעקיפין גרמו לתאונה. אולם מאז אותו לילה ועד היום יש רבים הטוענים שהתאונה לא הייתה מקרית אלא מזימה של בעלה הזנוח צ'רלס ואמו אליזבת, שרצו למנוע מדיאנה להרות לאיש העסקים המצרי.

 

מה סיפר הנהג לסוכנים ולמה? 

 

ואכן, שאלות רבות עדיין מרחפות באוויר ללא תשובה באשר לנסיבות התאונה ולמה שהתרחש ימים ספורים לפניה. האם מישהו "טיפל" במכוניתה של דיאנה? למה לקח לאמבולנס הצרפתי כל כך הרבה זמן עד שהביא את דיאנה לבית החולים, והאם ניתן היה להציל אותה לוּ הקדים? מי בדיוק נתן את האישור לחניטת גופתה של דיאנה, מהלך שלא יאפשר לבדוק האם היא הייתה בהריון בעת התאונה, ומה מידת ההשפעה שהייתה לבריטים על נתיחת גופתה?

 

ועוד שאלות: לאן נעלמה המצלמה במעגל סגור שצילמה את המנהרה בה התרחשה התאונה והאם מישהו צפה בסרט? איזה סוכנים של שירותי הבטחון הצרפתיים והבריטים שרתו בפריז באותו לילה, ומה סיפר להם הנרי פול, נהגה של דיאנה, בימים שלפני התאונה? וגם - מי עמד מאחורי ההדלפה לתקשורת שהאשימה את הנרי פול בשכרות?  

 

ההתפתחויות האחרונות באות לאחר שנחשף שהנהג הנרי פול קיים קשר קבוע עם סוכני ביון בריטים בימים שקדמו לתאונה. לפי הדיווח ב"דיילי אקספרס", הדבר מחזק את התיאוריה לפיה נרקמה קנוניה לרצוח את דיאנה, ופול שהכיר וידע על כל תנועותיה, היה האיש שהדליף את המידע לסוכני הביון.

 

עורכי דינו של מוחמד אל-פאייד טענו בבית המשפט שהאירועים של אותו לילה מסתוריים ולקרובי משפחות הקורבנות יש הזכות המשפטית לחקירה הולמת וצודקת. בדרך כלל החלטה שכזו בבית המשפט הייתה עובדת לטיפול בעוד כעשור, אולם בית המשפט קרא לצרפתים לענות על כל השאלות ולהתייחס לענין כדחוף ביותר.

 

הפרטים התגלו בעקבות ראיונות עם בלשים בריטים וצרפתים שפעלו בפריז באותם ימים. הטענה היא שפול שיתף לכאורה פעולה עם הסוכנים אך היה מבחינתם גורם שניתן להקריבו. הסוכנים אישרו שפול היה מקור המידע שלהם אודות דמויות מפתח בפריז באותם ימים.

 

אם מישהו אכן ניסה להרוג את הנסיכה, המידע מפול היה חיוני עבורו. "דיילי אקספרס" חשף לפני מספר חודשים שסכומי כסף גדולים זרמו לחשבונו של הנהג שבועות מספר לפני התאונה.

 

חוקרים בודקים כבר מספר חודשים כיצד נהג עם משכורת של 20 אלף ליש"ט בשנה מצליח לצבור הון שמתפרש על פני 13 חשבונות במקומות שונים בעולם. מהחקירה עלה שימים ספורים לפני התאונה קיבל פול תשלום בסך 75 אלף ליש"ט. בכיסו נמצאו גם פרנקים צרפתיים בשווי של 2,000 ליש"ט. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
מזימה או תאונה טראגית? דיאנה (ארכיון)
צילום: איי פי
איפה צילומי הוידאו? מכוניתם המרוסקת של דיאנה ודודי (ארכיון)
צילום: איי פי
מומלצים