שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    לראשונה: אודי תתחרה בלה-מאן עם דיזל
    יצרנית הרכב הגרמנית החליטה לזנוח את "החיים הקלים", ולהתחרות במרוץ 24 השעות של לה-מאן עם מנוע דיזל חזק במיוחד

    שבע שנים לאחר שהצטרפה לפרארי ושברולט במרוצי הלה-מאן, וגרפה מאז שלל תארי נצחון, הודיעה אודי על כוונתה לשנות כיוון. במקום להמשיך ולרכב על גלי ההצלחה של ה-R8, אלופת מירוץ האספלט המפרך בעולם מזה מספר שנים, החליטה אודי להציג מכונית חדשה לחלוטין - עם מנוע דיזל. ולא סתם - אלא מנוע הדיזל החזק בעולם, עם 650 כ"ס ולא פחות מ-110 קג"מ.

     

    חשיפת ה-R10 בפאריז (צילום וידאו: רויטרס)

     

    הבחירה הלא שגרתית היא כמובן אסטרטגיה שיווקית מבריקה, בעולם בו מנועי הדיזל הופכים דומיננטיים יותר ממנועי הבנזין. למעשה, בצרפת (שם נערך המרוץ) מכירות לוגמי הסולר עברו זה מכבר את מנועי הבנזין, והמגמה הזו מתפשטת לכל אירופה. נצחון של מכונית דיזל בלה-מאן, תהיה מקדם תדמית מצוין עבור אודי, שכבר כיום מוכרת יותר מכוניות דיזל מאשר בנזין. זאת ועוד, באודי מבטיחים כי הטכנולוגיה שתשמש את מכונית המרוץ המעניינת, תזלוג עם הזמן למכוניות הדיזל של היצרנית, באופן דומה לכך שטכנולוגיית ההזרקה הישירה במנועי הבנזין (FSI) זלגה מה-R8 למכוניות סדרתיות.

     

    אגב, מעניין לציין כי גם פיז'ו, אשר הודיעה על פרישתה ממרוצי הראלי (WRC) בעונה הקרובה והצטרפות ללה-מאן ב-2007, מתכננת מכונית מרוץ מתודלת סולר. הצלחת שתי המכוניות על המסלול צפויה למשוך יצרניות נוספות לחצות את הקווים ולבחור בדיזל על פני בנזין.

     

    תכירו את אצנית הדיזל

     

    מכונית המרוץ החדשה של אודי מכונה R10. היא עושה שימוש במנוע 12 צילינדרים (V בזווית 90 מעלות), בנפח 5.5 ליטר. יחד עם צמד מגדשי טורבו לבית גארט בעלי לחץ מרבי של 2.94 באר והזרקת סולר ישירה, מפיק המנוע יותר מ-650 כ"ס ו-112 קג"מ. וכל זאת, בטווחי סל"ד נמוכים בהשוואה למנוע מרוץ מתודלק בנזין. התוצאה, כך מבטיחים באודי, היא לא רק מנוע בעל גמישות טובה יותר וכזה שמצריך פחות העברות הילוכים, אלא גם מנוע ידידותי יותר לסביבה ושקט משמעותית. את הכוח מעביר המנוע דרך תיבה סיקוונסיאלית לגלגלים האחוריים.


     

    באודי מספרים כי כדי להתאים את המכונית למנוע החדש, נדרשו שינויים מהותיים גם למידות המכונית, בהשוואה ל-R8 הוותיקה. כך שה-R10 גדולה יותר, עם אורך של 465 ס"מ, רוחב של 200 ס"מ וגובה של 103 ס"מ. אגב, אם תהיתם כמה משקל ייאלץ מנוע ה-650 כ"ס לשאת, הרי שמדובר ב-925 ק"ג. הביצועים בהתאם.

     

    באודי מקווים שמנוע הדיזל יאפשר להם להציג עליונות גבוהה אף מבעבר על מסלול הלה-מאן. לצורך כך עברה המכונית סדרת ניסויים בתקופה האחרונה,

    ותמשיך להיבחן גם לקראת מרוץ ניסיון בארצות הברית במרץ. שם היא תתמודד מול מכוניות בנזין במשך 12 שעות של מרוץ הסיבולת בסברינג. את המבחן האמיתי, עם זאת, שומרת אודי ל-17 ביוני, אז יחל בצרפת מרוץ 24 השעות של לה-מאן. ואנחנו כבר לא יכולים לחכות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אודי R10
    עם אחד הנהגים שישתתפו, טום כריטסטיאנסן
    צילום: רויטרס
    בשלבי הניסוי המוקדמים
    צילום: רויטרס
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים