שתף קטע נבחר

מנכ"ל תנובה: שוק מותגי החלב מיצה את עצמו

אריק רייכמן: "שוק החלב הישראלי קטן ורווי. ייתכן שיהיו מותגים חדשים, אבל לא קטגוריות חדשות"

"שוק מוצרי החלב הישראלי מיצה את עצמו מבחינת מותגים". כך אמר היום (ב') מנכ"ל תנובה, אריק רייכמן, במסיבת עיתונאים שתנובה ערכה בהרצליה, לקראת הקמת המחלבה החדשה של תנובה ברומניה.

 

"שוק החלב הישראלי הוא קטן מאוד, מפותח מאוד, עמוס מאוד, תחרותי מאוד ורווי במוצרים. אין הרבה מה להוסיף לו". רייכמן אמר את הדברים כאחת הסיבות שגרמו להנהלת תנובה לצאת לחו"ל ולהקים את המחלבה ברומניה. מנכ"ל תשלובת החלב של תנובה, ליעד כהן, הוסיף כי חברות המזון הישראליות משחקות בשוק החלב "משחק סכום אפס"- משחק שחברות מרוויחות בו רק אחת על חשבון השנייה.

 

בשיחה עם ynet הוסיף רייכמן: "בתקופה האחרונה אפשר לראות אצל כל החברות התעייפות וירידה בהיקף המיתוג והמותגים. אנשים התעייפו. אני מניח שבעתיד נראה עוד מותגים חדשים, אבל לא קטגוריות חדשות".

 

מה הטעם ליצור מותגים חדשים, אם אין בהם חידוש של ממש?

 

"אני לא יודע אם יש טעם, ולכן לא נראה הרבה כאלה. אבל לפעמים, בכל זאת, יהיה מי שירצה לחדש, או להתחרות בחידוש של חברה אחרת".

 

המותג האחרון שתנובה השיקה היה השוקו Shock, שהושק באוגוסט השנה בהשקעה של 4 מיליון שקלים והחליף את שוקו קרלו. בתנובה מציגים את shock כהצלחה גדולה, למרות שנתוני נתחי שוק שפורסמו באחרונה הצביעו על כך שדווקא נתח השוק של תנובה ירד בעקבות המהלך. עם זאת, גם גורמים בחברות מתחרות מודים כי מאז השקתו גדל שוק השוקו בכללותו ב-10%. המותג הקודם שתנובה השיקה היה היופלה הלבן, בתחילת השנה.  

 

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שוקו Shock: אחרון המותגים
שוקו Shock: אחרון המותגים
מומלצים