שתף קטע נבחר

 

ילדים בני 4-14 הם הצרכנים העיקריים של תחליפי בשר

מבדיקת CIA עולה, כי למרות שרק 10% מהאוכלוסייה מוגדרים כצמחוניים, הישראלים מוציאים מדי שנה יותר כסף על קניית תחליפי בשר מאשר על שניצלים מוכנים

למרות שרק 10% מהאוכלוסייה בארץ מגדירה עצמה כצמחונית, הישראלים מוציאים כ-300 מיליון שקל (שהם 6,760 טון) בשנה על אוכל מוכן שעשוי מתחליפי בשר. בשנה וחצי האחרונות גדל שוק תחליפי הבשר בכ-5%. מחצית מהציבור צורך תחליפי בשר צמחיים, והצרכנים העיקריים של התחליפים הם ילדים בגילאי 4-14. כך עולה מבדיקה שערכה CIA מקבוצת גאון שוקי הון.

 

בתחום תחליפי הבשר השחקניות העיקריות הן חברת טבעול, המחזיקה בנתח שוק של כ-60% והמתחרה זוגלובק טבע, המחזיקה בנתח שוק של כ-36%. היתר נחלקים בין מותגים פרטיים של רשתות שיווק המזון הגדולות.

 

עוד עולה מהבדיקה, כי הישראלים מוציאים כ-200 מיליון שקל בשנה על קניית שניצלים ומוצרי עוף מוכנים, ואוכלים 6,000 טון שניצלים ועוף מוכנים.

 

קהל הצרכנים העיקרי של מוצרי העוף המוכנים הם ילדים, רווקים וזוגות בגילאי 20-28. אוכלוסייה זו מתאפיינת בצריכה גבוהה יחסית של אוכל מוכן כתחליף למזון ביתי. כ-50% מבתי האב בישראל נוהגים לאכול שניצלים ומוצרי עוף מוכנים. 35% מתוכם אוכלים מזון מסוג זה כמעט כל יום. 25% מבתי האב צורכים מוצרים אלה פעם בשבוע.

 

שתי השחקניות העיקריות בתחום השניצלים והעוף המוכן הן מאמא עוף של תנובה, שמחזיקה נתח שוק של 64% ועוף טוב של אסם עם נתח שוק של 31%. על פי CIA, מאמא עוף שהוציאה לשוק לראשונה את השניצלים צורות המופנים לקהל יעד של ילדים, תסיים את השנה עם מחזור מכירות המוערך בכ-130 מיליון שקל.

 

תפיסת המזון המוכן השתנתה בשנים האחרונות. בניגוד לעבר, כיום נתפס המזון המוכן כמורכב מבחינה קולינרית ותזונתית, ויחד עם זאת הוא שומר על תדמית של מזון מהיר קל להכנה. על פי הכלכלנים, הגורמים העיקריים לכך הם גידול בכמות הצרכנים בעלי המודעות למרכיבי המזון, גידול במספר הנשים העובדות, אורח חיים לחוץ, גידול בכמות מכשירי המיקרוגל וגידול במשקי בית של בודדים רווקים ורווקות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאמא עוף. השחקנית המובילה בשוק השניצלים והעוף המוכן
מומלצים